Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ

http://blog.milliyet.com.tr/peyzaj

13 Haziran '22

 
Kategori
Dekorasyon
 

Bahçe İle İlgili Soru Cevap

Bahçe İle İlgili Soru Cevap

Sıcacık bir yaz gününden herkese merhabalar! o kadar çok bahçe ve bitkilerle ilgili sorularınız geldi ki onları cevaplamadan başka bir yazıya geçmek olmazdı. Bu nedenle bu yazımda sizlerden gelen benzer soruları toparladım, derledim ve tek tek cevapladım.İşte karşınızda çok merak ettiğiniz soruların cevapları!!!

SORU: Merhaba Özlem Hanım, İzmir’deki yazlığımızın bahçesinde nar, portakal, şeftali, limon, dut ve incir gibi birçok meyve ağaçlarım var. Her sene çok güzel meyve topluyorum. Yalnız nar ve portakal ağaçlarım geçen sene meyvelerinde çatlamalar oluşmaya başladı. Bu senede çatlama olmaması için ne yapmalıyım? Teşekkür ederim.

CEVAP: Öncelikle portakal ve nar ağaçlarınızı kontrol edin. Üzerinde zararlılar var ise zararlının türüne göre ilaçlama yapın. Bitkilerinizin yeterli su alıp almadığını kontrol edin. Ayrıca zirai ilaç satan yerlerden bor elementi karışmış gübrelerden temin edin ve düzenli aralıklarla bitki toprağına karıştırın.

SORU: Selam özlem, Ağustos ayında nikahım var. Müsaitsen gelmeni çok isterim. Nişanlımla konuştum davetlilerimize nikah şekeri yerine çiçek vermeyi düşünüyoruz. Sence ne önerirsin? Acil cevap!!!

CEVAP: Hayırlı uğurlu olsun. Bir ömür boyu mutluluklar diliyorum. Çok teşekkür ederim. Müsait olduğumda gelmek isterim. Mevsimlik çiçekler ( begonya, kadife çiçeği, ateş çiçeği…gibi ) , mini sukkulentler, lavanta fideleri....gibi birçok seçeneğiniz var. Ya da orman işletmelerinden temin edeceğiniz ağaçlandırma bitkilerinden de kullanabilirsiniz.

SORU: Özlem, İstanbul da yaşıyorum. Apartmanda yaşıyorum. Bahçeyi çok seviyorum. Bu yüzden  büyük balkonumu bahçeye çevirdim. O kadar çok zevkle donattım ki balkonumu; işten gelir gelmez kendimi oraya atıyorum. Size bir şey danışacaktım.  Kahvemi kokulu ortamda içmek istiyorum. Şöyle buram buram kokacak ne tavsiye edersin?

CEVAP: Sizi bahçe sevginizden dolayı tebrik ederim. Koku veren bitkiler geniş yelpazededir. Lavanta, biberiye, fesleğen, yasemin, limon çiçekleri gibi birçok bitkiyi balkonunuzda yetiştirebilirsiniz.

SORU: Bahçemde muz ağaçlarım var. Muzlarım yeşil olgunlaştı. Muz ağaçlarımı ne zaman budamalıyım?

CEVAP: Muz ağaçlarının kurumuş solmuş ve zarar görmüş kısımlarını keskin bir makas yardımı ile kesin. Yaprak dal kısımlarını seyreltin. Meyve ağaçlarının üzerinde yer alan yaprakları budayarak daha fazla güneş ışığı alamsını sağlayın. P ve K ağırlıklı gübrelerden 15-20 günde bir gübreleyin.

SORU: Terasımda yirmiden fazla çiçek saksılarım var. Çiçek saksılarımın bir kısmının toprağında küf oluşuyor. Küf olduktan sonra koku oluşmaya başladı. Bu durumdan nasıl kurtarabilirim çiçeklerimi?

CEVAP: Öncelikle toprağını değiştirin veya organik gübre ile mevcut toprağınızı karıştırın. Saksı altının delik olup olmadığını kontrol edin. Toprağa torflu, pomza taşlı karışım ihtiva edin.

SORU: Özlemciğim balkonumda ilk defa saksıda sebze yetiştirmeye karar verdim. Bu yüzden fidanlıktan domates, salatalık ve biber fideleri aldım. Ayrı ayrı saksılara diktim. Çok güzel geliştiler. Gözüm gibi bakıyorum onlara. Yalnız biber ve domateslerimde az çiçeklenme çok yapraklanma oldu. Galiba az ürün verecek….Sence çok domates ve biber almak için ne yapmalıyım? Beni bilgilendirirsen çok sevinirim

CEVAP: Sebzeler meyveye durmadan önce alttan çıkan dal ve yaprakları el yardımı ile kopartın. Meyvelerin üzerindeki yaprakları seyreltin. Toprağını havalandırın. Fosfor ağırlıklı organik gübrelerden verin.

SORU: İstanbul da Şilede oturuyorum. Büyük bir bahçem var. Bahçemde elma, ayva, erik, armut, kiraz, limon, nar…gibi bir sürü meyve ağaçlarım var. Meyve ağaçlarıma aşı yapmak istiyorum. Zamanı geçti mi ne zaman yapmalıyım?

CEVAP: Aşı yöntemi kış sonu bahar başlangıcında yapılırsa daha uygun olur. Kalem aşısı, göz aşısı, yaprak aşısı, t aşısı, yarma aşı… gibi aşı çeşitleri ilkbahar başlangıcında yani donların olmadığı zamanlarda yapmalısınız. Aşı kaleminizi ve aşı malzemelerinizin temiz sağlıklı olmasına dikkat edin.

SORU: Özlem hanımcığım sebze bahçeme organik gübre vermek istiyorum. Ne tavsiye ederiniz?

CEVAP: Yanmış hayvan gübresi (güvercin, tavuk, büyükbaş…) içerisine ufalanmış yumurta kabuklarını karıştırın. Derin bir kaba boşaltın. İçerisine kabın ağzına kadar su koyun. Ağzını kapatın. 10-15 gün güneş alamayan yerde muhafaza edin. Bekletme süresi sonunda bir odun parçası yardımı ile karıştırın. Tüm sebzelerinizin toprağına dökün. Bu işlemi ayda bir veya iki kez yapın. Kısa bir sürede sebzelerinizin veriminin arttığına ve sağlıklı yaprak dal gelişimini göreceksiniz.

SORU: Bahçeme mobilya almak istiyorum. Ama çok kararsızım. Sizce bahçe mobilyası alırken nelere dikkat etmeliyim.

CEVAP: Öncelikle bahçenizin büyüklüğüne, kullanım sıklığınıza, bulunduğunuz yerin hava şartlarına, bahçe dekorunuza uyumlu ve uygun olmalıdır. Bütçenizi aşmamalıdır. Sağlam ve garantili olmalıdır. Yıkanabilir ve silinebilir ürün kalitesinde olmalıdır.

KOLAY GELSİN….

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ////YÜKSEK PEYZAJ MİMARI-Tarım Teknolojisi Öğrencisi

 
Toplam blog
: 307
: 50
Kayıt tarihi
: 11.04.16
 
 

*PEYZAJ MİMARI *DÜZCE UNIVERSITESI/FEN BILIMLERI ENSTİTÜSÜ-YUKSEK PEYZAJ MIMARI *ABANT İZZET BAYSAL..