Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '18

 
Kategori
Güncel
 

Bakan'ın Şakası!

Bakan'ın Şakası!
 

İçişleri Bakanımız güvenlik görevlilerine okul civarlarında yakaladıkları uyuşturucu satıcılarının “ayaklarını kırmaları” talimatı verdi. Gerekirse suçu üstleneceğini ve cezası neyse çekeceğini de söyleyerek memurları cesaretlendirmeyi de ihmal etmedi.

Bu sözlerin ironi olduğunu düşünüyorum. Daha doğrusu öyle olmasını temenni ediyorum.

Başka türlüsü düşünülemez.

Türkiye bir hukuk devleti ve suçun ve cezanın tanımı yasalarda belli.

Bunların arasında “ayak kırma” yok.

Yasada olmayan cezanın verilmesinin önerilmesindeki vahamet bir yana, iç hukukumuzda ve uluslar arası hukukta insanlık suçu olarak kabul edilen işkence talimatını bir içişleri bakanının ağzından duymak ayrıca ürkütücü…

Ve yine hukukumuzda yasaya aykırı emre uymak da suç. Türkiye bir hukuk devleti olduğuna göre bu gerçekten kaçış da yok. Bunu güvenlik görevlilerimiz çok iyi biliyor.

Bu nedenle talimatın yerine getirilmesinde sn. Bakan’ımızın hayal kırıklığına uğraması büyük ihtimal.

Belirtilen sebeplerle açıklamanın sürç-i lisan dahi değil, şaka olduğunun bir an önce açıklanmasında ulusal itibarımızın korunması aciliyeti bakımından sonsuz yarar var.

Devletimizin bu saatten sonra işkenceyle anılmaya başlanması kanaatimce sn. Bakanımızın da arzuladığı bir şey değildir.

Kaldı ki, terörle mücadelede güvenlik görevlilerini motive ederek sağladığı kendi başarısına gölge düşmesi ihtimali kendine de haksızlıktır.

Ben açıklamanın şaka olduğunu düşünüyorum.

 

Kenan IŞIK

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..