Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Baklavalı Çikolata Mı

Baklavalı çikolata mı?

Sen de kimsin, çikolatalı baklavayla bir akrabalığınız var mı? Aa kafanız karıştı değil mi? Duyan herkesin “Ne?” dediği ve fazlasıyla merak uyandıran bir ürün, gıda sektörüne şak diye giriş yaptı. Zamanında bu köşede baklava çeşitlerini anlattım, yeri geldi baklava üretiminden bahsettim. Geleneksel tatlarımızı yazdım, soğuk baklavadan tutun çikolatalı baklavaya kadar dedikodumuzu yaptık. E bu baklavalı çikolata da fazlasıyla heyecan vermiyor mu şimdi? Hadi başlayalım!

Ülkemizdeki bir çikolata üreticisi geleneksel lezzetlerimizden biri olan baklavayı, çikolata yerken hatırlamamızı ve tatmamızı istemiş belli ki. Beyaz çikolata üretiminde çıtır çıtır baklava yufkaları, yemyeşil ve yoğun Antep fıstıkları ile harmanlanarak beyaz çikolatayla buluşmuş. Ortaya da “Baklavalı Çikolata” üretimi ortaya çıkmış anlayacağınız. 60 gram olarak karşımıza çıkan bu çikolata tüketiciler tarafından şu an en çok ilgi gören çikolata diyebilirim.

Tüketicileri incelediğimde şu tepkiler mevcut:

  • “Bu kadarını da beklemiyordum,çok iyi. “
  • “Verdiği lezzet, bu fiyatı sonuna kadar hak ediyor.”
  • “1 küçük ısırık alıp tadına bakarım diyordum, paketi bitirdim.”
  • “Baklavalı çikolataya bayıldım ama baklavanın yeri ayrı ya. (Bu kesim de 40 yıllık baklava fanatikleri, aslında lezzetin farkındalar ama baklavaları ilk sırada, ne tatlısınız.)

Tüketicilerden gelen tepkilerin hepsi olumlu diyebilirim, beğenmeyenle henüz karşılaşmadım. Ben henüz tatmadım fakat beğenmeme ihtimalim yok diye düşünüyorum. Baklava seven ve beyaz çikolatayla aşk yaşayan biri olarak şimdiden gözümde özel bir yere sahip. Çikolata üretiminde tasarım dışında böyle içerikle ilgili farklılıkları özledik sanki? Geleneksel tadımıza sahip çıkmak, bu tadı çikolatayla birleştirmek ve sürdürülebilir Antep fıstığı üretimine katkı sağlamak… “Bir çikolata daha ne kadar verimli olabilir?” sorusunun cevabı verilmiş. Yani sadece “Aa baklavalı çikolata çıkmış lalalala.” değil arka planda emek ve özgün bir çalışma var. Ne mutlu…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Şaka zanneden çok kişi olmuş.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..