Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '20

 
Kategori
Güncel
 

BANA BIRSEY OLMAZ

                       BANA BIRSEY OLMAZ
     Tüm dünyanın korkulu rüyası Corona virüsü maalesef ki sonunda Türkiye’ye geldi. Güzel ülkem kolonya satılan her yeri talan etmekle meşgul şimdi. Neyse en azından kolonya talan ediyorsunuz burda tuvalet kağıdı için kavga edenler var yahu.
 
      Virusun ilk bulaştığı ülkelerin birinde yaşıyorum Amerika. Eşimin ailesi de Washington State Seattle’ da yaşıyor Asyalıların daha yoğun olduğu bir eyalet. Bundan bir hafta önce eşimin annesi “Bizim sağlık sistemimiz çok sağlam, başka ülkelere benzemez.” demişti bana. Ülkesini çok seven sağlam bir Amerikalı canım benim. Ama maalesef ki bir anda birçok eyalet bu virüsle savaşmaya ve insanlar ölmeye başladı. Bu yüzden çocuklar okula, insanlar işe gitmiyor. Aslında ben kendi adıma seviniyorum, zaten yoğun olduğumuz günlük Amerika hayatında biraz birbirimize; zorunlu da olsa; zaman ayırma şansımız oluyor. Günden güne korkmaya başlıyorum açıkçası. “Neden ki?” diyeceksiniz. Ben 28 yaşında, sürekli sporunu yapan sağlıklı genç biriyim, neden korkayım ki. Corona korksun benden. Türkiye’de olsaydım kesin bu mantıktaydım, şu an birçok insanın bu düşüncede olduğu gibi. Ama burada korkuyorum ailem için . Dışarıya çıkıp virüsü kaparsam aileme bulaştırırım korkusuyla dışarıya çıkmıyorum. Camı tüm gün açık tutuyor,evi havalandırıyorum. Evet basit bir virüsten korkuyorum.
Dün Türkiye haberlerinde üniversitelerin tatil olduğunu gördüm açıkçası çok sevindim Amerika’dan akıllı davranıp bu adımı bizden önce attıkları için. Ama bizim tüm üniversite öğrencilerimiz otobüs duraklarına akın ettiler. Öncelikle sizi anlıyorum değerli zeka küpleri. Üniversite öğrencisi evini herkes hemen hemen tahmin ediyor ve ailenizle olmak  istiyorsunuz ama başkalarının sağlığını tehlikeye atmamalısınız. Çok basit bir olay anlatayım size, İstanbul’da öğrencisin ve Manisa’ya ailenin yanına gidiyorsun okul tatil oldu diye, çünkü çok özledin aileni. Onlara İstanbul’dan getirdiğin virüsü bulaştırdın ve kıyamam yaşlı ninen hastalandı belki de öldü. Senin düşüncesizliğin yüzünden.
 
     Haklısın ben çok detaylı ve uç düşünüyorum. Böyle bir durum belki binde bir görülecek olay, riske atmaktansa neredeysen orda kal. Sana birşey olmaz bi defa sen Türk’sün sağlamsın ama yaşlı ve kronik hastalığı olan insanlar senin kadar sağlam değil düşüncesiz olma. Sana birsey olmaz, ama etrafındakilere birçok şey olabilir unutma.
 
Toplam blog
: 23
: 134
Kayıt tarihi
: 13.05.19
 
 

Zorluklarla  öğrendiğim İngilizcem ile 4 yıla yakın New York'ta yaşayan, lüks bir restaurantta çalı..