Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bana huzuru anlatır mısın?

Benim için huzurlu olmak yaşama sanatının anlamını kavramaktır.

Çünkü eğer huzurum yok ve kafam karışıksa nelere sahip olursam, nerede olursam olayım yaşamdan keyif almamın olanaksız olduğunun farkındayım.

***

O halde bana göre "huzuru nasıl bulurum?" sorunun yanıtı

*Nerede duracağını biliyorum.

*Çok hızlı koştuğumu fark ettiğimde yavaşlıyorum.

*Gülümsemenin sadece karşımdakine değil bana da iyi geldiğinin farkındayım.

*Olumsuz bir davranışa karşı olumlu yaklaşarak karşımdakinin davranışını onaylamadığımı anlatmaya çalışıyorum.

*Kin, nefret ve hırs beni sardığında yakacağını biliyorum.

*En büyük zenginliğim olarak ailemi ve dostlarımı görüyorum.

*”Bana bunu nasıl yapar?” sorusunu hayatımdan tamamen çıkardım.

*Başıma gelenlere üzülmek yerine başıma gelenle ilgili iyi bir neden arıyorum.

*Yaptığım hataları hayatı öğrenmek için fırsat olarak görüyorum.

*Koşulsuz ve hesapsız sevmeyi ve yardım etmeyi öğrendim.

*Mutluluğu, huzuru, sükuneti, düşüncelerimizle oluşturduğumuzu uzun acılardan sonra net olarak biliyorum.

*Okumanın, öğrenmenin nefes almak kadar önemli olduğunun farkındayım.

*Karşılaştığım problemli insanlardan hayata dair çok şey öğrendiğime inanıyorum.

*Her akşam rahat uyku uyumamı, bana kötülük yapanlar dahil herkesi affetmek ve onların iyiliği için dua etmek olduğuna borçlu olduğumu biliyorum.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..