Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '14

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Banka kredisi kullananlar; dikkat!

Banka kredisi kullananlar; dikkat!
 

Diyelim ki bir bankadan kredi aldınız. Ödemelerinizi düzenli yaptınız. Ama aradan bir süre geçtikten sonra bir de baktınız ki bankaya olan borcunuz kapanmamış, üstelik hakkınızda bir de kanuni takibat başlatılmış…

Bu nasıl olur?

Benim başıma geldi işte. Aynen şöyle oluyor:

Bu konuyu bankanın ayıbı olarak değerlendirdiğimden, bankanın ismini vermekte sakınca görmüyorum. Zira başka bankalarda farklı uygulamalar söz konusu olabilir. Ama siz yine de temkinli olun. 2 yıl önce HSBC bankasından 1 yıl süreli ihtiyaç kredisi kullandım. Masraflar düşüldükten sonra elimde kalan paranın hesabına göre, gezdiğim birkaç banka içinde en uygun krediyi bu bankadan almıştım. Aylık ödemelerimde 20 TL. gibi bir avantajım olmuştu ve yıllık bazda 240 TL’ye yakın bir avantajım olmuştu.

Kredi aldığım şube bana bir ATM kartı da verdi. Buna ihtiyacım olmayacağını söylediğimde;  “adınıza bir hesap açıldı, aylık ödemelerinizi bununla da yapabilirsiniz” denildi.

Kredi taksitlerimi düzenli olarak ödedim. Bu süreç devam ederken taşınmak suretiyle ikamet ettiğim şehri değiştirdim. Son taksitimi kuruşu kuruşuna ödedikten sonra rahat bir nefes almıştım. HSBC ATM kartımı, bir daha bu banka ile işim olmayacağı düşünceyle kırdım attım.

Birkaç ay önce, bir başka bankaya kredi kartı için müracaatta bulundum. Formlar dolduruldu, postalandı,10-15 güne kadar sonuçlanacağı ve şahsıma bilgi verileceği ifade edildi. Geçen sürede ilgili bankadan bilgi gelmeyince, bilgi almak üzere şahsen görüşmeye gittiğimde; başvurumun reddedildiğini, bir bankaya olan 86 TL.lik borcumdan dolayı hakkımda adli takibat başlatılmış olduğunu, banka sicilimin bozulmuş olmasından dolayı da kredi kartı başvurumun onaylanmadığını öğrenince şok oldum.

Borcun kaynağını başlangıçta bilmediğimden, o zamana kadar çalışmış olduğum bütün bankaları tek tek dolaşarak açılmış/kapanmamış hesaplarımı tek tek kontrol ettirmeye başladım; banka banka dolaşıyordum.

HSBC bankasına geldiğimde 86 TL borcum olduğunu hayretle öğrendim. Özetle konuşmayı aktarıyorum:

- Bu ne borcu?

-Kredi kullanmışsınız, oradan borcunuz kalmış.

-Ayrıntısı nedir, nereden kaynaklanıyor?

-Bilemiyoruz, ilgili şubenizle görüşün…

İlgili şubeyi aradım… Bana açık olarak “borcunuz şundan kaynaklanıyor” diyemediler. Bundan sonrası da çok ilginç. Aktarıyorum:

“Borcunuz 86 TL ama Genel Müdürlükle görüşelim, durum nedir sizi tekrar arayalım” dediler.

Banka sicilimin düzelebilmesi ve kanuni takibatın sona ermesi için borcu yatırmam gerekiyor. Bakın şu işe…

Durup dururken elin bankasına borçlu çıktık….

HSBC Bankası ilgili şube müdürü Genel Müdürlükten takibatı durdurma girişiminde bulundu, yeni borcumun ……..masraflarıyla 136 TL olduğunu tarafıma bildirdi. Yakınımda bulunan bir şubeye gönderilen bilgi notu ile ben borcumu ödedim ve kurtuldum.

Bu kadar mı ?

Hayır.

“Adı geçen şahsın Bankamıza borcu yoktur” yazısı almam gerekiyor. Bu yazıyı kredi kartı başvurusu yaptığım bankaya vereceğim.

Bu yazı için de benden 22 TL. talep ettiler.

Özet olarak nereden kaynaklandığını bilemediğim banka borcum için 158 TL.gibi bir tutar ödedim.

Üstelik, çarşıda pazarda sadaka dağıtılır gibi dağıtılan kredi kartlarından birini almak için ben yaklaşık üç ay bekledim, bir de bozulan sicilimi düzeltmeye çalıştım günlerce…

Peki o 86 TL nereden mi gelmiş derseniz?

Tam cevabı banka bana doğrudan söylemedi, “küsurat borçların birikimi” gibi bir şeyler söylediler. Ben “nasıl olabilir” in cevabını tanıdık bankacılar vasıtasıyla araştırdım, olay aynen şöyle olmuş:

Benim kuruşu kuruşuna ödediğim kredi taksitlerinden birisinden hesap işletim ücreti kesilmiş, kalan kısmı eksik haliyle kredi borcum olarak ödemelerime ilave edilmiş.  Dolayısıyla benim bir taksitim hesaplarda eksik yatırılmış gibi görüldü.  Hesap işletim ücreti kadar eksik olan tutarın üzerine binen diğer masraflar önce 86, sonra da 136 TL. ye ulaşmış oldu.

Bu olayı yaşadıktan sonra hesabım olduğunu hatırladığım tüm bankaları dolaşarak işlemeyen hesaplarımın hepsini kapattım. Size de tavsiyem budur. Kullanmadığınız, unuttuğunuz artı/eksi bakiyeli hesaplarınızı mutlaka araştırın ve kapattırın.

 

Sağlık ve mutlulukla kalın…

 
Toplam blog
: 136
: 2817
Kayıt tarihi
: 20.03.11
 
 

Duyarlı olduğum konularda; düşündüklerimi, bildiklerimi ve birikimlerimi paylaşmak üzere burada b..