Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Başbakan'a üniversite rektörleri tarafından verilen destek, öğretim elamanları tarafından geri çekil

Başbakan'a üniversite rektörleri tarafından verilen destek, öğretim elamanları tarafından geri çekil
 

Bizim üniversitelerde nasıl rektör seçildiğini biliyoruz.

Bazen kendi oyuyla bile rektör seçilen üniversite hocalarına rastlamak mümkün. Bazen iki, bazen de üç oyla üniversite rektörü olanlara rastlıyoruz.

Bu kadar oyla seçilen bir rektörün, ODTÜ’ndeki olaylara destek vermesini, öğrenciler ve öğretim elamanlarına destek vermesini bekleyebilir miyiz?

İşte bu yüzden, 18 Aralık'ta Göktürk-2 Uydusu'nun Çin'deki Jiuquan Hava Üssü'nden fırlatılması nedeniyle düzenlenen tören öncesi ve sonrası ODTÜ'de çıkan olaylarla ilgili Marmara Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi ve Mimar Sinan Üniversitesi'nden ortak açıklama yapıldı. Açıklamayla Başbakan’a sonsuz(!) destek verildi. Açıklamaya Hacettepe, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Bingöl Üniversitesi, Sabahattin Zaim Üniversitesi, Uşak Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Bezmialem Vakıf üniversitesinden destek geldi.

Açıklamada şöyle denildi. “TÜBİTAK Uzay Bilimleri ve Teknolojileri Araştırma Merkezinde başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı bir tören düzenlendiği hatırlatılarak " Türkiye Cumhuriyeti'nin uzay bilimleri ve teknolojileri alanında göstermiş olduğu bu tarihi başarı, ne yazık ki ODTÜ yerleşkesinde bazı öğrencilerin şiddet eylemleriyle gölgelenmeye çalışılmıştır.

Üniversiteler öğrencilerin ve bilim adamlarının fikir ürettiği, düşüncelerini özgürce paylaştığı; farklı, hatta katılmadığı düşüncelere tahammül etmeyi içselleştirdiği ortamlar olmalıdır. Şiddet içeren eylemlerin fikirlerin önüne geçmemesi esastır. Öğrencilerin tek protesto aracı eleştirel fikirleri olmalı; taş, sopa ve molotof kokteyli öğrencilerle anılmamalıdır. Kavga ve şiddet hiçbir fikre hizmet edemez ve hiçbir fikir hedeflerine bu yöntemlerle ulaşamaz.”

Bu açıklamaların ışığında, açıklamayı yapan üniversiteler ve destek olanlarda görevli öğretim elamanlarının bu açıklamaya destek verdiği gibi bir yanılgıya kapılanlar arasında ben de vardım. Nerede bu üniversitelerin yurtsever öğretim görevlileri diye sormaya çalışırken, o açıklama geldi.

ODTÜ'de yaşanan olayların ardından Marmara, İstanbul Teknik, Yıldız Teknik, Galatasaray ve Mimar Sinan üniversitelerinin yönetimlerinin ODTÜ'yü hedef alan ve öğrencileri şiddet ile suçlayan açıklamalarının ardından, bu üniversitelerdeki öğretim üyeleri de rektörlerinin yayınladığı bildiriye karşı bildiri kaleme aldı ve ODTÜ'lülere destek verdi.

Marmara, İstanbul Teknik, Yıldız Teknik, Galatasaray ve Mimar Sinan üniversitelerinin yönetimlerinin ODTÜ'yü hedef alan açıklamalarının ardından, bu üniversitelerin öğretim üyeleri de bir karşı bildiri yayınlayarak, "Galatasaray Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nde görev yapmakta olan öğretim elemanları olarak bu açıklamaya hiçbir şekilde katılmadığımızı beyan ediyoruz" dediler.

Görev yaptıkları üniversitelerin, ODTÜ'de yaşanan olaylarla ilgili yaptığı açıklamaları basından öğrendiklerini belirten öğretim üyelerinin yayınladığı bildiri şöyle:

"ODTÜ'de yaşanan üzüntü ve kaygı verici olaylarla ilgili olarak üniversitelerimiz tarafından bir açıklama yapıldığını gazetelerden öğrendik. Biz, aşağıda imzası bulunan ve Galatasaray Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nde görev yapmakta olan öğretim elemanları olarak bu açıklamaya hiçbir şekilde katılmadığımızı beyan ediyoruz.

ODTÜ'de yaşanan olaylarda öğrencilerin maruz kaldığı polis şiddetini kınıyoruz. ODTÜ'lü meslektaşlarımızın tüm ifadelerine rağmen, söz konusu açıklamayı yapan üniversite yönetimlerinin, polisin olayları başlattığı, olayların ilk aşamasından itibaren iyi niyetli davranmadığı ve orantısız güç kullandığı gerçeğini gözardı etmelerini manidar buluyoruz. Polis şiddeti karşısında tek vücut olarak tepki gösteren ODTÜ'lü meslektaşlarımızın ve öğrencilerin yanında olduğumuzun bilinmesini istiyoruz.


Üniversitenin özgürlüğü sadece öğretim elemanlarının araştırma ve ifade özgürlüğünden ibaret değildir. Öğrencilerin düşünce, ifade ve protesto özgürlükleri de üniversite ortamının ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye'de son yıllarda öğrenciler üzerinde artan baskılara sessiz kalan, akademik özgürlüklere yapılan müdahaleler karşısında susan üniversite yönetimlerinin, iktidarı elinde tutanlara hoş görünmek maksadıyla yaptıkları açıklama, akademi tarihine kara bir leke olarak düşmüştür.

Üniversiteler, iktidarların böbürleneceği projeler üreten, şirketlerin taşeronu gibi çalışan, kâr hedefine odaklanan imalathaneler değildir. Akademinin vazgeçilmez görevlerinden biri de, hiçbir baskı altında kalmadan, toplum ve iktidarı sorgulamak, bunlar hakkında bilimsel ve eleştirel görüşlerini dile getirmektir. Üniversiteler, güçlünün karşısına bilgi, bilim ve özgürlükçü düşünce ile çıkabilmelidir. Araştırma alanı fark etmeksizin akademik özgürlükler bir bütündür. Akademik özgürlüklere saygı gösterilmeyen kurumlarda, nasıl kullanılacağı ve neye hizmet edeceği sorgulanmaksızın üretilen bilginin, toplumlar üzerinde yıkıcı etkileri olabileceğini tarih bizlere birçok defa göstermiştir.

Bugün, baskıcı politikaların ana hedefi haline gelmiş olan ODTÜ'lü akademisyen ve öğrencilerin yanında yer almak, akademi ve demokrasi tarihi açısından vazgeçilmez bir sorumluluktur. Basit iktidar hesapları ve ikbal kaygıları ile ODTÜ'ye karşı tavır alan üniversite yönetimleri ve bu yönetimleri destekleyenler veya bu politikalar karşısında sessiz kalanlar, bu davranışlarının hesabını, akademik özgürlükler ve demokrasi tarihi önünde vermek zorunda kalacaklardır."


Bildirinin altında ise, imzalar, "Galatasaray Üniversitesi Öğretim Elemanları", "İstanbul Üniversitesi Öğretim Elemanları", "İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Elemanları", "Marmara Üniversitesi Öğretim Elemanları", "Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Elemanları", "Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Elemanları" şeklinde yer aldı. 

Sizin anlayacağınız Sultanımıza 165 üniversitenin sadece 12 rektörü destek verdi. Diğerleri ve öğretim elamanları destek vermedi. Böylece ODTÜ ile girilen savaşta birileri kendisini destekleyen medyayla baş başa kaldı.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..