Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '12

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
2494
 

Başbakan Erdoğan'dan Fethullah Gülen'e "dön" çağrısı

Başbakan Erdoğan'dan Fethullah Gülen'e "dön" çağrısı
 

 

10. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın kapanış töreninde konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, satır aralarında anlamlı mesajlar verdi.

Uluslararası Türkçe Derneği (TÜRKÇEDER) tarafından düzenlenen 10. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Türk Telekom Arena Stadı'nda düzenlenen törenle sona erdi. Kapanış töreninde konuşan Başbakan Tayyip Erdoğan "Gurbet hasrettir. Hasret bedeli çok ağırdır, faturası çok ağırdır. Biz, gurbette olup, şu vatan topraklarının hasreti içerisinde olanları aramızda görmek istiyoruz. Bu sıla hasreti artık bitmelidir, bitsin istiyoruz" diye konuştu.

Arena'daki törende Başbakan Erdoğan'a 10. Yıl özel ödülü takdim edildi.

Erdoğan konuşmasında Türkçe'nin barış dili olduğu mesajını verdi. Erdoğan, şöyle konuştu:

"Dünyanın değişik 135 ülkesinden buraya gelmek, gurbet, hasrettir. Hasretin bedeli çok ağırdır, faturası çok ağırdır. Biz gurbette olup şu vatan topraklarının hasreti içinde olanları aramızda görmek istiyoruz. Gurbet aynı zamanda garipliktir. Zaten oradan anlamını yükleniyor. Onun için de biz garipliğe tahammül edemeyiz. Diyoruz ki bu sıla hasreti artık bitmelidir, bitsin istiyoruz. Şu anki tavrınızla hep birlikte bu hasretin bitmesini istediğinizi anlıyorum. Öyleyse bitsin bu hasret diyelim. Ve bu anlamlı gecede, kadim medeniyetin evlatları olarak, zengin bir kültürün diliyle, Türkçe'yle, bize ve dünyaya seslendiğiniz için sizlere bir kez daha teşekkür ediyorum. Gurbeti bir kenara, hasreti bir kenara bırakalım diyorum." 135 ülkeden gençleri selamlayan Erdoğan, "5 kıtadan gelen çocuklarımız, gençlerimiz bizlere bir kez daha bayram yaşattılar. Bize bir kez daha bizi hatırlattınız. Bize bir kez daha sözümüzü, özümüzü hatırlattınız.

"Bize bu bayramı yaşattığınız için, bize bu bayramı yaşattığınız için, bize Türkçe bayramını yaşattığınız için, buradan, Türkiye'den tüm dünyaya Türkçe barış mesajlarını ilettiğiniz için sizlere şükranlarımı sunuyorum" dedi.

140 ülkede faaliyet gösteren Türk okullarında görev yapan öğretmenleri kutlayan Erdoğan, en büyük takdiri ve tebriki öğretmenlerin hak ettiğini belirtti.

Erdoğan şunları söyledi: "Gurbeti sılaya çeviren, ulaştıkları her noktaya memleket havası götüren öğretmenlerimizi ben bugün bir kez daha her türlü takdirin üstünde kutluyorum." Türkçe'nin her zaman barışın dili olduğunu belirten Erdoğan, "Türkçe her zaman aşkın, sevdanın dili oldu. Türkçe, dayanışmanın, kardeşliğin, paylaşmanın dili oldu. Bu dil hiçbir zaman sömürünün, istismarın, kültür baskısının dili olmadı. Türkçe her zaman hoşgörünün, her zaman diyaloğun, yani kalbin, gönül dili oldu" dedi.

Başbakan Erdoğan, 135 ülkeden gelen gençlere şu sözlerle seslendi: "Sizlerden bir ricam var. Bu söylediklerimizi ülkelerinize döndüğünüzde anne ve babalarınıza, arkadaşlarınıza iletmenizi rica ediyorum. Bugün misafiri olduğunuz bu ülke sizin ülkenizin kardeşidir. Sevdikleriniz bilsinler ki eğer zora düşerlerse Türkiye her zaman, ama her zaman onların yanındadır."

Yunus Emre'nin "Biz yaradılanı yaradandan ötürü severiz" sözüne atıf yapan Erdoğan, "Kimsenin derisinin rengine bakıp ayrımcılık yapmayız. Hiç kimsenin diline, inancına bakıp ayrımcılık yapmayız. Hiçbir dinin, inancın, yek diğerine baskı kurmasına razı olmayız. Bizim için esas olan özgürlük, barış, dayanışmadır, haktır, hukuktur, adalettir. Değil mi ki candır bizim için kutsaldır" dedi.

<>>>

Gülen'in yıllardır süren "inziva"sı bitmeli mi ? 

Cevabım evet.

Zira biz Türkler için bu "inziva" yeterince bir "ayıp" haline dönüştü.

Gülen'in sağlık sebepleri ile kalıyorum açıklamalarının ardındaki gerçekleri hepimiz biliyoruz !

Bu gurbet bitmeli ve Fethullah Gülen adına yapılan haksızlıklar da sona ermeli.

 

Saygılarımla,

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Her şey o kadar değişti ki..! O da gelir... Gitmez dediklerimiz, giderler..!

Arzu Elif 
 15.06.2012 17:22
Cevap :
Haklısın Arzu'cuğum hassas dengeler çok çabuk değişiveriyor Türkiye'de... Bakalım nelere tanık olacağız ilerleyen zamanlarda. Sevgiler canım.  15.06.2012 21:49
 

Merhaba Nilgüncüm her ikisinide samimi bulmuyorum.Dönemez abileri izin vermez zaten.Keşke her durum konuşulanlar gibi olsa ve samimi olsa.Keşke dostluk,kardeşlik olsa.Din,dil,ırk,cinsiyet ,renk ayrımı gözetilmese.Nilgüncüm SEVGİLERİMLE.(Konu güzeldi)

Şennur Köseli 
 15.06.2012 14:23
Cevap :
Düşüncelerine katılıyorum Şennur'cuğum.... Keşke dediklerin gibi olsa, keşke. Keşkelerimiz ne kadar çok değil mi ? :) Öpüyorum bitanem, hafta sonun harika geçsin, selamlar, sevgiler.  15.06.2012 16:12
 

Alıntıları işine geldiği yönde kullanmayı çok iyi biliyor sağ olsun. Sevgiler yolluyorum size:)

merve ballı 
 15.06.2012 11:52
Cevap :
Politika böyle bir şey işte Merve'ciğim, selamlar, sevgiler :) Öpüyorum, günün güzel geçsin.  15.06.2012 14:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 498
Toplam yorum
: 1891
Toplam mesaj
: 117
Ort. okunma sayısı
: 4232
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster