Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '09

 
Kategori
İnançlar
 

Bayram Tebriği (!)

Bayram Tebriği (!)
 

R.E.M'in efsane şarkısı "Losing My Religion" ile Kurban Bayramı'nın ilk gününü geçiriyorum. Umarım bu kadarcık asiliği bana çok görmezsiniz. Şarkıda "losing my religion" lafı başka bir nedenle söylenmiş olsa da Kurban Bayramı'ndaki vahşet beni o dereceye getiriyor. Eskiden her Kurban Bayramı'nı İzmir'de babaannemlerin yanında geçirirdik. Apartmanın arkasında bir ipe asılmış koyunu gözlerimin önünde kestirirlerdi. O zamanlar küçüktüm. Tabi kesilirken bakamazdım. Koyunları sadece ipe asılırken ve çırpınırken görmüşümdür. Ne de mazlum bakarlardı... Arkam dönükken en fazla 5 dakika sonra ses kesilirdi. Sonra -yanlış hatırlamıyorsam- koyunun kanını alnıma sürerlerdi, ben de yukarı çıkardım. Malesef hiçbir zaman bazı kahraman çocuklar gibi iplerini çözüp koyunları özgürlüklerine kavuşturamadım. Ama haberlere çıkan kaçak boğa ve ineklerden desteğimi hiç esirgemedim. O zamanlar hangi psikolojiyle aşağıya indiğimi bilmiyorum çünkü şimdi olsa değil o bahçeye adımımı atmak, pencereden bile bakmam. Babaannemlerden verdiğim bu örnek gene iyi, o yıllarda kurbanı TEM yolunun yanında kesenler bile vardı, belki hala vardır bilmiyorum. Şimdi diyebilirsiniz "Modern kesim yerleri varken bazı insanların kurbanı böyle ilkel yollarla kesmesi dinin suçu mu ki dinini kaybetme derecesine geliyorsun?" diye. Eğer bu bayramdaki amaç fakiri doyurmaksa neden aileler kasaptan et alıp dağıtmaktansa bir hayvan kesmek zorunda? Tabi bazı insanların cahilliği veya şiddet eğilimi dini eleştirerek kapatılamaz. Zaten bu noktada da devleti eğitim politikası yüzünden eleştiriyorum.

Bu arada şu an haberlerde gösteriyor. İnsanlar hala yolların kenarında kesiyormuş kurbanlarını. Hem de başkentte. Modern kesim yerinde sıra beklememek içinmiş. Zabıtalar da karışmamışlar. Ne de mazlum bakıyor hayvanlar...

Bayramınız kutlu olsun...

 
Toplam blog
: 7
: 589
Kayıt tarihi
: 30.10.09
 
 

Yazmayı seven bir lise öğrencisiyim. Yazmayı seviyorum çünkü içimdeki mutlulukları veya mutsuzluk..