Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '15

 
Kategori
Beslenme
 

Bebeğim doğdu ama sütüm az!

Bebeğim doğdu ama sütüm az!
 

Anne sütü bebeğimiz için verebileceğimiz en değerli besindir. Bunu tüm anneler bilir. İlk günlerden itibaren bu nedenle anneler bebeklerini emzirmek ve onlara yeterli besini vermek isterler.

Bazen işler yolunda gitmediği anlar olabilir. Emzirmeye bebeğiniz doğar doğmaz –mümkünse ilk yarım saat içinde- başlarlar. Fakat anne sütü ya gelmemiş ya da çok azdır. Bu nedenle de anne kendini suçlamaya ve yetmediği için üzmeye başlar.

Esasında ilk 3-4 gün anne sütünün az olmasını gayet normal bir durumdur. Burada annenin moralini yüksek tutmak ve iyi desteklemek çok önemlidir.

Anne sütü için 2 hormona ihtiyacımız var. Bunlardan biri prolaktin, diğeri de oksitosin. Prolaktin için bebeğinizi emzirmeye başlamanız yeterlidir. Oksitosin için ise annenin moralinin yüksek olması, dinlenmiş olması da çok etkilidir. Bu hormon salınan sütün kanallar yoluyla bebeğe ulaşmasını sağlar. O nedenle annenin içinde bulunduğu durum sütü direkt etkiler. Ben emzirme eğitimlerimde babalara bunu tembihliyorum. ‘’Lütfen eşlerinizi unutmayın, onların mutlu olmasına destek olun!’’ diye söylüyorum. Bu şekilde davrandıklarında sütünüz daha hızlı olgunlaşma sürecini tamamlıyor ve bebeğinize bol süt verebiliyorsunuz.
Peki ilk günden itibaren nelere dikkat etmeliyiz, anne sütünü arttırmak için?

-Sütünüzün gelmesini beklemeden ve kesinlikle şekerli su vermeden, bebeğinizi doğar doğmaz ilk yarım saat içinde mutlaka emzirmelisiniz.

-Kendinizi psikolojik olarak emzirmeye hazırlamak, ayrıca emzirme eğitimi ile birlikte meme başının süt vermeye hazır hale getirilmesi için gerekli egzersizleri öğrenmek ve uygulamak için doğumdan önce emzirme eğitimi almanızı tavsiye ederim.

-Doğduğu andan itibaren istedikçe emzirilmelidir. Yenidoğan bebekler genellikle 8-10 öğün emmek isterler. Öğün sayısı daha sonra giderek azalır. Sık emzirme bol süt gelmesini sağladığı gibi, göğüslerin şişmesini ve acımasını da önler.

-Hastanedeyken bol bol emzirme denemeleri yapın. Hastanedeki bebek hemşirelerinden destek alın. Eve geldiğinizde o zaman daha rahat edeceksiniz.

-İlk günlerde göğüs ucunuzda hassasiyet olabilir. Ama bir hafta on gün sonra halen devam ediyorsa mutlaka emzirme pozisyonunuza dikkat edin.

-Emzirmeden önce veya sonra formül mama, inek sütü ya da başka gıdaların verilmesi, bebeğin aldığı süt miktarını azaltır. Bu durum da daha az süt gelmesine neden olur. Bu tür ek gıdalara, gerekli olduğunu doktorunuz tavsiye ettikten sonra başlamak gereklidir.

-Biberonu bebeğiniz sizi emmeyi öğrenmeden önce kullanmamalısınız. Biberonun gerektirdiği emme şekli meme emilmesinden daha farklı ve kolay olduğu için biberonu tercih etmelerine neden olabilir.

-Anne bebeğini emzirdiği dönemde kendi beslenmesine de özel bir önem göstermelidir. Emziren anne, günde en az iki litre sıvı, en az iki bardak süt içmeli veya yoğurt ve peynir gibi süt ürünlerini yemelidir. Protein gereksinimini karşılamak için kuru fasulye, nohut, mercimek gibi kuru baklagiller, et, tavuk, balık gibi yiyeceklerden her öğünde yemelidir. Bol bol sebze ve meyve ihmal edilmemelidir. Ayrıca sütünün az geldiği düşüncesinde olan annelerin şekerli gıdalardan (pekmez, bal, reçel gibi) daha fazla tüketmesi tıbben tam kanıtlanmış olmamakla birlikte faydalı olacaktır. Beslenmesinde anneye gaz yapan yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

-Sağlıklı bir annenin günde ortalama 700–800 ml süt salgıladığı esas alındığında, emzirme döneminde günlük ortalama ekstradan enerji gereksinimi 750 kaloriyi buluyor. Bu miktarın 500 kalorisi yediklerinizden sağlanırken, 250 kalorisi hamilelikte depoladığınız yağlardan karşılanıyor. Bu da emzirme sırasında aldığınız fazla kiloların, enerjiye daha hızlı dönüşmesine katkıda bulunur.

-Emziren annenin ruhsal yönden desteklenmesi, huzurlu bir ortam sağlanması ve mutlu edilmesi de son derecede önemlidir.

-Her emzirmede, bir önceki beslenmede en son verilmiş memeden başlanmalıdır.

-Bebeğin emme gücüne bağlı olmakla birlikte her emzirme yaklaşık 20-30 dakika sürmelidir. Ama bebeğiniz daha kısa emme yapıyor ve kilo alımı da iyi ise sıkıntı yoktur.
- Eğer sütünüz az ise mutlaka her beslenme sonrasında süt sağma pompanız ile sağma yapın. Bu sağma ile vücudunuza bebeğinizin daha fazla süte ihtiyacı uyarısı gelir. Ve sütünüz zamanla artmaya başlar. Ama emzirme sonrası da sağma da çıkan süt miktarına kafanızı takmamaya çalışın.

-Özellikle ilk haftalar da bebeğinizle birlikte uyumak ve onunla birlikte kalkmaya çalışın. Bu sizin daha dirençli olmanızı ve dolayısıyla sütünüzün de artmasını sağlayacaktır.

Ben ise Altuğ’u emzirdiğim dönemde sütümü artırmak için, günde 3lt su, kayısı, armut ve ayva kompostosu, still tea, rezene çayı ve ısırgan tableti kullandım. Özellikle balık yediğim zaman sütümün arttığını hissettim. Zaten emziren anneler omega 3 içeren balıklardan yemesi, bebeğimizin beyin gelişimini çok iyi etkiliyor. O nedenle haftada en az 3 kere balık yemeye, balık yemediğim dönemde de ızgara ya da fırında et yemeye çalışıyordum. Ama en önemlisi kendinizi iyi hissetmek. Bunun için de oğlumu slinge koyup mutlaka her gün yürüyüş yaptım. Özellikle sütümü arttırma döneminde de her beslenmeden sonra pompa ile sağma yapıp, göğsüme daha fazla ileti verdim. Böylece vücudum daha fazla süt üretmek için ileti almış oldu. Bir de ilk ay bebekle beraber uyudum ve onla birlikte kalktım. Annecim çok destek oldu bu süreçte. Böylece sütümün toparlandığını ve Altuğ’a yetmeye başladığını gördüm.

O nedenle sizde kendinize ve bebeğinize en önce inanın, bol bol emzirin ve beslenmenize dikkat edin. Göreceksiniz ki anne sütünüz kısa sürede artmaya ve bebeğinize yetmeye başladığını göreceksiniz.

Eğer halen sıkıntınız varsa bebeimgeliyor@hotmail.com bana e-mail atarsanız size yardımcı olabilmek beni mutlu edecektir.

 

http://www.bebeimgeliyor.com

 
Toplam blog
: 198
: 1218
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

Ben  Bebeimgeliyor Doğuma Ve Bebeğe Hazırlık Eğtim Programlarından oluşan hamile eğitimleri verme..