Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebeğimin yolculuğu, benim yolcuğum - 7. Hafta

Bebeğimin yolculuğu, benim yolcuğum - 7. Hafta
 

Bir Haftada Yaşanan Mucize


BENİM YOLCULUĞUM 

Aslında doktor kontrollerine ayda bir kez gitmek yeterli ama sanırım bu bende hastalık olacak. daha iki hafta geçmeden bugün yine doktora gittim. İyi ki de gitmişim. Çünkü senin o minik kalbinin atışlarını bugün duyduk duyduk diyorum çünkü baban da yanımızdaydı. kalbinin atışları benimkinin yaklaşık 3-4 katı kadarmış, ne kadar heyecanlısın sen düşün artık. yavaş yavaş kilo da almaya başladım. İnternet araştırmalarına da bu aralar hız verdim. Hafta hafta gelişimini takip ediyorum. Mesela bu hafta üzüm, kuru fasulye ya da bir mısır tanesi kadarsın ve hızla gelişiyorsun. 

Her ne kadar mide bulantım olmasa da bazı yiyeceklere karşı tiksinme başladı. Çiğ et bunlardan birincisi. Dokunamıyorum çiğ ete. Bu durumda köfte yapma işini babana devrettik. Bunun yanında aslında en büyük sıkıntım ruhsal değişiklikler. Ruhalim gittikçe inişli çıkışlı olmaya başladı. Hiç bir şeye tahammül edememeye başladım. Karşımdaki insanın en küçük bir sözü bile saatlerce beni ağlatmaya yetiyor. Bu noktada hamile olan veya planlayan herkese bir önerim olacak; özellikle benim gibi çalışan bir bayansanız bu durumunuz hakkında çevrenizdekileri bilinçlendirin, özellikle de eşinizi. Çünkü bazen gerçekten tahammül edilemez biri olup çıkıyorsunuz. 

BEBEĞİMİN YOLCULUĞU 

Dedim ya, internet araştırmalarım hızla devam ediyor diye. İşte güvenilir kaynaklardan edindiğim bilgilere göre bu hafta sende oluşan değişimler şöyle: 

  • Bu hafta bebeğinizin kemikleri şekillenmeye başlayacak ve yüz özellikleri biraz daha belirginleşecektir. Aileye özgü burnu şekillenmeye başlıyor; kalıtımla geçmesine itiraz etmeyeceğiniz dudaklardan söz etmeye gerek yok. Bebeğin başının arka kısmı ön kısmına göre daha hızlı büyümektedir.
  • 7. haftadan itibaren bebeğin ağzı ve dili ile birlikte kol ve bacakları da şekillenmeye başlar. Şu ana kadar hala yüzgeç gibi görünen ve göğsün iki yanından sallanan kol ve bacaklar hafta ilerledikçe daha belirgin hale gelmeye başlar.
  • Bu hafta bebeğinizin beyni oluşmaya başlayacaktır ve her dakika 100 yeni beyin hücresi oluşacaktır. Açlık hissediyorsanız bunda merak edilecek bir şey yok. Bebeğin büyümesi için gerekli enerji sizin yediğiniz yiyeceklerden sağlanmaktadır.
  • Hamileliğin 7. haftasında bebeğinizin cinsiyetle ilgili salgı bezleri şekillenmeye başlar ama hala ultrasonda bebeğinizin erkek mi yoksa kız mı olduğunu söylemek için çok erken.
  • Bu hafta, bebeğinizin böbrekleri olması gereken yerde ama henüz bebeğin kanını süzmeye başlamadılar. Bebeğin gelecek 7 hafta süreyle içinde yüzeceği amniyon sıvısının belirli bir kısmını oluşturacak olan idrar üretilmeye başlayacaktır.

Bunların hepsinin bir haftada gerçekleştiğine inanmak ne kadar zor değil mi? 

 
Toplam blog
: 8
: 857
Kayıt tarihi
: 19.03.11
 
 

Bebeğimin varlığını öğrendiğim günden bu yana düşüncemde olan ama yeni hayata geçirdiğim bir sayfa. ..