Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben hiç değiş-medim/mem!

Ben hiç değiş-medim/mem!
 

Hayatımda tanıdığım en büyük "yalancı"lar ben hiç değişmedim ya da değişmem diyenlerdir. Yaşamımız süresince ne çok değişimler yaşıyoruz kendi içimizde, çevremizde ve dünyamızda. Önce bir tespit yapalım; Değişim iki halde gerçekleşir ve bir grup değişim bizi mutlu ederken bir diğer grup bizi mutsuz eder. Değişimler kendi aralarında çatışıp dururlar. Bizde değişim ile...

Eğer benimle aynı fikirde değilseniz sakın bana yazmayın ve hızla değiştirin fikrinizi, ama benimle aynı fikirde olan siz çok değerli okuyucularım lütfen hepiniz yazın, yazın ki görsünler bizden ne çok var.

Ben hangi değişimleri yaş-adım/ıyorum/ayacağım.

Maalesef yaşım değişiyor, istemesem de her yıl yeni bir yaş alıyorum... "Bu değişim artık dursa, yolunu bilen varsa bana yazsın, paylaşalım."
Fiziksel görüntüm değişti.
Yüzümdeki çizgilerim değişti, ancak işin ilginç tarafı çizgilerin büyük bir kısmı mutluluktan değişti, gözlerimin yanlarından yatay, dudaklarımın yanından dikine ve ay gibi yayıldılar yüzüme.
Ruh halim hep değişir, alıştım ona, sizde alışsanız iyi olur.
Okuduklarım hep değişir, iyi ki.
Sevdiklerim, keyif aldıklarım ve almadıklarım değişir.
Kokumu değiştirdim, artık gül kokusunu da çok severek kullanıyorum.
Yiyip, içtiklerim, "kilomla birlikte" değişti.
Oğlumla konuştuğumuz konular, paylaştıklarımız ve kaygılarım değişti.
Yaşadığım kent değişti!

Sokağımı tanıyamadım, doğduğum ev yok artık yerinde, bakkal Ali Amca da... (çocukluğumdaki tüm bakkal amcaların adı Ali miydi, yoksa bana ve yaşıtlarıma mı öyle denk geldi hala düşünür dururum)

En sevdiğim arkadaş-ım/larım da değişti, yok öyle değil, uzun yıllar süren arkadaş-larım/lıklarım var, onlar sürüyor ama arkadaşlarım değişiyor ve iyi ki değişiyorlar, düşünsenize ben bu kadar değişim yaşarken, onlar aynı kalsın, ne sıkıcı olurdu.

Hayal kırıklıklarım değişti, "artık daha az", çünkü çoook yaşadım.
Tatile gittiğim köy/kasaba/şehirler değişti, tatilden beklentimde.
Sonra...
İşim değişti ve elbette iş yaşamından beklentilerim, hedeflerim...
Paramız değişti.
Değişim deyip duruyorum, nedir bu "değişim"?

Bakalım TDK (korkmayın bu bir gizli örgüt adı değil Türk Dil Kurumu, yani Atatürk’ün talimatıyla 12 Temmuz 1932'de kurulmuş, www.tdk.gov.tr adresinde bulabileceğiniz birçok sözlüğü bize online kullanma imkanı sağlamış çağdaş ve çok yararlı bir kurumdur.) sözlüğüne,

"Değişim"
isim
Anlamı:

1. Bir zaman dilimi içindeki değişikliklerin bütünü.
2. Biyoloji: Yeni döllerin atalarına tıpatıp benzememesini sağlayan özelliklerin tümü, varyasyon.
3. Denizcilik: Rüzgârın yön değiştirmesi.
4. Ekonomi: Üretilen malların başka mallar veya para karşılığı değiştirilmesi.
5. Matematik: Bir niceliğin birbirinden ayrı değerler alması veya böyle iki değer arasındaki ayrım.

Ha bir de sık sık her yerde (gerekli/gereksiz) kullanılan değişimler var...

Değişim yönetimi
isim, ekonomi
Hızla değişen bir ortamda ayakta kalabilmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için, şirketin kendini yenilemesi, değişim fırsatlarını analiz edip ortaya çıkan potansiyeli değerlendirmesi ve en uygun stratejinin belirlenip bunun uygulanması için yeniden örgütlenme ve yapılanma işi.

Hava değişimi
isim
1. Hastaların daha çabuk iyileşmesi, yorgunlukların giderilmesi vb. amaçlarla yapılan çevre değişikliği, tebdilihava.
2. astronomi Havanın kapanması, açması, ısınması, soğuması vb. değişimlerin genel adı.

para değişimi
isim, ekonomi
Para değiştirme işlemi.

hâl değişimi
isim, astronomi
Bir yıldızın sıcaklığına, basıncına, yoğunluğuna, aydınlatma gücüne veya kütlesine ilişkin değişim.

Bir de "medeni hal" değişimi vardırki, tanımı aynen astronomi de yapılan tanıma uygundur.

"Değişmeyen tek şey değişimdir" sözünü yaşam hergün doğruluyor, hızlı ve sürekli bir değişim içinde değişen koşullara göre bizler de -istesek de istemesek de- değişiyoruz.

Değişim, aynı zamanda gelişimdir de.

Önemli olan kişiliğimizin temel özelliklerini ve değerlerini koruyarak değişmektir. Değişim yaşamın bir parçasıdır ve doğaldır. Doğal olmayan değişmemek, gelişmemek, aynı yerde saymaktır.

Hayatımda tanıdığım en büyük "yalancı"lar ben hiç değişmedim ya da değişmem diyenlerdir.

Ben hiç değiş-medim/mem!

 
Toplam blog
: 5
: 783
Kayıt tarihi
: 17.09.06
 
 

“Yaşamda heyecanını hiç yitirmeyen öğrenci, hiç yorulmayan kaşif olabilendir. Yaşama hep yenilikçi, ..