Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '13

 
Kategori
TV Programları
 

Ben Onu Çok Sevdim izleyici üzerinde nasıl bir etki bırakacak?

Ben Onu Çok Sevdim izleyici üzerinde nasıl bir etki bırakacak?
 

Ben Onu Çok Sevdim Dizisi


Uzun zamandır beklenen Ben Onu Çok Sevdim dizisi seyirci ile buluştu. Tarihin en önemli isimlerinden Adnan Menderes‘in Ayhan Aydan ile olan ilişkilerini konu alan bu dizi aslında sezonun en iddialı yapımlarından biri.

Dizi yaşamış gerçek karakterlerden beslenip bir nevi belgesel niteliği taşıyor gibi. Basına çoğu zaman konu olmuş ama tam anlamıyla bilinmeyen bir aşk hikayesinin kurgusunu izleyeceğiz. Hiç bir zaman meşru olamamış bir ilişkinin seyirci üzerindeki etkilerini tartışacağız.

Bu dizi ve yaşayan karakterler bundan sonra ki süreçte basında ne kadar yer bulur bilemiyorum ama bir şekilde mazi yeniden deşilecektir. İdam edilen Adnan Menderes’in mahkeme sürecinde tanıklar arasında yer alan Ayhan Aydan‘ın “Ben Onu Çok Sevdim” diyerek devrik bir başbakana sahip çıkması ve evli bir adamla olan ilişkisini devlet önünde kabul etmesi bir kesim insanın bu ilişkiye saygı duymasına neden olmuştu. En Azından Ayhan Aydan‘ın rahmetli Menderes’i ne kadar çok sevdiği bu mahkeme salonunda ortaya çıkmıştı.

Dizinin ilk sahnesinin Ayhan Aydan‘ın mahkemeye çağrıldığı sahne ile başlaması aslında bu açıdan anlamlıydı. Mehmet Aslantuğ‘un ne derece inandırıcı bir kimlikle role bürünüp Adnan Menderes olarak ortaya çıktığını ilk kez bu sahnede gördüm. Hem makyaj, hem de oyunculuk açısından Mehmet Aslantuğ gerçekten rolünün hakkını veriyordu. Öte yandan eski Türkiye Güzellerinden Birce Akalay‘da  Yer Gök Aşk dizisinden sonra her oyucunun kolay kolay cesaret edemeyeceği bir kompozisyonu gerçekten ölçülü bir şekilde yorumluyordu. Birce Akalay, bana göre Mehmet Aslantuğ karşısında ezilmeden gecenin sürpriz performansını ortaya koyuyordu.

Adnan Menderes‘in bu ilişkisi aslında daha önceden Hatırla Sevgili dizisinde de yer bulmuştu. Hüseyin Avni Danyal’ın muhteşem kompozisyonu hala hafızamda yer ediyor. Bu dizide meşhur “Bebek Davası” konusuna yüzeysel anlamda değiniliyordu. Ancak Ayhan Aydan ile olan ilişkisi işlenmiyordu. Ama bu ilişki bu dizide başka bir kurgusal karakter üzerinden işlenmişti. Dizi de kurgusal bir karakter olan Demokrat Parti miletvekillerinden Rıza Ünsal (Engin Şenkan), Milletvekilliği sırasında şarkıcı Keriman Kızıltan (Şehnaz Çakıralp) ile olan yasak ilişkisi mahkemede sorgulanıyor ve tıpkı Ayhan Aydan gibi Keriman Kızıltan‘da bu dizi de bu ilişkiye sahip çıkıyordu.

Sonuç olarak Hatırla Sevgili gerçek ve kurgu karakterlerden ortaya çıkmış bir diziydi. Ne var ki Ben Onu Çok Sevdim dizisi tamamen gerçek karakterlerden ortaya çıkmış bir dizi.

O yüzden işi gerçekten çok zor. Çünkü oldukça yakın bir tarihin karakterlerini izleyici önünde teşhir ederken doğal olarak “Aman kimseyi kötü duruma düşürmeyelim” havasında bir oto kontrol mekanizması gelişmektedir. Hatırla Sevgili dizisinde ki gibi kurgusal bir hikayeden yola çıkıp gerçek karakterleri fon olarak kullanmak hikayenin işleyici açısından ve izleyicinin etkilenmesi açısından önemlidir. Hatırla Sevgili dizisi bu harmanlamayı iyi dengeleyerek hem hayali kurgu karakterlerinden bir kitleye ulaşmayı bilmiş, hem de yakın tarihi mercek altına alan bir izleyici profilini yakalamıştı.

Oysa ki “Ben onu Çok Sevdim” mesafeli durmak zorunda olan bu gerçek karakterleri ile şimdi ki izleyici profiline malesef uzak kalıyor. Hassas bir aşkı yine hassas bir şekilde anlatmak durumundalar. Adnan Menderes, Berin Menderes ve Ayhan Aydan gibi yakın tarihin kahramanları, oldukça uzak bir tarihin parçası olan Hürrem Sultan veya Mahidevran Sultan gibi esnek olamazlar.

İzleyici, naif anlatılmak zorunda kalan bu aşkı tercih eder mi bu konuda kuşkuluyum. Ne de olsa Mahidevran‘ın Hürrem‘i yerlerde sürüyüp büyük bir öfkeyle darp ettiğini Muhteşem Yüzyıl‘da izleyebildik. Muhteşem Yüzyıl tarihe tanıklık eden gerçek karakterlerin dışında  kurgusal karakterleri ile gerçekten Türk Televizyon tarihine adını yazdırdı.

Oysa ki bu dizinin daha çok “durum” olarak varlığını sürdürecek olması, izleyicinin sıkılmasına neden olacaktır diye düşüyorum. Yine de şansı bol olsun.

Volkan Türkcan
 vturkcan@televizyondizisi.com
 https://twitter.com/yerlidizi

 
Toplam blog
: 57
: 3584
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığından mezun oldum. Bilgisayar ve İletişim sektöründe çalı..