Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '19

 
Kategori
Şiir
 

Ben Şair Değilim

Bana şair demeyin şiiri kullananım,
Toplumun dertlerini yazan derseniz olur.
Haksızlığı görürsem öfkeyle dillenenim,
Kötülere dizeyle kızan derseniz olur.
 
Derin şiir yazamam, imgeyle anlatamam,
Saf söylerim duygumu simgeyle anlatamam;
Düz yazıya dökerek cümleyle anlatamam,
Ozan gibi kafiye düzen derseniz olur.
 
Ezilenden tarafım, söylerim övünerek,
Bedelini öderim ağlamam dövünerek.
Özgürlük kullanırken Tanrı’ya güvenerek,
Dilinin bağlarını çözen derseniz olur.
 
Haklının elindeki hakkı alan değilim,
Ama hakkım var ise arda kalan değilim.
İnsan farkı gözeten, fakat bölen değilim,
İyilerden kötüyü süzen derseniz olur.
 
Kadın, çocuk, mazlumdan, güçsüzlerden yanayım,
Onlara zulmedeni nasıl adam sanayım.
Zalime karşı çıkıp yanacaksam yanayım,
Onlarda karizmayı çizen derseniz olur.
 
Görevim bildiğimle halkımı uyandırmak,
Öne sürdüğüm savı doğruya dayandırmak.
Yalana yer yok bizde, bize uymaz kandırmak,
Gerçeği tırnak ile kazan derseniz olur.
 
Dilerim yüreğimden intikam, şer doğmasın,
Sözüm sert olsa bile dürüstlere değmesin.
Haksızları affetmek insafıma sığmasın,
Zalimi taşlayarak ezen derseniz olur.
 
Müzik cahilliğimi bir türlü yıkamadım,
Omuzumda saz ile ortaya çıkamadım.
Sözümü besteleyip ezgiye dökemedim,
Yüreğinde saz ile gezen derseniz olur.
 
Şairler büyük insan sevgiyi işlemişse,
Hak, hukuk, adaletli gelecek düşlemişse.
Birileri Nevzat’ı bilmeden fişlemişse,
Ben şair değilim ki, ozan derseniz olur.
 
Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
 
 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..