Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '11

 
Kategori
Öykü
 

Ben Sana Sorarım 12. Bölüm

Ben Sana Sorarım 12. Bölüm
 

"RESİM:ALINTI"S: Neden ağlıyorsunuz?E: Size…Kendime.Ve o zavallı kıza.


ÇIRAGAN SARAYI: 

D: Nereye gitmek istersin Binnur? 

B: Melek anlata anlata bitirememişti ağabeyinle gitmişler dans için. 

D: Haa... Maria’nın Barı. Güzeldir orası. 

Binnur gözüyle işaret etti Ayhan’a. 

Ayhan gençlere doğru yürümeye başladı. 

A: Binnur. 

B: Enişte…Tanıştırayım sizi… Prens Ayhan… Meleğin nişanlısı. 

D: Memnun oldum. 

A: Melek hazır değil mi? 

B: Ah. Hazırlanıyordu. Gelir birazdan. 

B: Aklıma ne geldi. Hadi siz de gelin bizimle Enişte. Dansa gidiyoruz. 

D: Tabii ya ne iyi olur. 

A: Bilmem ki Melek ne der? 

………………….. 

E: Biri Melek mi dedi? Çok beklettim mi Ayhan? 

A: Yoo… Biz de sohbet ediyorduk ayak üzeri. 

B: Biz de Demir ile dansa gidiyorduk, siz de gelin diyoruz ama eniştem ille de Meleğe sorayım dedi. 

E: Ne iyi olur. Bugün tam modamdayım. Sabaha kadar dans edebilirim. 

ZEKERİYA’NIN EVİ: 

Z: Üstat kalk artık ya .Akşam oldu. Geldiğinden beri uyuyorsun. 

Selim gözlerini ovuşturdu. 

Z: Kalk hadi. Nazlı ile Tatiana’yı aradım. Maria’nın barında buluşacağız. 

S: Sen git Zekeriya. Hiç havamda değilim. 

Z: Olmaz.Seni neşelendirmek için bir palyaçoluk yapmadığım kaldı. 

Zekeriya kolundan tutarak çekti arkadaşını kaldırdı. Elindeki havluyu omzuna koydu. 

Z: Hadi bir duş al, toparlan da çıkalım. 

………………………. 

MARİA’NIN BARI. 

Esma iyice sokulur Binnur’a. 

E: İşe yaramayacak Binnur. Burada oturup Selim’in gelmesini mi bekleyeceğiz? 

B: Beklemeyeceğiz.Çünkü beklenen konuk geldi. 

Esma için için sevindi Selim’i görünce. 

D: Dans etmeye geldik ama geldiğimizden beri oturuyoruz. Dans edelim mi Binnur? 

B: Hiç sormayacaksın sanmıştım. 

…………………. 

E:Dayı yaklaş biraz ya. Unutma sevgiliyiz biz. 

Esma göz ucu ile takip ediyordu Selim’i. Yanındaki adamla birlikte kendilerini bekleyen kızların masasına oturmuşlardı. 

Masadaki üç kişinin kahkahalar atmalarına rağmen Selim sanki orada değil gibi dalıp dalıp gidiyordu uzaklara. Sadece önüne konulan kadehle ilgileniyordu. 

Esma’nın eli Ayhan’ın avuçlarındaydı. Tatlı tatlı gülümsüyordu yeğenine ve bir şeyler anlatıyordu. Esma da ara sıra gülümsüyordu dayısına. 

Selim elindeki kadehi bitirdikten sonra bir yenisini istemek üzere garsona seslenmek üzere döndüğünde Esma ile göz göze geldi. Esma bu bakışları fark etti bir süre karşılık verdi bakışlara ve yanındaki adamla ilgilenmeye başladı. Kahkahalar atıyordu genç kadın. Mutluluğu her halinden belliydi. 

“Demek prenses Meleği çok seviyorsun Selim. Ya yanındaki kadınlar? ” diye düşündü Esma. 

E: Dayı hadi dans edelim. 

………………. 

Selim gözleri ile izliyordu onları kıskanarak. 

“Nişanlısı olmalı bu hergele. Nasılda şişman. Hiç yakışmıyor Meleğin yanına” diye düşündü Selim ama bu düşünce canının yanmasına engel olmuyordu. Midesine kramplar giriyor, karnına yumruklar yiyordu. Sonunda prensesine daha yakın olmak için Tatiana’yı alarak dansa kalktı. İkisi de başkaları ile dans ediyordu ama gözleri birbiriyle dansa başlamıştı bile. Gözler yalan söyleyemezdi ki… 

Müzik susunca… Masalarına doğru yöneldiler. 

S: Melek Hanım. 

E: Selim Bey. Sizi nişanlımla tanıştırayım. Prens Ayhan. 

Selim memnun oldum dedi istemeden içinden nereden çıktın be adam yoluma nereden çıktın demek geliyordu. 

E: Selim Bey’in babası Ömer Arhan ile görüşmek için gelmişti ya sevgilim. Ama ne yazık ki anlaşamadılar. 

A: Tanıştığımıza memnun oldum Selim Bey. Masamıza geçelim mi hayatım? 

E: Nasıl istersen hayatım. 

Demir ve Binnur’da masaya dönmüşlerdi. 

D: Abi... Senin ne işin var burada? OOooo... Zekeriya’da burada... Ve tabii ki bayanlar. İş peşindesiniz yani. 

S: Demir. 

D: Ayhan Bey ile tanıştınız mı? Melek Hanım’ın nişanlısı. 

Zoraki tebessüm etti Selim. 

D: Oturmaz mısın abi? 

Selim Esma’dan bir ses, bir işaret bekledi. 

S: Arkadaşlar bekliyor. İyi akşamlar. 

A: Hey genç! Tanıştığımıza memnun oldum. 

Selim hoşuna gitmeyen bu ifade biçimi karşısında başını iki yana sallayarak masasına gitti. 

…………………….. 

Selim bitik bir halde masasına döndü ve kadehini dikti kafasına. 

Z: Selim hızlı gidiyorsun. Ne yapmak istiyorsun? Ha anladım. Acizliğini göstermek mi istiyorsun Meleğe? Güçsüzlüğünle alay ettirmek mi? 

………………….. 

E: Ben makyajımı tazeleyip geliyorum dayıcığım. 

A: Keyfine bak beyaz kelebeğim. 

B: Ben de seninle geleyim Melek. 

………………… 

Esma’nın kalktığını gören Selim yerinden kalkarak peşinden gitti. Ama kızlar bayanlar tuvaletine girince. İleride beklemekten başka bir şey gelmedi elinden. 

B: Peşimizden geliyordu. 

E: Sahi mi? 

B: Nasıl da bitkin. Bütün gece üzerimdeydi gözleri. Bu adam sana aşık kızım aşık. 

E: Ne yazık ki gerçek bu. 

B: Sen de bunu istemiyor muydun? 

E: Ben onun Esma’yı sevmesini istiyordum ama o Meleği seviyor. 

B: İkisi de sensin ne fark eder ki… 

E: Çok şey. Benim için çok şey. 

B: Esma kendini topla oyunun sonuna yaklaşıyoruz.. Onun istediği Melek. Ki o Esma zaten. Senin istediğinde Selim…Yani iki artı iki eşittir dört. 

E:Belki. 

B: Bak şimdi ben önden çıkayım. Muhtemelen o seni bekliyor gözlerden uzak bir iki çift laf edebilmek için. 

E: Tamam. 

……………….. 

Binnur yanılmamıştı. Selim’e göz ucu ile bakarak geçti yanından “Zavallı adam sana acımaya başladım.” diye düşündü... 

………………………. 

Esma çıktı tuvaletten ve onu görmemişçesine geçti yanından. 

S: Melek. 

Döndü Esma. 

Selim yalvaran gözlerle baktı. 

S: Melek… Seni seviyorum. 

Esma’nın içi erimişti duyduğu bu cümle karşısında... 

S: Lütfen bunların bir rüya olduğunu söyle. 

E: Keşke söyleyebilseydim ama hepsi gerçek. Ayhan’ın orada oturması, nişanlım oluşu… Gerçek. 

S: Ama onu sevmiyorsun sen… Gözlerin… 

E: Biz de ailenin seçtiği kişi ile evlenilir Selim. Biz sıradan kişiler değiliz. Bir prenses… Ailesinin seçtiği prensle evlenmek zorundadır. Geleneklerimiz. 

S: Bunu kabul edemem… Töreler... Umurumda değil. Seni o kadar çok seviyorum ki... Sana olan sevgimi hayatımın neresine koyacağımı bilmiyorum ben. Ben müzmin bekar… Çapkın erkek Selim Arhan… Hayatımı seninle birleştirmek. Benimle evlenir misin Melek? 

Duyduğu her bir cümle o kadar etkilemişti ki genç kadını. Ama daha hiçbir şey bitmemişti. 

E: Siz ne söylediğinizin farkında değilsiniz Selim bey. Nişanlı bir kıza evlenme teklif ediyorsunuz. Çok içmiş olmalısınız. 

S: Sarhoşum ama senin aşkının sarhoşuyum ben. 

Ellerini tuttu Esma’nın. 

S: Nişan… Sadece bir söz. Önemli değil benim için. 

E: Diyelim ki… Size evet dedim. Ya dün akşam görücü olarak gittiğiniz… 

Selim şok olmuştu. 

S: Nayır nolamaz… Siz… Nereden biliyorsunuz? 

E: Demir bey anlattı. 

S: Bildiğiniz gibi değil işin iç yüzü. Ailem çok ısrar etti. Kıramadım onları. 

E:Ama oradaydınız. 

S: Evet ama ben. Kalbim size ait. 

E:Ya o kız? Ya çok seviyorsa sizi. 

S:Ben yapamam onunla. Hem kadın bile denemez ona. Bir görseniz maymuna benziyor. O kadar çirkin ki… Onu sevmem mümkün değil. 

Esma daha fazla tutamadı gözlerinde biriken yaşları. 

S: Neden ağlıyorsunuz? 

E: Size… Kendime. Ve o zavallı kıza. 

Esma hızla uzaklaştı Selim’in yanından. 

E: Gidelim dayı. Hemen gidelim. 

A:Ne oldu beyaz kelebeğim? O hergele üzdüyse seni. 

E: Gidelim. 

A: Tamam. Binnur ile Demir dans ediyordu. 

E: Onlar kendileri döner. Gitmek istiyorum buradan bir dakika daha kalamam. 

………………….. 

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..