Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Benim Halkım


4

Bu BENİM HALKIM
Yalan dolanla avutuluverici
Yalnızca oy zamânı anımsanıverici
Geçim, hizmet derdinde unutuluverici

***Günümüzün sosyal içerikli şiiridir.

***KÂFİYE ŞEMASI:
… a
… e
… e
… e

***SERBEST VEZİN

***(BİR GÜNEŞ DOĞUYOR şiir adlı kitâbından alınmıştır.

***Benim halkım bil ki!
    Adaylar; kendi salt çıkarı, salt ideolojisi için insânsal, millî, dînsel değerleri alet etmektedir. Taraftar körü körüne desteklediği sürece kendisinin, halkın, milletin kaderi olumlu yönde değişmez. Sonuçta; neye lâyıksa onu yaşayıverir.
   Suçu kendinde aramazlar, başkalarını suçlayıverirler. Çünkü en kolayı bu!!!

 *** Benim halkım bil ki!
   Tanımadığımız kişileri herhangi bir nedenle seçiyoruz. Sonra şikâyet ediyoruz.

***Benim halkım bil ki!
     Türk Halkı, Türk Milleti; Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni oluşturur. Türkiye, Türk’ün anavatanıdır. Bayrağı, Türk Bayrağı’dır. Dili, TÜRKçe’dir. Millî önderi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucusu Atatürk’tür.
     Fakat Türk; millî değerler ile dînsel değerleri karşı karşıya getirmemelidir. Bunun için de her konuda doğru BİLgi, doğru TÜRKçe sahibi olmalıdır.

***Benim halkım bil ki!
     Konular saptırılmadığı sürece millî değerler ile dînsel değerler birbirine ters düşmez!!!
     Bunu anlamak için sağlık, şuur, bilgi, imân, ahlâk, insâncıllık gerekiyor. İnsân/cıl/lıktan çıkmış birine doğruları anlatamazsın, anlatsan da anlamaz.

***Benim halkım bil ki!
    Bir millet DİL ile yönetilir. Dil bozuk olursa; dil, kalb, beyin bozulur. Kültür bozulur. Bunlar bozulunca insân, halk, miillet bozulur.

***Benim halkım bil ki!
    Sonuçta; kendi kıyâmetimizi kendimiz koparmış oluruz.

***Benim halkım bil ki!
    Her kötülüğün başı yalandır. Bir şey yalan ise; yanlış, noksan, sahte olabilir. Yalanın sonu felâkettir. Kalbi karartır, beyni bunaltır. Kişi; bunu kısa sürede anlayamaz, belki uzun sürede de anlayamaz.
    Bu, rûh sağlığının bozulmacasına neden olabilir!!!

***Benim halkım bil ki!
   Yanlış bilgi, yanlış dil; kalbimizi, beynimizi köreltir. Anlayışımız, algılayışımız zayıflayıverir. Rûh sağlığımız bozulabilir. Sonuçta; doğru duygulara, doğru düşüncelere, doğru sözlere, doğru hareketlere erişemeyiz!
   Yanlışları doğru diye algılarız.

***Benim halkım bil ki!
   TÜRKçe, edebîyat, dîn; varlığımızın zemini ve temelidir. Bunlar doğru olmalıdır. Yoksa çatının bir değeri olmaz. Herhangi bir afette çöküp gidiverir veya uçuverir. Bu; güce bağlıdır.

Ramazan Gülsen / Türkçe Şâi'ri

 
Toplam blog
: 205
: 266
Kayıt tarihi
: 10.06.12
 
 

Tekirdağ, 02.01.1961 doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Evli, 3 çocuk bâbâcânıyım. Türkçeci, muha..