Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '15

 
Kategori
Şiir
 

Bestekar Mustafa Coşkun'un bestelediği şiirim TRT repertuvarına girdi

Bestekar Mustafa Coşkun'un bestelediği şiirim TRT repertuvarına girdi
 

BESTEKAR MUSTAFA COŞKUN-NAZAN ŞARA ŞATANA


BENİMDE ARTIK BİR ŞARKIM VAR.

Bir yazarın ilk sevinci kitabının bittiği andır, ikincisi yayınevi ile yaptığı anlaşma ve üçüncüsü kitabının raflarda olup okurları ile buluşmasıdır.

Allaha hamdolsun bunu ben on bir kez yaşadım.

Bu gün bir ilki duydum ve gerçekten çok sevindim

Sizlerle mutlaka paylaşmalıyım dedim.

Artık benim de TRT repertuvarından geçmiş şarkı olmuş bir şiirim var.

Yuppiiii

Aynen böyle dedim, saygıdeğer üstat.

Mustafa Coşkun Beyefendinin bir röportajını yapmak istiyordum. Kısmete bakın ki birlikte bir solukta buluştuk.

Onu sizlere anlatmak istiyordum ve diyecektim ki;

O büyük bir bestekâr,

Besteleri TRT’nin arşivinde onlarca...

Birçok sanatçı icra etmiş, etmeye de devam ediyorlar.

Fransızca öğretmeni,

Antalya Karatay Medresesinde, müzisyen…

İsmail Baha Sürelsan konservatuvarı eğitmen ’de Ney icracısı,

Ut ve Kudüm Öğretmeni…

Yani özetle ona sanatçı diyebiliriz.

Üstelik sanatçı öyle iki şarkı bilme, okuma veya balon isimlerle gelen bir sıfatta değil kendilerinde.

O gerçekte bir sanatçı. Onunla konuşunca, onu tanıyınca ondaki tevazudan, kendinden emin halinden ve müzikle olan aşkından anlıyorsunuz zaten.

O kıymetli bir müzik adamı.

 

Ona aynı zamanda gönül adamı da diyorlar. Hele kız kardeşim Suzan onu anlatırken resmen dudaklarından sevgi kelebekleri uçuşuyor.

“Onu çok seviyor ve saygı duyuyorum, onu kardeşim gibi seviyorum” der.

Suzan’ın hem koroda yöneticisi, hocası, hem de Suzan’ın bestelerinin notaya alınmasını ve düzenlenmesini yapıyor.

 

Mustafa Coşkun Beyefendinin çalıştırdığı, Antalya’nın seçkin korolarından ANŞOYAD korosu, müziğe âşık olmuş, yürekleri müzikle çarpan bu güzel gurupla, geçtiğimiz yıllarda birkaç günlük tatil yapma imkânını yakalamıştım.

O zaman Mustafa Coşkun Beyefendiyi sadece sahnede korosunu yönetmesinin haricinde, dostları ile olan muhabbetini de görmüştüm Uduna ve müziğe olan aşkını da.

İşte o zaman rica etmiştim.

‘Benimde bir şiirimi beste yapar mısınız?”

“Olur.”

Hemen olur demişti. Çok sevinmiştim.

Sonrasında bir şiirim ona gitti,

Sonrasında o besteledi,

Sonrasında dinledim,

Sonrasında da bu gün haber geldi.

 

Üstadım bana yazmış ve demiş ki:

“Nazan Hanım bu gün aldığım habere göre ortak şarkımız TRT repertuvarına girmiş bulunmaktadır.”

 

Ardından da beni kutlamış, kutlanılacak kişi aslında o olmasına rağmen.

Hoşuma gitti.

Sevindim.

Çok sevindim.

Bu bir ilk elbette…

 

Güfte: Nazan Şara Şatana

Beste: Mustafa Coşkun Besteci

Makamı: Hüseyni

Formu: Şarkı

Usulü: nim sofyan

TRT repertuvar no: 22744

 

Buda gösteriyor ki artık Mustafa Coşkun Beyin benden çekeceği var.

Bu yıl için bile en az beş şiirime beste yapması için onu aralıksız arayacağım, yazacağım. Benden kurtulmanın tek yolu şiirlerimi bestelemek olduğunu bileceğinden, sanıyorum müzik severlere güzel eserler sunacağız.

Sanatçı arkadaşlarıma sesleniyorum.

Çok bomba şarkılarla geleceğiz…

 

Yüreği güzel dost insan, büyük bestekâr, hoca, sanatçı Mustafa Coşkun Beyefendi tekrar teşekkürler…

 

 

SANA DUYGULARIMI

SANA HASRETİMİ

SANA EKSİK KALAN KALBİMİ

KİM BİLİYOR

KİM BİLİYOR

KİM ANLATIYOR

 

SAÇLARININ KOKUSUNU

GÖZLERİNİN HARESİNİ

SANA EKSİK KALAN KALBİMİ

KİM BİLİYOR

KİM BİLİYOR

KİM ANLATIYOR

 

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....