Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '08

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Beyninden solucan çıkan kadın hakkında

Beyninden solucan çıkan kadın hakkında
 

Basında sağlıkla ilgili haber gördüğüm zaman, hem haberin içeriğini, hem de verilen haberin doğruluğunu merak ederim. Bazen en basit tıbbi gerçekler abartılarak verilebiliyor ve insanları telaşlandırabiliyor. Bazen de en önemli konulara yeterince yer verilmiyor ve insanlar hastalıklarla karşı karşıya kalabiliyor.

Beyninde solucan çıkan kadın hakkındaki haberi de ilgiyle okudum. Hastalığın tam adı yazılmamış ama yaptığım araştırmaya göre bir çeşit barsak tenyası böyle bir duruma neden olabilir. Çok tıbbi bilgilerle okuyanları sıkmak istemiyorum ama ilgilenenler http://www.saglikbilgisi.com/kelime/Tenya adresinde daha ayrıntılı bilgi okuyabilirler. Bu tarz parazit enfeksiyonları sıklıkla pişmemiş etler, hijyenik olmayan ortamlarda üretilen et ürünleri, kirli sular ve yıkanmayan ellerle geçebiliyor. “Bize bir şey olmaz, doğal bağışıklık kazanalım..” gibi öngörülerle çok da hijyen delisi olmama huyuna sıklıkla rastlayabiliyoruz . Ama bu tür hastalık yapıcı etkenler yalnızca ishal yapıp geçmiyorlar ki. Vücudumuz da ki yaşamsal organlara tutunup, ciddi sorunlara yol açabiliyorlar. Barsaklarda yerleşip ömür boyu kalabiliyorlar, karaciğer, kaslar, cilt altı ve beyinde yerlere kadar gidebiliyorlar.

Şimdi diyeceksiniz ki ellerimizi biz zaten sık yıkıyoruz, iyi de satın aldığımız ürünlere dokunan ellerin temizliğinden ne kadar eminiz?! Çok önceleri ‘Ekmekleri kirletmeyelim’ http://blog.milliyet.com.tr/Blogum.aspx?BlogNo=77557 konulu bir blog yazısı yazmıştım. Halen satın aldığım ekmek ya da simiti eliyle tutup veren yerlerden satın almıyorum ve satıcıyı da uyarıyorum. Tümüyle kendimi koruyabildiğim söylenemez bir şekilde barsak enfeksiyonu yaşadığım oluyor benim de. Ama en azından temiz ürün aldığım ve uygun satış yapmayanları uyardığım için huzurlu oluyorum.

Çok ucuza satılan kahvaltılık et ürünlerinin de, ne kadar uygun etlerden yapıldığı ve temizlikleri de soru işaretli ne yazık ki. Bu yazı için Dünya sağlık örgütünün 10 altın önerisini buldum ve yer vermek istedim. Çok basit ama geçerli öneriler bunlar, çevrenizdeki herkesle bu bilgileri paylaşabilmenizi diliyorum.

1) yiyecekleri alırken güvenilir yerleri tercih edin

2) yiyecekleri tam olarak pişirin, az pişmiş yemeyin

3) pişirdiğiniz yemekleri bekletmeden yiyin

4) yiyecekleri saklarken aşırı özen gösterin

5) buzdolabından çıkardığınız yemekleri kaynayana kadar ısıtın

6) pişmiş ve pişmemiş yiyecekleri hiç bir zaman karıştırarak yemeyin

7) ellerinizi tekrar tekrar yıkayın

8) mutfağınızın temizliği konusunda son derece titiz olun

9) yiyeceklerinizi tüm hayvanlardan (sinek, fare, böcek...) koruyun

10) kesinlikle güvenilir su kullanın

Kaynaklar

http://www.hekimce.com/index.php?kiid=440

http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1018961&Date=21.11.2008&b=Beyninden%20solucan%20cikti

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..