Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '07

 
Kategori
Eğitim
 

Bilgisayarlı eğitim

Bilgisayarlı eğitim
 

Günümüzde bilgisayarla birlikte çok çeşitli oyunlar ve eğitim - öğretim yazılımları, her yaştan insana hitap edecek şekilde hazırlanmaktadır.

Bu tür dijital materyallerde öğrenciye bir hedef verilir. Öğrencinin başarılı olmak için bu hedef doğrultusunda gerçekleştireceği adımlar, aslında bir öğrenim sürecidir. Bilgisayarla karşılıklı iletişim halinde gerçekleşmesi planlanan bu yöntemle öğrenci, öğrenim sürecini oyun oynar gibi gerçekleştirir.
Bilgisayarlı eğitim, genel olarak iki ana başlık altında irdelenebilir. Bunlar, bilgisayar destekli eğitim (BDE) ve bilgisayar bazlı eğitim (BBE) olarak adlandırılabilir. BDE, adı üstünde, bir destek programıdır. Burada öğrencinin tek başına öğretmeninden ve okuldaki eğitim programından bağımsız bir öğrenme süreci geçirmesi beklenmez. BBE'de ise kullanıcı, doğrudan bilgisayarla etkileşerek, bilgisayarda bulunan bilgileri ve kendi alt yapısını yoğurarak öğrenimini gerçekleştirir.

Bu tür yaklaşımlar, aslında eğitim ve öğretim dünyası için bir anlamda bir dönüşümdür. Eğer dönüşüm tam ve doğru olarak gerçekleştirilirse eğitimcilerimiz, kavramsal öğrenmeyi gerçekleştirerek bilgi toplumunda yerini alacak olan öğrenciyi daha rahat yetiştirebileceklerdir.

Bu dönüşümün gerçekleşebilmesi için öncelikle eğitimcilerin yeni anlayışlara uyum göstermesi gerekmektedir. Bunun için de, eğitim kurumlarında bu tür ürünlerin bir eğitim materyali olarak kullanılması gerekmektedir.

 
Toplam blog
: 8
: 515
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Mezunuyum (2006).Teknol..