Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '12

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bir Çam ağacıydım, Akbük yolunda...

Bir Çam ağacıydım, Akbük yolunda...
 

                    

Bir çam ağacıydım, Akbük yolunda...

Vurdu zalim beni bu genç çağımda

Ne dostlarım ne de kimse farkımda...

Kurudu köklerim kaldım ortada

***

Didim – Akbük arası yaklaşık 14 kilometredir.

11 yıl önce, bu karayolunun her iki kenarına Didim Belediyesi tarafından çam fidanları dikilmişti...

Akbük’e her gidiş gelişimizde bu çamların büyüyüşünü heyecanla gözlemledik...

Onları çocuğumuz gibi gördük ve sevdik... Gelecekte büyüdükleri zaman, Didim- Akbük karayolunda seyrederken, onların oluşturacağı güzelliği gözlerimizde hep canlandırdık...

Büyüyen Didim ve Akbük’le birlikte, karayolunun da genişletilip çift yola dönüştürülecek olmasına sevinmiştik...

Karayolları projeyi hazırlamıştı... Karayollarının teknik ekibinin yolların kenarlarında büyümüş olan çam ağaçlarını düşünerek projeyi buna göre yapacaklarını düşünmüştük...

Karayollarının ihalesiyle işi üstlenen firma en kısa zamanda çalışmalara başlamıştı...

Ve acı haber geldi...

Didim- Akbük karayolundaki çam ağaçlarının katledildiği haberini, çevreci doğa dostu bir arkadaşım verdi...

Haliyle bir grup arkadaşla olay yerine ulaştık...

Durum gerçekten çok kötüydü...37 büyük çam ağacı iş makinelerinin kurbanı olmuştu...

Belediye yetkilileri de oradaydı... Onlar da çok üzüntülüydü... Hemen ağaçları kurtarabilmenin hesaplarını yapıyorlardı. Bu yönde çalışmalarına hemen başlamışlardı... Sökülen 37 ağaçtan kurtarabileceklerini kurtarmaya çalışıyorlardı fakat onlarda pek umutlu görünmüyorlardı... Tek teselli zararın daha fazla olmasının önüne geçilmiş olmasıydı...

Anladığım kadarıyla, bu ağaç katliamının temel nedeni koordinasyon bozukluğudur...

Karayolları, Didim Belediyesi ve bu işi üstlenen firmanın bu işten sorumlu olduğunu düşünüyorum...

Çevreci tavırlarıyla bilinen ve bu konuda önemli çalışmalara imza atmış olan Didim Belediyemizin bu konuda duyarlılığını bildiğimizden, ilçemizde böyle bir olayın bir daha yaşanmamasını diliyoruz...

Bir çam ağacıydım, Akbük yolunda 

Vurdu zalim beni bu genç çağımda...

 

Erdoğan Şahin, Didim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..