Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '11

 
Kategori
Şiir
 

Bir geminin günlüğü..

Nuh'un gemisine binmiştim bir zaman ben 

Nuh diyor ve Peygamber demiyordu Nuh 

Güverteye çıktığımda gördüm ki 

Bütün hayvanlar birer maymuna dönüşmüş 

Güverte ilkel insan kaynıyor 

Adem'in ve Havva'nın embesil çocukları 

Ne de olsa bütün dünya kardeş 

 

Hapiste geçirdiğim günleri anarken 

Yaşadığım işkencelerimden öğrendiğim 

Yaralarıma tuz bandıklarında 

Etimi kestiğiydi 

Yıllarca tuzu görünce 

Bağırmaya başladım 

 

Sabah güvertedeyim 

Güneş patlamak üzere 

Sigara istiyorum ama 

Bırakalı çok olmuş 

Dalgalar denizden güverteye doğru yükseliyor 

Ne kadar çok hata yaptım ki ben 

Sıradan sıradağı olmuş ben 

Set çekmek istersem geçmişime 

Dalgalara söz geçirebilir miyim 

 

Andlaşma yapmak üzereydim aslanla 

Gemiden inene kadar beni yemeyecekti 

Oysa karnı acıkmış gözü dönmeydi 

En çok neremi yemeyi fanteziliyordu bilinmez 

Ama ormanlar kralı olarak 

Kepaze olmamak için sözünü tutmalıydı 

Vay dedi Nuh Senden gerçekten korkulur 

Neden 

Aslanın inine girmeyi başarmışsın 

Bundan sonra sırtın yere gelmez 

Birşey anlamadım 

 

Güvertede Nuh hepimizi topladı 

Allah'ın bize emrettiği görevleri tebliğ etti 

Aslanla göz göze geldik 

Bana ağzını şapırdattı gibi geldi 

Ne kadar boşmuş dedim kendi kendime 

Bu gemiden sağ çıksam bile 

Yeneceğim 

Nuh son olarak dedi ki 

Çiftler birbirini kaybetmesin 

Baktım aslan bana öpücük gönderiyor 

 

Korkuyorum 

Günlerdir durmaksızın yazıyordum 

Bir sevgiliye mektup 

Denize bırakıp gönderecektim 

Karaya vurduğu yerde sevgilim var diyecektim 

Orası benim memleketim olacaktı 

Ne kadar umutsuzsun dedi Nuh 

Sana da gemiye bir eş alaydık 

Böyle şair ayakları yapmayacaktın 

Ne biçim peygamber bu, bu ne ağız 

Yazmaya devam ettim 

O şişenin içinden mesajımı çıkaracak kadın 

Ya da deniz kızı benim karım olacak 

Nuh dedi 

Nerden biliyorsun şişeyi bir erkek bulmayacak 

 

Değişik değişik hayvanların günboyu sevişmelerinden rahatsızım 

Niye Nuh'u dinlemedim ki sanki 

Canın mı çekti dedi Nuh 

Estafurullah 

Sen niye Allah'a dua etmiyorsun dedi Nuh 

Hem de benim kutsal gemimde, faydasını görürsün 

Neredeyiz biz dedim Ağrı dolaylarında 

Ağrı nerde Anadolu'da 

Ne zaman bitecek bu çile 

Bitmek üzere ama önce senin dua etmen gerek 

Ne diyeceğim 

Sen bil, senin hayatın, senin çilen 

Allah'ım yaptığım hatalardan ötürü beni affet 

Ben kulluğumu bilemedim 

Hep eksiktim hem de ekşi 

Dualarımı düzgün ezberleyemedim 

Nuh'u da açıkçası fazla takmadım 

Ama aklım halen o aslanda 

Ya beni gerçekten yerse 

 

Nuh beni dua etmem için kandırmış 

Aylar oldu o söylediğinden 

Bu güvertede yalnızım 

Kış geldi 

Hayvanlar ambardalar ısınmak için herkes sokulmuş 

Aslan artık beni iplemiyor 

dua işe yaradı 

Aaaha şu kayan yıldız mıydı 

Bir tane daha inanamıyorum 

Rüzgarın uğultusu yalnızlığımı ıslıklıyor tüm dünyaya 

Gemide hastalık var 

Bizim aslanın eşi hasta 

Koskoca aslan ağlamaklı 

Yardım etmek istedim 

Gözleriyle teşekkür etti 

Nuh'a sordum durumunu 

Merak etme dedi 

Hepimiz tanrı kullarıyız 

Elbet öleceğiz ama bugün değil 

Rahatlamıştım 

Aslanla göz göze geldiğimde 

Onun da gülümsediğini gördüm 

 

Karaya çıktığımda yalnız ne yapabileceğim 

Yoksa bir ilkelle mi tanışıp evleneceğim 

O da bulursam Ya bulamazsam 

O zaman dedi Nuh 

Allah adına Allah için çalışırsın benim gibi 

Ama ben sen değilim ki, seçilmiş değilim 

Hayatta herşey biraz şans, biraz kader diye ısrar etti Nuh 

Bugünden yarını düşünerek 

Yarınlarına iyilik etmiyorsun 

Bırak zaman seni sırtlasın 

Göreceksin herşey berraklaşacak 

Günlerdir kusuyorum 

Mide suyum kalmadı 

şimdi sıra kanda 

Nuh yanımdan ayrılmıyor 

Aslan da öyle 

O benim dostum 

Nuhun ifadesini beğenmedim 

Galiba derimde dökülmeye başlamış 

Yaşayacak mıyım 

Ses yok 

Artık yolun sonuna geldim ben 

Yazdıklarımı bir toparlamak istedim belki kitap olur diye 

Gücüm yok 

Aslan ve Nuh yanıbaşımda uyuyorlar 

Sağ gözüm uzun süredir görmüyor 

3 ayak parmağımı da kesmek zorunda kaldılar 

Günlerdir uyumuyorum ölecem diye fakat kaçış yok, vakit geldi 

Midemi zaptedemiyorum 

Öksürürsem kan seline dönüşeceğim 

Nefesim daraldı 

Çektim gelmiyor 

Bir tane daha 

Yok gelmiyor 

Bi ta... 

Ö-L-D-Ü-M!!!! 

 

By Eric Van Buyten 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..