Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '06

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
733
 

Bir gevezenin itiraf ettiğidir

Bir gevezenin itiraf ettiğidir
 

Gevezeyim ben. Hem de öyle kelimelerle tarif edilemeyecek derecede gevezeyim. Konuşmaya başladım mı konu nerede toparlanır, sonu nereye varır bilemem. Saatlerce aralıksız konuşurum. Anlatacak bir şey kalmamışsa şarkı söylerim. Karşımdakinin dinleyip dinlemediği beni ilgilendirmez. Bardaktan boşanırcasına konuşurum. İpimden kurtulmuşcasına konuşurum. Taşarak, coşarak konuşurum. Hezeyan halinde konuşurum. Konuşurum.

Tam uzun bir konuşmanın ortasında kendimi kendimden bunalmış halde buluveririm bazen. Yine de susmam. Benim kontrolümde değildir konuşma denilen o acayip ruh hali. Bir krizdir bilirim. Ama çok sık ziyaret eder beni bu krizler. Yakalanan nereye kaçacağını bilemez. Karşımda ışığa tutulmuş tavaşanlar gibi kitlenip kalır. Acayip şeyler anlatırım ben konuşurken. Hiç yazdıklarıma benzemez anlattıklarım. Fazla saldırgandır, hırpalar insanları. Kemiği yoktur dilimin. Densizdir ve benden bağımsız kendi varlığını sürdürür.

Bu yüzdendir edebiyata merakım. Başkaları ne anlatır merak ederim. Susup dinlediğim anlardır onlar benim. Susmayı becerebildiğim, kendi dilimin zincirinden kurtulduğum özgür anlardır. Susar ve kitap okurum. Sayfalarca, saatlerce. Tek kelime etmeden. İçim titreyerek, kıskanarak, överek ve özenerek.

Kelimelerle aramda anlaşılmaz bir giz vardır. Konuştukça benden uzaklaşırlar. Her kriz beni onlardan daha da uzaklaştırır. Elimden ve dilimden kayıp giderler. Konuşurken uzaklaşan kelimeleri okuyarak yakalamaya çalışırım. O yüzden okumak bir çeşit tedavidir benim için. Okumazsam delireceğimden, dilsiz kalacağımdan, bilmediğim anlamadığım bir dili konuşacağımdan korkarım.

Okuyarak yatıştırırım kendimi. Yazarak ve konuşarak fena halde törpülenirim. Ne zaman kendimi kaptırıp konuşmaya başlasam, ipimden kurtulup sağnak halinde dökülsem birinin üzerine korkarım. Hep kötü etkileri olur benim krizlerimin başkalarının üzerinde. Radikal kararlar alırlar. Evlenirler, boşanırlar, işlerini bırakırlar, sevgililerini terkederler. Ben bakakalırım. Sonra bana derler ki "sen olmasaydın bu kararı alamazdım". Arkamı dönüp bağıra bağıra kaçmak isterim hep. Benim hezeyanlarım benimle ilgilidir çünkü. Niye insanların üzerinde böyle bir etkisi olur bilemem.

Adım niye S.Uslu merak eden çıkmış mıdır blog arkadaşlarım arasında bilmiyorum. Bu bir gevezenin en önemli itirafıdır. En büyük hayalimdir susuşları olan biri olabilmek. Ve S.Uslu aslında SUS'lu dur maalesef.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Senin ne kadar geveze olduğunu en iyi bilenlerdenim ben. Allahtan buralardan gittin de kurtulduk, diyemiyorum. İnan gevezeleğini de özlüyorum. Mutlu, umutlu bir yıl diliyorum sana. Sevgiyle kal...

Nuray 
 02.01.2007 13:39
 

diyordum yav. acaba bişey us'lu yani bişey akıllı anlamında filan mı diyodum. neyse hiç belli olmuyor ki geveze olduğun, ben de bu kadar çok okuyan biri suskun dur diye bilirim. çok ilginç bir kişisin sus.lucuğum. bu arada burada bahsedemediğin dil felsefesi hakkındaki yazını da merak ettim. selam ve sevgi.

Başak ALTIN 
 22.12.2006 19:44
Cevap :
Ben kalemimin ucunu hiç kendi istediğim yöne çeviremem ki Başakcım. Karar verirse kalem Witgenstein yazmayı bana da yazmak düşer seve seve:)))))))  23.12.2006 8:51
 

niye felsefe kısmına yazdık ki bu yazıyı, neresi felsefe, ne güzel kendinizi anlatmışsınız, sevdim, kutlarım

Oğuzkan Bölükbaşı 
 22.12.2006 11:47
Cevap :
Valla bir gevezenin konuyu nereye taşıyacağı kendi tarafından bile bilinemiyor işte böyle. Aslında dil felsefesiyle ve Witgenstein'le ilgili bir şey olacaktı ayıptır söylemesi:)))))  22.12.2006 12:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 79
Toplam yorum
: 359
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 1545
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1972 yılıydı. Doğdum. Evde hep kitap okuyan iki kişi vardı. Büyüdüm, okullar okudum. Birşey öğrenmed..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster