Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

BİR KÜLTÜR ÇINARI A.GÜLER

18 Kasım 2020 'de birgöz emeliyatı oldum.  Aşağı yukarı bir ay oldu. Pek  yazamıyorum. Yazmaya da  bir süre ara verdim. Bu arada beni arayan ve geçmiş  olsun diyen tüm vefalı  kadirşinas   Milliyet Blogdaşlarıma öncelikle teşekkürlerimi  sunuyorum. Sağ olsunlar,  var olsunlar. Bu arada  benim de yazarları arasında bulunduğum  Söke  Ekspres gazetesinde  eğitimci - yazar   arkadaşım    Sayın Ali  Sarayköylü benim için  bir  yazı yazmışları. (  Söke Ekspres 16 Aralık 2020 ). Bu yazıyı    Yazar ve şair    dostum Ümit Yaşar Işıkhan'ın  kitüabmından   alıntı yapmıaşlar. ( Son Şarkılar Zamanı 2019 )   Her tkisine de   sonsuz teşekkürlerimi  sunuyorum. 

Ben bir kültür  çınarı olmaktan çok  halkımızın  yaşadığı kıraç,dağ , bayırda  bir ardıç ağacının  bir dalı olabilsem  ne mutlu  bana...  .Ben   sizlerden biriyim.  Arayanlara, soranlara ve  yazanlara  selam olsun.  Sevgili   meslektaşyım  Sayın  Ali Saraykövylü 'nun bu   nefis yazısını   bu köşemde  sizlerle paylaşmak istiyorum.

****      ****   ****   

 

BİR KÜLTÜR ÇINARI; ABDÜLKADİR GÜLER

 

                                                                                 Alı SARAYKÖYLÜ

 

Sanırım kitabın ismi ilgimi çekti. Ümit Yaşar Işıkhan tarafından yazılan “Son Şarkılar Zamanı” isimli kitap elime geçtiğinde ilk önce bakamadım. O sıralarda benim eski derdim vertigo yeniden ortaya çıkmış, canıma okuyordu. Kitap okuyamıyordum. Biraz okusam bile hemen başım dönüyordu. Okuyabilecek kadar düzelince sayfalarını gelişigüzel karıştırmaya başladım. Ümit Yaşar Işıkhan Mardinli bir sanat ve kültür adamı. Pek çok uluslar arası ödülün de sahibi. 

Benim dikkatimi çeken ve kitabı huzurlarınıza getirme nedenim olan durum, o  kitap sayfaları arasında tanıdık bir isme rastlamam oldu. Aynı zamanda Söke Şairler ve Yazarlar Derneği üyesi de olan eğitimci şair ve yazar Abdülkadir  Güler’den de söz ediliyordu.  

Abdülkadir Hocamızın Anadolu Coğrafyasının büyük bölümünde bilinip tanındığını, pek çok sanat dergisinde eserleriyle yer aldığını bildiğimden bu durum benim için sürpriz olmadı. Kendisinden “Ulu bir çınar” olarak söz ediliyor, ki bize göre de bir çınardır.

 

Ümit Yaşar Işıkhan gibi Mardin doğumlu olan Güler doğup  büyüdüğü coğrafyaya olan sevgisini eserlerinde ortaya koyarken Sonradan yerleştiği ve büyük bir tutkuyla bağlandığı Söke’ye olan sevgisini de her vesileyle ortaya koymuştur. Söke için yazdığı Söke Ovası” isimli şiiri bu kenti anlatan en güzel örneklerden biridir.

Yazar onun bu özelliğini ne güzel anlayıp da anlatmış:

 

“Bir eğitmen, bir yazar kimliğiyle doğduğu Mardin, Kızıltepe ve Turabdin’in kültürel değerlerini, görev yaptığı bütün coğrafyalarda zenginleştirerek geldiği yerleştiği ve artık vatanım dediği Aydın’ın Söke İlçesinde Pir Sultan’ın sofrasından,  Ahmet Yesevi’nin sözlerinden, Mustafa Kemal’in gözlerinden, Yunus Emre’nin hırkasından,Mevlana’nın aşkından derlediği ve yudumladığı sevdaları önce şiirle, sonra sözle, sonra hayatla, bizimle buluşturmasını, inceliğinin ve zarafetinin simgesi olarak selamlıyorum. 

Yukarıdaki  övgülerden sonra bana yazacak ne kaldı diye düşünürken Sayın Ümit Yaşar Işıkhan’ın övgülerinin devam ettiğini gördüm:

 

“ Aziz Nesin ile anıları olan, Yaşar  Kemal’e dokunan, Ahmet Kaya ile içen, Enver Gökçe ile hüzünlenen, Mahsuni Şerif ile çoğalan biri olarak hayatımızın ve anılarımızın en güzel sayfasına Abdülkadir Güler’i yerleştirirken yüreğimin ve ellerimin çoğaldığını hissediyorum…”

Bu satırları yazarken aynı duyguları benim de yaşadığımın bilinmesini isterim.

Bizim tanıdığımız Abdülkadir Güler’i  bize tekrar tanıttığı için Sayın Işıkhan’a şükranlarımızı gönderirken Hocamıza uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum. 

 

 

Yazıyı Abbdülkadir Güler’in Söke Ovası isimli şiirinden dizelerle bitirmek istiyorum.

 

Sen güzel Aydın’ın şirin ilçesi

Dillere destandır Söke Ovası

Küheylan yelesi aslanpençesi

Bağ, bahçe bostandır Söke Ovas

 

Beşpanak dağının eteklerinde

Hititler, iyonlar eserlerinde

Arılar bal yapar peteklerinde

Ne sıcak vatandır Söke Ovası

***

Zeytin, pamuk, tütün, yeşil ovası

Bafa Gölü, Azap, Aslan Yaylası

Güllübahçe, Didim ve Bağarası

Geline fistandır Söke Ovası

***

Didim’i, Millet’i, Yenihisar’ı

Apollo mabedi, Agora Garı

Yeltepe’den eser bir hoş rüzgârı

Biçilmiş kaftandır Söke Ovası

****

Sazlı Köy’ü, Akçakaya,Özbey’i

Akça şehir Söke olmuş besbelli

Çal zurnacı Kerimoğlu Zeybeği

Köylere sultandır Söke Ovası

****

Atburgaz’ı, Tuzburgaz’ı, Balat’ı

Bayırdamı, Güneyyaka, Çavdar’ı

Karaatlı, Nalbantlar’ı Avşar’ı

Düşman’a dumandır Söke Ovası

****

Burunköy, Çalıköy şirin havası

Suyu tatlı Gölbent yiğit obası

Doğanbey uzakta, Çamlık arası

Nakışlı mintandır Söke Ovası

****

Tarihe şan vermiş Aydın Efesi

Erenler Ocağı Kavas Dedesi

Granta Tepesi, Şarlak Deresi

Sevgiye fermandır Söke Ovası

***

Güzeltepe, Serçin, Kisir, Kaygılı

Çalışlı, Yeşilköy efe saygılı

Pamukçular, Sayrakçı Köyler(in) gülü

Gençleri civandır Söke Ovası

***

Kara(ca) hayıt, Özbaşı, İniş-yokuşlu

Yenidoğan, Sofular, yörük bakışlı

Demirçay, Avcılar kilim nakışlı

Dertlere dermandır Söke Ovası

***

Efeler diyarı erdir zaferde

Erkeği, kadını, coşar siperde

Büyük Menderes’in aktığı yerde

Kocaman harmandır Söke Ovası

****

Karakaya,Köprüalan, Yuvaca

Sarıkemer, Akçakonak, Savuca

Ağaçlı’dan, Argavlı’ya, Yamaç’a

Garibe mekândır Söke Ovası

****

Yeter artık GÜLER, sözün kararda

Atam görünür dokuz Şubatlarda

Hacı Ziyabeği, İlyas Ağa’da

Bir başka destandır Söke Ovası..

           Abdülkadir GÜLER 

       Söke Ekspres Gazetesi / 16 Aralık 2020- 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..