Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '15

 
Kategori
Kültürler
 

Bir olmak içimizde var

Bir olmak içimizde var
 

Vietnam Türkiye Almanya dünyanın üç farklı noktası ortak payda


Tanımadığım bir ülkede tanımadığım insanlarla yaşamanın verdiği garip bir his var içimde. Var olmakla yokluk arasında gidip gelen. Karşı taraftan hiç bir tepki gelmemesine rağmen ötekileştirildiğini hissediyor insan. Bazen yok olmak istiyor-fiili olarak- ama varlığının fıtratında ki keşfetme duygusu içine sokuyor seni hayatın. Dost meclislerinin sıcak muhabbetleri olmasa da farklı kültürlerin sohbetleri renk katıyor insanın hayatına. 
 
Bir müddet sonra insanları tanıdıkça aslında ne kadar da birbirimize benzediğimizi anlıyorum. Aynı hamurdan yapılmışız sadece şeklimiz değişik. Aynı duyguları besliyor yüreğinde insanoğlu, aynı konular üzerine dertleniyor avrupalısı afrikalısı. Amerikalı insan da aynı şekilde iç çekiyor ulaşamadığı sevgiliye, asyalısı da. Geçim konuşuluyor, hayat standartlarının yükseltilmesi, dem vuruluyor dünyanın güzelliğinden. Ötekileştirilmenin zihnimizde oluşturduğumuz bir ur olduğunu anlıyorum.
 
Farklı kültürden insanlarla kaynaşabildiğimde insanları birbirinden ayıran tek şeyin sınırlar olduğu anlıyorum. Hem fiili hem de kafamızdaki sınırlar. Bu sınırları kaldırmanın tek yolunun da (hoşgürü ve sevgi temelli) ortak paydada buluşabilmek olduğunu anlıyorum.
 
Toplam blog
: 11
: 405
Kayıt tarihi
: 02.04.15
 
 

Bir şeyler yazıyorum hem bu dünyaya hem de henüz var olamamış dünyalara dair. Okumak isterseniz buy..