Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '14

 
Kategori
Danışmanlık
 

Bir şeyin değerini zamanında anlayan Yönetici

DEĞERİ ZAMANINDA BİLEN YÖNETİCİ

Sevgili Genç Yönetici dostum,

Her şeyin değerini zamanında anlamak insana artı değer katar. Bir şeyin  değerini zamanında anlamazsan hem komik duruma düşersin hem de karşındaki insan nezdinde inandırıcı olma durumun zaafa uğrar. İnsanlar sana inanmamaya başlar. Bu da senin kariyerine zarar verir.

Sevgili genç yönetici dostum,

Bir iş fikri ortaya atılmaya başlanınca, çoğu insna o iş hakkında şüphe etmeye başlar ve o işin yapılması için herkes topu birbirine atar. Ama o işin artı değer katacağı ortaya çıktığı zaman da herkes o işi sahiplenmeye bakar.

Diyelim ki, yöneticisi olduğun yere bir ünlü yazar konferans vermek için veya ün lü sanatçı konser vermek için davet edilecek. Çok insan bu konser veya konferansın maliyetli olacağını ve sizin masrafları karşılamanız gerektiğini söyler. Siz de bunu çok istediğinizden kabul edersiniz. Konser ya da konferans günü geldiğinde ise güzel geçeceğini anlayan insanlar masrafları karşılayarak imajı kendileri almak, başarıyı sahiplenmeye bakarlar. Hele konserden sonra veya konferanstan sonra dinleyenler memnun kalırsa “ bak ben demedim mi? Masrafları da ben karşılamıştım. Ben önermiştim” diyenler çoğalır. Senin de buna dikkat ederek başkalarının başarıyı sahiplenmesine fırsat vermemelisin.

Sevgili genç yönetici dostum,

Diyelim ki senin yönetimin altında bulunan bir çalışan bir çalışma yaptı. Bunun basılmasını istemekte ve senden yardım istedi. Birisi onu kıskanan gelerek sana “ ona yardım etme, aman seni kullanmasın “ dedi. Sen de inandın ve ona yardım etmedin. O çalışma basım aşamasında iken başkaları yardım etmişken senin “ ben destekleyeyim” demen komik olmaz mı ? Bunun için bu tür insanlara fırsat vermeden en başında destek olacaksan ol da komik duruma düşme. Kimin ne dediğine değil gönlünün ve beyninin ne dediğine bakarak kiimi destekleyeceğine, kimi de desteklemeyeceğine karar ver. Yoksa komik hale gelmen işten bile değildir.

Genç  yönetici sevgil dostum,

Fırsatları iyi değerlendirerek neyin güzel olacağına ve neyin güzel olmayacağını iyi tahmin ederek fısartları avantaja döndürmek senin elinde. Çevrende beyazı siyah, siyahı beyaz göstermek isteyen çok insan çıkar. Bunlara dikkat etmezsen beyazı siyah siyahı da beyaz gören renk körü olman ve çevrenin de seni yanılmasına fırsat vererek yanlış kararlar alman   sonucunu doğurur.

Genç Yönetici dostum,

Anadolu da bir gelenek vardır. Halk sevdiği yöneticiyi gözyaşları ile sevmekdiklerini de teneke çalarak uğurlar. Sen öyle bir yönetici ol ki, hem o firmadan ve beldeden ayrılırken halk gözyaşı döksün hem de bu dünyadan ayrılırken gözyaşı döksün ve senin arkandan kitaplar yazılsın, filmler ve diziler çekilsin ve senin hayatta iken göremeyenler bile “ helal olsun böyle yöneticiye keşke ben de tanısaydım onu” desinler.

Muhabbetle senbi kucaklıyorum. Böyle anılan bir yönetici olmanı candan diliyorum. 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..