Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir Yardım Çağrısı

Bir Yardım Çağrısı
 

İbrahim, İpek, Mehmet, Cihan... Ve Diğerleri....


Bu kez bir yardım istiyorum milliyet blog yazarlarından…

Van’ın Bahçesaray ilçesinde görev yapıyorum, öyle anlatmakla anlaşılabilecek bir yaşam yok burada, ilçe dediğime de bakmayın, köyden hallice…

Van merkezle bağlantısını sağlamakta evvela Bitlis ili Tatvan ilçesine gidilip, oradan Van yoluna düşülebilen, hava şartlarının normal seyrettiği bir dönemde süre 5, 5-6 saat iken hava şartları normal değilse, 12-14 saate kadar varan bir yolculuk macerası…

Sosyal yaşam şartlarını bir kenara bırakın, yaşamsal ihtiyaçların bile çok zor karşılandığı bir yerdir burası, dünyada unutulmuş bir ilçe…

Dışarıdan gelenlerin bir süreliğine dayanıyorum diyerek sabrettiği, çıkış yolları aradığı, sıkıntılı, gün geçemezken zaman birden giden ve giderken de bir şeyler kazandırmayan bir yaşam biçimi…

Öyle işi olmayanın uğramadığı zaten kimsenin işinin de düşmediği, dört tarafı dağlarla çevrili bir kara adası…

Burada ki yaşam dışarıdan gelenler için ne kadar zorsa da, hep burada yaşamış, dışarı hiç görememiş, doğduğu, yaşadığı, öldüğü bir mekan olarak kalmış, küçücük çocukların televizyonda gördükleri yaşamların gerçek üstü olduğuna inandığı, hayatlarının tamamını; köyde kalanların, ilkokul eğitimlerini birleştirilmiş sınıflarda bazen 1-2-3-4-5. sınıfların hepsinin aynı sınıfta okutulmaya çalışıldığı, bazen de bu sınıfları ikiye bölünerek beraberce eğitim verilmeye çalışıldığı, bu eğitimi almak için km’lerce yol kat ederek geldikleri köy okullarında, 5. sınıftan itibaren taşımalı eğitimle, ilçe merkezindeki yatılı bölge okullarında yatakhanelerde geçen bir okul macerasıyla geçer.

Çocuklardan başlamalı dünyayı kurtarmayı diye düşünürüm, öyle kocaman kocaman laflarla, Türkiye’de çığır açamaya çalışan siyasilerin sözlerinde geçen açılım safsatasıyla yurdum insanı feraha çıkamayacak, burada doğup, büyüyen bir çocuğa önce verilecek olan eğitimdir, bilgidir ki, bunlarla büyüyen, yetişen bir çocuk, dünyayı anlamadan önce kendi kafasında düşüncelerle yön verebilmelidir kendine. Bunu kazandırabilmeliyiz evvela.

Bir tek çocuğa verilebilecek bir tek kitap bile çok şey değiştirecektir. Hayali bir istek olmadığını düşünüyorum, ya da iki satır yaza yazarak birilerini etkilemekte olmayacaktır. Sadece kitap istiyorum sizlerden, ilköğretim çocuklarının ihtiyacı olan, eğitimlerine katkı sağlayacak, okuyabilecekleri, okudukça yorumlayabilecekleri, anlayabilecekleri bir dünyanın varlığına katılabilecekleri…

Elinizden gelenin en iyisini yapabileceğini inanıyorum, inanmak istiyorum. Bir tek çocuğun dünyasını değiştirebilmek için bir kitap.

Eğer konuyla ilgileniniz olursa, adresi aşağıya yazacağım. Postaneye ait kargoyla yollayabilirseniz sevinirim, zira diğer kargolar ilçeye gelemiyor.

Şimdiden teşekkür ederim, yazıyı okumuş olmanız bile bir kazançtır ki başka bir yaşamda tutunmaya çalışan çocuklardan haberdar olmuş sayılıyorsunuz demektir bu.

Sevgiler herkese…

Adres: Özge CAN

Bahçesaray İlçe Tarım Müdürlüğü – VAN

 
Toplam blog
: 127
: 820
Kayıt tarihi
: 22.09.07
 
 

Sıcağıyla bilinen memleketimde bir kış gününde geldim dünyaya. Bütün tezatlıklar hayatımda farklı r..