Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '10

 
Kategori
Blog
 

Bir yazar ilkelerine aykırı yazı yazabilir mi?

Bir yazar ilkelerine aykırı yazı yazabilir mi?
 

chip.com.tr


Burada köşe yazarı veya blog yazarı diye bir ayırım yapmıyorum. Örneğin bir köşe yazarı "Ben eşcinsellik konusunda yazı yazmam" veya "Erotik yayınlar konusunu haber yapmam" diyebilir mi? Kaldı ki "Blog yazarları tartışıyor" kategorisinde eşcinsellik konusunda ilk yazılar yazıldığında yazarlar çekincelerini ifade etmişler daha sonra bu yazıları okuyan diğer blog yazarları da bu konudaki düşüncelerini belirtmişlerdi.

Bu platformda bazı yazarlar seks konularını işleyen yazıları kaleme alırken, birçok blog yazarı ise bu konularını işlemekten belki de okumaktan rahatsız oluyorlardır. Ancak haber değeri olan ve okuyucuların ilgisini çekeceğine inanılan bir yazının yazılması gerektiği düşüncesindeyim.

Aslında bu blogu yazma nedenim bir önceki blogumda "Caroline" rolünü oynayan Wilma Elles'in gençliğinde rol aldığı bir film hakkındaki açıklamalarım ile filmin linkini yazımın içersinde vermiş olmam.

Bloglarım bu yazımla birlikte 460 a ulaşmış olmasına rağmen magazin konularında yazı yazmayı hiç sevmem. Zaten şimdiye kadar Caroline yazısı da dahil olmak üzere magazin konusunda 3 tane yazı yazmışım. Bu kategorideki ilk 2 yazım magazin programlarının olumsuz taraflarını öne çıkaran yazılar olmuş. Ancak Elles'in rol aldığı film hakkında Milliyet internet sitesinde fotoğraflarıyla birlikte bir haber yayınlanmış. Bu haberi okuyan kişilerin ilk aklına gelen "Bu filmi nerede bulup izleyebilirim?" düşüncesidir. Bu haberin yanında magazin bölümünde yayınlanan söz konusu blog yazım bu sorulara cevap vermektedir. Ben Milliyet Blog'un Milliyet'in tamamlayıcı unsuru olduğuna inanıyorum. Bu yüzden de belki ilk defa ilkelerime aykırı bir yazı yazdım. Bu rahatsızlığımı burada belirtmek için de bu blogu yazmak ihtiyacını hissettim.

Bu nedenle de "Yazarlar ilkelerine aykırı yazılar yazmalılar mı?" konusu da tartışmaya açıyorum.

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..