Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '09

 
Kategori
Kitap
 

Bir Yılbaşı Hikayesi

Bir Yılbaşı Hikayesi
 

Bir gece sıcacık yatağınızda, kısacık bir yeni yıl öyküsü okumak isterseniz, Paul Auster’ın “Auggıe Wren’in Noel Hikayesi “ tam size göre.

Bilinen o, hüzünlü yeni yıl yazılarından okuyacağınızı sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Öykü bittiğinde derinden etkilenmiş olacaksınız. Belki de “ Ben neyi kaçırdım?” diye dönüp başa tekrar okuyacaksınız. Yazarın, ilk satırdan, son satıra, sizi merakla okumaya itecek öykülerinden biri daha.

Gazeteden yazarı arayıp, Noel günü yayınlanmak için bir hikaye yazmasını isterler ve olaylar böyle başlar…

Dostluğun ne demek olduğunu bir kez daha düşündürecek olan bu kısacık, bir solukta bitecek olan öyküyü daha fazla anlatmadan, büyüsüne kapılmak üzere sizi okumaya bırakıyorum. Beni en çok etkileyen bir cümlesini de yazmadan geçemiyorum;

“İnanacak tek bir kişi bile olduğu sürece, doğru olmayan hikaye yoktur.”

İşte Paul Auster’ın yine sizi okurken aniden vuran sözlerinden biri daha.

Auggıe Wren’in Noel Hikayesi’ ni belki bir dostunuza hediye etmek istersiniz, belki de kendinize saklarsınız.

 
Toplam blog
: 45
: 2610
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Uzun yıllar insan kaynaklarında Ekonomist olarak çalistim. Bir sure Yaratici Yazarlik atölyesine dev..