Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '17

     
    Kategori
    Balıkçılık
     

    Biraz balık biraz doğa: Stressiz bir yaşam

    Biraz balık biraz doğa: Stressiz bir yaşam
     

    Balıktayim...

    Hani kaçmak istersiniz ya o şehrin beton yığınlarından...

    Uzaklaşmak ,hatta bir daha mümkünse dönmemek istersiniz geriye...

    Ben de bu ruh haliyle 15 yıl kadar önce aldım oltamı ve şehrin dışında bir sahilde, oltamı suya salarak denizin maviliğini, gelip geçen balıkçı teknelerinin kıyıya doğru oluşturduğu dalgaları izlemeye koyuldum.

    Amacım balık yakalamak değildi elbet; her stresli insan gibi kendimi doğaya vurmak istemiştim. Hani bir söz vardır ''Kısmetse olur'' diye. Nereden bilebilirdim o gün yolunu şaşırmış büyük bir balığın oltama takılacağını? Anlayacağınız bu olay benim balıkçılığa merak salmama ve uzun bir amatör balıkçılık merakının bende oluşmasına neden olmuştu.

    Balık avı erkek işidir. Erkekler balık yakalasın biz pişirelim. Bu cümlelerin ne kadar anlamsız olduğunu, benim de bir çok insan gibi sadece şansıma güvenerek balık yakalayabileceğimi görmem, kendime olan inancımın yersiz çıkmamasına neden olmuştu.

    Zamanla bu hobi daha da ilerilere taşınarak www.ba......com adında bir site kurmama (eşimin desteğiyle) ve deneyimlerimi bir çok amatör balıkçıyla paylaşmama neden olmuştur.

    Bilgiyi paylaşmak çoğu insanda isteksizlik yaratsa da ben bundan keyif alıyorum. Her ne kadar uzun yollar katederek farklı av deneyimi yaşayamasam da imkanlar dahlinde keyifli paylaşımlarda bulunma fırsatım oluyor.

    Ülkemizin bir çok yerinde doğa balıkçılık konusunda bize cömert davranmıştır. Nerede ikamet ederseniz edin, en fazla bir saatlik mesafede oltayı suya salacak bir yer mutlaka bulursunuz.

    Doğa size bu güzellikleri sunarken insanoğlunun ne kadar acımasız ve duyarsız olabileceğinize de zaman zaman tanık olursunuz. Su kenarlarında karşılaşacağınız manzaralar sizi çoğu zaman rahatsız edebilir. Etrafa atılmış çöpler, doğal ortama verilen zararlar hatta suya atılan, balık avlamada kullanılan malzemelerin oluşturduğu kirlilik...

    Şehrin stresinden uzaklaşmak isterken görebileceğiniz bu manzaralar sizi belkide daha fazla strese sokacaktır. Hani diyoruz ya gelecekten emanet alınan dünya, biz de emanete sahip çıkalım.

    Stressiz ve huzur dolu bir gelecek için...

     

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 50
    Kayıt tarihi
    : 14.06.17
     
     

    Ev hanımı olmamın yanında ciddi bir balıkçılık merakım var. Balıkçılık ve yiyecek içecek  hakkınd..