Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '08

 
Kategori
Teknoloji
 

Blackberry’ye büyük rakip…

Blackberry’ye büyük rakip…
 

Nokia E71, rekabeti kızıştıracak...


Kanadalı RIM firmasının iş dünyasına büyük katkılar sağlayan Blackberry’yi piyasaya sürmesi, diğer telefon şirketlerini de rekabetin kucağına atmaya sebep oldu. Finlandiyalı Nokia, yakında piyasaya süreceği E71 modeli ile Blackberry modellerine rakip olacak.

3.2 Megapiksellik kamerası ile yüksek çözünürlükte fotoğraf çekebilme imkanı tanınmış. Ayrıca flaş özelliği de bulunan E71, birçok video formatını da destekliyor. Youtube videolarını da izleme imkanınız var(hani şu devamlı kapalı olan video paylaşım sitesi).

Peki, Blackberry ile arasındaki farklar…

Ben Blackberry 8320 kullanıyorum. Aleti alalı 5 ay oldu. Daha önce bu kadar uzun süre Blackberry ya da PDA kullanmamıştım. Blackberry’nin kesinlikle kullanışlı olduğunu teyit ettim. Ancak E71’in bazı artı yönleri var. Mesela benim kullandığım Blackberry 8320’de Office uygulamaları yok(Excel, Powerpoint, Word vs.). Ayrıca Youtube vb. sitelerden video izleyemiyorum. Bunun için elinizdeki aletin ‘.swf uzantılı’ dosyaları desteklemesi lazım. Yani flash dosyaları oynatabilmesi gerekir. İnternette çok yerde aradım, ancak bununla ilgili yabancı içerikli sitelerde dahi bir bilgiye rastlayamadım. Bir Flash Player kurmam şart.

Hafıza farkı… Elimdeki Blackberry’de dahili hafıza sanırım 60 MB’dı. Yanında 1 GB’lık Micro SD hafıza kartı var. E71’de 110 MB dahili hafıza var. Ve 8 GB’a kadar Micro Sd kart ile genişletilebilir. E71’de 3G, Wifi, GPS’ de var. Blackberry’de bir kez kullandığım bir haritalar özelliği var. Haritadan bir kez kendi evimi buldum(deneme amaçlı). Daha sonra kullanmaya gerek duymadım. En çok kullandığım özelliklerden biri Wifi(Wireless-Kablosuz internet). Ancak Blackberry 8320’de 3G özelliği bulunmuyor.

Genel tavsiye…
Ben Nokia yerine Blackberry almanızı tavsiye ediyorum. Çünkü Blackberry, bu alanda profesyonelleşmiş bir alet. Telefon alacaksanız Nokia, ama iş dünyasındaysanız Hp ya da Blackberry’yi tavsiye ediyorum. Ayrıca Blackberry’nin joyistiğine bayılacaksınız. Notebooklardaki mouselara benziyor, hassaslığı. Ancak bir negatif yönü daha, video kaydetmiyor.

Blackberry ve Hp’nin iş dünyasına yönelik hazırladığı modelleri başka bir makalemde enine boyuna inceleyeceğim.

Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…

Saygılar, sevgiler...

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..