Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '07

 
Kategori
Blog
 

Blogunuz yayınlandı

Blogunuz yayınlandı
 

Milliyet Blog’da yayınladığım yazılar ve fotoğrafları yayına hazırlarken hep aynı yolu izliyorum. Hiçbir zaman doğrudan “Blog gir” sayfasında yazmıyorum. Yazdığım her yazı için bilgisayarımda yeni bir klasör açıyorum. Bu klasörün içinde bir word dosyasına yazımı yazıyorum ve blogda kullanacağım fotoğraf veya hazırladığım imajı da bu klasöre taşıyorum. İmajları 1024x768 pixel ve 400 KB'dan daha küçük olacak şekilde boyutlandırıyorum. Word’de yazının yazım denetimini yaptıktan sonra not defterine (notepad) aktarıyorum, oradan kopyalayıp “blog gir” sayfasına yapıştırıyorum. Son bir kez daha gözden geçirip, varsa düzeltmeler yapıp, imajı da ekledikten sonra yayına alıyorum. Yayınlandıktan sonra yeniden okuyorum, düzeltmem gereken birşey varsa hemen düzeltip yeniden yayına alıyorum.

Bütün bu işlemlerden sonra bilgisayarımda arşivlediğim yazı yayındaki yazının orijinal metni olsa da son değişiklikler nedeniyle yayındakiyle tamamen aynı metin olamıyor. Yazıların yazarları olarak yayındaki her yazımızın Intenet'tekinin birebir aynı olan bir kopyasının bizde olması gerekir. Bunun için Milliyet Blog’dan bir destek bekliyorum.

Blogumuz yayına alındığı anda sayfanın “mht” veya “pdf” formatında bir kopyası e-posta adresimize “blogunuz yayınlandı” başlıklı bir e-posta ile gönderilebilir. “mht” ve “pdf” formatı hem yazıları, hem imajları tek dosyada tuttuğu için arşivlemede kolaylık sağlar.

Bu iş yazılıma küçük bir ek yapılarak otomatik olarak yapılabilir. Gönderilecek blog dosyasının (mht veya pdf) standart bir formatı vardır:
• Yazının başlığı
• Yazarın adı
• Yayına ilk gönderildiği tarih
• Güncelleme tarihi
• Yazı metni
• Dipnotlar
• Yazıda kullanılan imaj
• Yazıya galeri ile bağlanmış imajlar
• Yazının Milliyet Blogdaki web adresi (Tıklandığında ulaşılabilecek şekilde aktif bir link olarak)
• Milliyet ve Milliyet Blog’a linkler bulunan Milliyet ve Milliyet Blog logoları

Blogda değişiklik yaptığımız zamanlarda da otomatik olarak blogun son versiyonu gönderilir. Böylece yazılarımın bir kopyasını yayında olduğu şekilde kendi arşivimizde tutabiliriz.

Böyle bir uygulama başlatılırsa eski bloglarımızı da topluca arşivlemek üzere gönderilmesini bekleriz.

“Dünyanın bin türlü hali var” derler büyüklerimiz, bir gün Milliyet Blog’dan ayrılırsak ya da ayrılmamız gerekirse tüm bloglarımız ve galerilerimiz bir teşekkür mektubuyla toplu halde bize gönderilir. Bu paketin bir açılış sayfası olsa ve bu sayfadan tün bloglarımıza ve galerilerimize aynı web sayfasındaymış gibi erişebilsek bu da Milliyet Blog’un eski yazarına bir armağanı olur.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..