Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bodrum'un sarnıçları

Bodrum'un sarnıçları
 

Bodrum'lu olan, Bodrum'a seyehat eden herkesin sıklıkla gördüklerinin başında sarnıçlar gelir. Neredeyse buranın alamet-i farikalarından biri olmuştur, Bodrum'da yaşayan biri olarak biliyorum. Bodrum Yarımadasının her yanında o kadar çok sarnıç var ki; mesela Yalı Beldesi ile Bodrum arasındaki yol güzergahında dikkat edilecek olursa, yolun her iki kenarında sarnıçlar görülür.

Eğer buradan geçmişseniz en azından bir ikisi dikkatini çekmiştir. Ben her seferinde dikkatlice etrafı izleyerek gider gelirim. Araba kullandığım için bunu kolaylıkla ve güvenli bir şekilde yapabiliyorum. Bir defasında, yol boyunca ne kadar sarnıç var sayayım dedim. Meğer Yalıçiftlik ile Bodrum girişi, Yokuşbaşı arasında tam 15 tane varmış. Bunlar sadece yol kenarında olanlar.

Yol boyunca sarnıçların yoğunluğunu görünce, 'acaba bunun bir sebebi var mı, varsa nedir?' diye geçirdim içimden; genellikle yuvarlak formda Kümbet şeklinde yapılmışlardır. Ancak az sayıda da olsa, küçük bir tüneli andıran ve dikdörtgen temel üzerine oturtulanlarına da rastlanır. Sarnıçlar, su toplama yeri ve depoları olarak yapılmış ve kullanılmıştır. Eskiden su ihtiyacı bu sarnıçlardan karşılanırdı. Böyle olunca da suyun kıymeti bilinirdi, sonra şebeke suyu geldi, suyun ne kadar değerli olduğu unutuldu, su daha dikkatsizce kullanılır oldu.

Bodrum Yarımadasının önemli ama unutulmuş yapılarından olan sarnıçlara vefa borcumuzu ödemeye ithaf olsun, değerlerimize sahip çıkalım.

SEVGİLER, İYİLİKLER

RESİM: BODRUM YARIMADA

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..