Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Boğa kadınıyım...

Boğa kadınıyım...
 

Hani insan zaman zaman konuşur ya kendiyle, işte ben de maalesef bunu çok sık yapanlardanım...Şöyle bir düşündümde niye acaba diye? Çünkü ben, bir Boğa Kadınıyım ...

Akıllı olmalıyım, susmayı, utandırmamayı bilecek, özümseyecek
kadar, aklımı sevmeliyim aklım da beni utandırmamalı.

Asla küçük işlerin küçük insanı olup, küçük hesaplar peşinde
olmamalıyım, küçük zaferlere gönlümü kaptırmamalıyım,
kimselerden daha akıllı olduğum yanlışına kapılmamalıyım,
bu aptallığımın kanıtı olur... bunu asla yapmamalıyım.

Yolumda yürürken, doğru dediklerimi kimsenin şaştırmasına
izin vermemeliyim, doğrularımı anlık çıkarlar ve kahkahalar uğruna
feda etmemeliyim, susmalıyım, küçük üzüntüleri hüzünleri
amacım doğrultusunda en iyi olmaya ilerlerken, çizmeden ayaklarımı
iç değirmenlerimde öğütüp yok etmesini bilmeliyim.

Sevmeliyim, hep sevmeliyim, biliyorsam ki içimdeki hiç doymayan
arsız sevgi nehrimin açlığını, bilmeliyim ki karşımdaki de öyle.

Bilmeliyim ki parayla alınıp verilemez tek şey sevgi... asla unutmamalıyım,
bilmeliyim ki sevmek kanatlarımı güçlendiriyor,
bana yetiyor, artıyor, başkalarına da yetiyor olmalı.

Sevgi sevmekle hayat bulmalı, hayatıma anlam katmalı,
severek büyümeliyim, bana sevilmek olarak geri dönmeli...
İçimdeki sevginin farkında olmalı, başkasından dilenir olmamalıyım,
sevmekten geri dönen sevilmenin tadı, ne de vardır ki...
Varmı böyle bir tad... bence yok...

Her hareketimin sorumlusu kendim olmalıyım, hesabımı da kendim
vermeliyim, yoksa ben nasıl bir ben olurum ki? Yürüdüğüm yol
nasıl benim yolum olur ki? nasıl bilirim ki nereden gelip te nereye
gittiğimi? öğrenci olmalıyım ama yolum hep kendi yolum olmalı,
sapmamalı, saptırmamalıyım.

Yol benim yolum olmalı, ayaklarım benim yükümü çekmeli,

Güvenmeliyim sonuna kadar, yoksa nasıl güvenilir olurum ki,
ben bu isem ve yürüyorsam bilerek yolumda, neden güvenmeyim ki...

İnsanlar bende olmak istediklerini görmeli, uygulayıcı olmalıyım,
iyinin peşinde, iyinin yanında, iyinin önünde olmalıyım,
ben bensem eğer, önce kendime güvenmeliyim,
gerektiğinde fikir satıp gerektiğinde örnek olmalıyım, yoksa ben nasıl ben olurum ki.

Karıştırıcı değil ayırıcı... soruncu değil çözümcü olmalıyım,
saygı duyup saygı duyulan olmalıyım,
seven sevilen olmalıyım, doğrularımı savunucu olmalıyım,
kendimi kendim yönetmeli, kendim olmalıyım,
ben ben olmalıyım...
Neyi neden yaptığımı bilmeliyim.

Böyle sıralandığı zaman çok zor gibi gelen bu düşünceler, inanın ki zaman içinde artık doğal davranışlar haline gelebiliyor.Benim üzüntüm, kendilerini henüz geliştirememiş bazı kişilerin...herşeyi ben bilirim benim yaptığım ve söylediğim tek doğrudur diye dayatmaları ve çevrelerine empoze etmeye çalışmaları. Kendimizi geliştirirsek...bu tip insanlara gereken cevabı verebiliriz.

Sevgimle....

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..