Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Bozkırın Tezenesi'ne...

Bozkırın Tezenesi'ne...
 

        

 

“Tatlı dillim, güler yüzlüm ey ceylan gözlüm,

   Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen”

Bozkırın tezenesi adını, Yaşar Kemal’in verdiği söyleniyor…  Bu adın rahmetli Neşet Ertaş’a ne kadar çok yakıştığını ve onu ne kadar iyi anlattığını düşünüyorum…

Bozkır yaşamı,  toplumumuzun çok önemli bir kültürel dokusudur… Acımazsızlığın, yoksulluğun, yürek yangısının, ezilmişliğin ağıtlarla, türkülerle dile ve gönüllere vurduğu bir kültürdür… Bozlaklar, bozkırı çok iyi anlatırlar… Doğaçlamaların ağıtlara, ağıtların türkülere dönüştüğü bozkır yaşamı, bu kültürünün çok önemli ustalarını da yetiştirmiştir… Hemen bir çırpıda aklımıza gelenler, Muharrem Ertaş, Hacı Taşan, Çekiç Ali ve Neşet Ertaş… Bozlaklar uzun ve yanık havalardır… Bu havalarda hep bir hüzün ve başkaldırı vardır… Özellikle Orta Anadolu ve Güney Anadolu’da yaşayan Avşar ve Türkmen Topluluklarında bozlakların yeri bir başkadır… Avşar Ozan Dadaloğlu’nun, “Kalktı göç eyledi Avşar elleri”  Bozlağı Neşet Ertaş’ın babası Muharrem Ertaş’ın sesi ve yorumuyla çok sevilmişti…

Neşet Ertaş,  içimizden biri, ailemizden biri gibiydi… Sazı ilk kez kucağına alanlar ”Kendim ettim, kendim buldum” bozlağını çalmaya çalışırken onunla tanışır gibi olurlardı… Toplumsal olaylara da çok duyarlıydı… Kokuşmaya özellikle de yozlaşmaya karşıydı…

“İlimsizlik, bilgisizlik yüzünden cehalet hortlayıp çıkar mı çıkar… Sevgisizlik, saygısızlık yüzünden insan insandan bıkar mı bıkar…”Sözleri bu yöndeki kaygılarını  dile getiriyordu…

Sosyal Medya’ ya şöyle bir göz gezdirdim… “Bozkır’ın Tezenesi Neşet Ertaş’ın arkasından çok duygulu anlamlı sözler vardı… Şarkılarını özellikle de “Yaşam Belirtisini” beğeniyle dinlediğim Dilek Kavraal, duygularını şöyle yazmış. “Bugün sanki her aileden biri ayrılmış gibi”

Fatih Çekirge de yazısında : “Bugün bütün sazlar… Senin için bağlanacak gönüllere…” Dedi…

Onu çok özleyeceğiz…

Karacaoğlan’dan havalandırdığı bir bozlakta seslendirdiği gibi…Bir ayrılık, bir yoksulluk, bir ölüm”

Rahat uyu “Bozkırın Tezenesi”

Alkışlarla uğurluyorum...

Erdoğan Şahin, Didim 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..