Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Brokoli Çorbası

Brokoli Çorbası
 

Ebruli çorba


Merhaba,

Aahh  ahhh ... Ne hayallerle aldım şu  kremayı  elime. Ben şimdi  şu pastel zemine neler  yaparım bu malzemeyle dedim ama yanılmışım. Aklımdan ne laleler, ne menekşeler geçti, uygulanmadığını görünce tabii ki  hüsrana uğradım. Hamiş; kremadan ebru olmazmış. Öğrendik.:)

Malzemeler : Brokoli, havuç, süt, un, tuz, karabiber, ( istenirse krema)

Tarifi: 2 avuç içi kadar brokoli ve  1 adet havuç düdüklü tencerede 15 dakika  haşlanır. Ayrı bir tencerede 2 kaşık un  biraz kavrulur. Soğuması beklenir. Bu arada haşlanmış sebzelere  biraz kendi suyu katılarak blenderdan geçirilir. Karışım boza kıvamına gelir. Unlu karışımla birleştirip tuzu ve yarım kaşık tereyağı atılır. 2 su bardağı süt ve kalan haşlama suyundan kıvamını alana kadar ( koyuluğu arzuya kalmış) yavaş yavaş eklenir. Kremayı ben sadece üstü için kullandım. Arzu eden içine de katabilir. Servis ederken üzerine karabiber öğütüyorum, bana göre karabiberin en çok yakıştığı çorbalardan biri. Bu yüzden sizlere de öneririm.

Afiyet olsun.