Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '12

 
Kategori
Şiir
 

Bu sabah hava berrak

Bu sabah hava berrak
 

Baharın müjdecisi


Bahar, tüm renkleri ve güzelliği ile iniverdi dünyamıza. Sabah uyanıp  pencereyi açtığınızda, dağlardan, kırlardan binbir çiçek kokusu doluveriyor odanıza. İçinize çekiyorsunuz,  hayır çekmiyorsunuz, içiyorsunuz adeta o mis kokuları. Yeşeren ağaçlar kuş cıvıltıları içinde, yüreğiniz yaşama sevinci ile dopdolu. Gülümsüyorsunuz armağan edildiğiniz yaşama, herşey öyle berrak, temizl ve lekesiz  ki, şükrediyorsunuz yaşadığınıza, varoluşunuza.

Böylesi bir güzelliği ve yaşama sevincini bizlere armağan eden, büyük şairlerimizden, Cahit Sıtkı Tarancı'nın; " BU SABAH HAVA BERRAK " şiirini ben de size armağan ediyorum. Yüreğiniz ve yaşamınız  o güzel bahar sevinçleri ile dolsun.

 

BU SABAH HAVA BERRAK


Bu sabah hava berrak
Bu sabah her şey billurdan gibi.
Gök masmavi bu sabah
güzel şeyler düşünelim diye.
Yemyeşil oluvermiş ağaçlar
bulutlara hayretinden.

Işıldıyor kanat seslerinde kuşların
ilk uctukları günün altın sevinci.
Karlı dağlardır sefere çıkmış
vadideki suyun şırıltısında.
Ben gülüm, ben karanfil
ben de yasemin diyor
renk renk kokularla çiçekler,
sahiplerinden memnun evlerin bahçelerinde.

Boy boy insan gölgeleri kımıldar
güneşi içmiş kaldırımlarda.
Belli adım atışlarından,
içlerinden geçen şey.

Bütün erkekler delikanlı,
Bütün kadınlar genc kız.
Fakirinde refah,
Hastasında sağlık.

Sorulsa cocuk bahçesi derim
karşıdaki mezarlık.
Bu sabah hava berrak
Bu sabah her şey billurdan gibi.

Cahit Sıtkı Tarancı

 

 

http://www.antoloji.com/enfal-torun/siirleri/

http://arsiv.sabah.com.tr/2006/05/21/yaz02-10-110.html

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..