Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '11

 
Kategori
Deneme
 

Bu ülkede kadın olmak mı ?

Bu ülkede kadın olmak mı ?
 

Ünlü Hint destanı Mahabarata'da şöyle der "Aşkın bir gözü fazladır"

Bizde de aşkın gözü kördür diye bir deyim vardır. Şimdi hangisine inanacağız. Aşkın gözünün kör olduğuna mı, yoksa bir gözü fazla olduğuna mı? Ben biraz daha ileriye giderek aşkın bir yüreği fazladır diyorum. Çünkü âşık olduğunuzda iki yürekli olursunuz, iki yürekli hoşlanır, iki yürekli seversiniz.

******

Bir kadının yarı beline kadar toprağa gömülü, elleri bağlanmış, taşlanması, yüreklerin kaldıramayacağı bir yük gibi yansıyor filme. Seyrettikçe her karesinde yüreğinizin biraz daha ezildiğini hissediyorsunuz. Gerçek bir hikâyeden yola çıkan film, hafızalara kazınacak sahneleriyle içini acıtıyor insanın. Ve ben tam da bu filmi seyrederken ülkemdeki taşlanan, haşlanan, horlanan, fuhuşlara zorlanan kadınları düşünüyorum. “Soraya’yı Taşlamak” “Ayşe’yi Fatma’yı Zeliha’yı taşlamak, adı Ayşe olan Fatma olan binlercesine taşlamak…

******

Kadın hakları hareketinin ilk başlatıcısıydı. Arjantinli Evita Peron. 33 yıla sığdırdığı kısacık ömründe efsane olmayı başarmıştı.  Bu da Madonna'nın şarkısı.

(Pencereden dışarı bakıp, güneşten uzak kalarak
Bu yüzden özgürlüğü seçtim
Etrafta koşuşturup, yeni olan her şeyi deneyerek
Ama hiçbir şey beni etkilemedi
Etkilemesini hiç beklemedim
Benim için ağlama Arjantin
Gerçek şu ki seni asla terk etmedim. Tüm hiddetli günlerim ve çılgın varoluşum boyunca
Ben sözümü tuttum
Kendini uzakta tutma)

  

 
Toplam blog
: 261
: 335
Kayıt tarihi
: 30.08.10
 
 

Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesi mezunuyum. Çeşitli kuruluşlarda muhasebe ve dış ticaret or..