Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

29 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Bugün Bayram!!!!

Bugün Bayram!!!!
 

“Buugüüün Bayraaaammm Erken Kalkın Çocuklarrrrr, Giyelimmm En Güzel Giyisileri Bayramlarda Taze kır Çiçekleri ..Üzmeyelim Bugün Annemizi…”

Çocukluk zihnimden kalan ve her bayram zihnimde tekrarlanan bir şarkıdır bu…Yeniler –gençler bilmez belki de…

Bayramlarla ilgili duygularımı sorguluyorum bir süredir. Ne bir coşku, ne bir heyecan hissetmiyorum…Duygularıma ne oldu bilmiyorum….Duygularımı, hassasiyetlerimi, bir şeyleri kaybettiğimi hissediyorum…

Günlerdir herkes kapısına , bacasına bayraklarını astı, ben ancak bu sabah astım o da utancımdan…Kızımı sabah törene götürüyorken, tören hakkında “abuk subuk şeyer”gibi bir ifade kullanınca , ben de karşı saldırıya geçtim…”Abygail”ler taa Amerika‘ daki bayramlarını burada kutluyorlar sen kalkıp, tören için abuk subuk diyorsun,utanmıyor musun? “ dediğim ise ”sen de daha bir bayrak bile asmadın” diye karşılık adlığımdan eve gelir gelmez ,buldum bayrağı astım…

Bakkalda gazete başlıklarına baktım, tuhaf hisler içindeyim..Sanki her şey bir aldatmaca,her şey gösteri,her şey yapmacık…

Cumhurbaşkanı tebrikleri kabul ederken ,ne kadar samimiyetsiz tebessümlerin ve iyi dileklerin etrafa savrulduğunu gördüm..YÖK başkanı selamladı, milletvekilleri öyle…Yüksek yargı, kuvvet komutanları…İçlerinden ne geçiriyorlar diye merak ettim..Anıtkabir özel defterine ne kadar büyük coşku ve onur içinde bugünü idrak ettiklerini yazmışlardır muhtemelen…
Acaba başbakan içinden “ohhh ne güzel devleti ele geçirdik, siz istediğiniz kadar bağırıp ,çağırın..Atı alan Üsküdar’ı geçti…derdinize yanın" diyor mudur?”

Cumhurbaşkanı “Oley…Çankaya Çankaya…Artık güç ben deeeeeee diye sevinç nağraları atıyor mudur? Devletin en yüksek makamını da ele geçirdik…Allahım şükürler olsun diye Şükür namazı kılmış mıdır acaba???”

Toplumda ciddi bir paranoya var…Atatürkçüler, yani cumhuriyeti korumak ve kollamak misyonuna sahip olduğunu düşünenler, dine olabildiğince uzak ve dışlayıcı olmak gibi psikoloji içindeler.Dini duyguları kuvvetli kesim ise bu da çeşitli kademe ve derecelerde aslında Cumhuriyetçileri, Atatürkçüleri kendinden görmüyor..Kısaca bir taraf olma durumu ve duygusuyla değişik doğru ya da yanlış adımlar atılmakta.

Gerçekten çok merak ediyorum, hakikaten devlet kademeleri belli bir amacı gerçekleştirmek için işgal altında ve mevcut düzen tehdit altında mıdır?

84 yıldır bu ülkenin egemen güçleri ne yi kimden korumaya çalışmış, çalışmaktadır? Sahiden tehdit altında olan kurumlarımız ve organlarımız var mıdır?

Yoksa, birileri bizi böyle bir psikolojiye sokarak birlik ve beraberliğimizin önüne set çekmek amacıyla bunu yaratmakta mıdırlar?

Yoksa ben bütün duygu ve duyarlılıklarımı kaybettiğim için saçmalıyor muyum böyle?

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..