Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
Okunma Sayısı
1700
 

Bursa ve teleferik

Bursa ve teleferik
 

Bursa deyince Uludağ, Uludağ deyince kar, kış turizmi ve teleferik akla gelir. Bursa’ya birçok defalar gitmeme rağmen, Uludağ’a bir iki kez çıkmama rağmen teleferiğe binmemiştim bugüne kadar. Ailece gitmiştik, bizim hanım kapalı ortam fobisi olduğu için çok zor karar verdi. Nihayetinde aile dostlarımızla bindik, kabinde yaklaşık otuz kişi civarındaydık. Seyir iki etaptan oluşuyordu. Havanın açık olması bizim şansımızdı. Önce 1225 metreye, sonra 1650 metreye yaklaşık yarım saatte çıkıverdik. Çıkış eğlenceli ve çok güzeldi. Şehrin sıcak ve nemli havasından bir anda kurtulmuştuk. Yukarıda temiz ve hafif bir hava vardı. Dünya güzeli çam ormanları bize bolca oksijen verdi. Bu güzel ağaçlarımız olmasa ne yapardık, insan duygulanıyor. Bu arada, Zirve, uzaktan misafirlere hoş geldiniz der gibiydi.

Teleferiğin tarihçesine gelince
"Tesislerin yapımına Elektirik İşletmesi bünyesinde 1955 yılında başlanmış. Teleferik ve Telesiyej İşletmesi ile ilgili görev, Belediye Meclisinin 15.06.1957 tarih ve 289 sayılı kararı ile Elektrik İşletmesi Müdürlüğü'ne verilmiş. Tesislerin yapım işi 1958 yılında İsviçre’li Von Roll firmasına 27 milyon liraya ihale edilmiş. Tesislerin yapımı 29 Ekim 1963 tarihinde tamamlanarak işletmeye açılışı yapılmış. 1968 yılına kadar Elektrik İşletmesi bünyesinde kalmış, 1969 yılında müstakil bütçeli bir işletme haline getirilmiş.

İşletme şu anda belediyede. Yaklaşık onbeş dakikada bir sefer olmasına rağmen yoğunluk rahatsız edici idi. Böyle bir turist noktasında bu tür görüntüler olmamalı. Hem çıkışta, hemde inişte yarımşar saat beklemek hoş değil, işletme buna çare bulmalı.


Türkiye'mizde bu ve bu gibi güzelliklere sahip çıkmalı, örneklerini çoğaltmalıyız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bir Bursa'lı olarak yazmak gereği duydum.
Sadece Uludağ'mıdır?

Çekirge kaplıcalarımız,eviliyalar kenti olarak Emirsultan, Ulucami,Yeşil Muradiye cami ve külliyeleri, TezverenVeysel Karani gibi muhteşem sufilerin güzergahları, terminalimiz ile çevre yollarımızdaki son dönemlerde gözle görünen intizam ve disiplin, raylı sisteme geçiş süreci sonrasındaki MUDANYA-GÜZELYALI istikametindeki kolaylık, GÜZELYALI limanımız, çevre düzenlemelerinden payını alan bir çok cadde ve turistik alanlarımız, Heykel önündeki BURSA müzesi...TİYATROMUZ DA, yıllarca el değmemiş ve köhne de olsa içindeki etkinlikler ve tiyatro tutkunu olan biri olarak yazıyorum, BURSA kültürü önemseyen bir kenttir, sanatta konfor aranmıyor zaten! Kalite yeterli diyorum ben...
İşte şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Bursa deyince sadce ULUDAĞ'ı düşünmeyin diye vurgulamak istedim.
Saygılar...

NİLGÜN BURSA 
 22.09.2007 13:08
Cevap :
Osmanlı'ya başkentlik yapmış bu eski ve kültür dolu şehrimiz için yorumunuza katılıyorum. Bursa büyük şehirlerin yaptığı plansız gelişme hatasını yapmazsa ileride kendinden çok bahsettireceğine inanıyorum. Saygılar...  23.09.2007 14:07
 

Kendilerini kadıyayla kayalı dere arasında ki zihniler köyünün yakınında bulmuşlar(beşevler köyü)cep telefonuyla jandarmayı aramışlar jandarma 8 saat sonra kayıp kişilere ulaşmış,almış Bursa'ya getirmiş.Bunler dağa çıkmadan benim yazılarımı okusaydılar macera aramaz,byundan büyük işlere kalkışmazlardı.yinede şansları varmış.onların takip ettiği gizergah çok tehlikelidir.zaten yol üzerinde rastladıkları ayı ve potuklarını görünce yaptığı yanlışlığın büyüklüğünü idrak etmişlerdir.Birdaha uludağ'a çıkarn olursa benim MB da ki yazılarımı okusun,ondan sonra maceraya atılsın.ben jandarma'ya üzülüyorum.yol iz bilmeyen kendini uludağ tarzanı sanıyor.ormana giriyor,ondan sonra imdaaaat jandarma diye bağırıyor.bu kaçıncı kepazelik.adam dağı iyi bilmiyorsa kalabalıktan ayrılmaz,riske girmez,jandarma'yı da boşu boşuna meşgul etmez.Kahvaltı saati geldi yazıya son noktayı koyuyorum,Bursa'dan selam yolluyorum.

Ümit İpekçeker 
 07.08.2007 9:57
 

Bursa aşırı lodos tutar.Hele o sivri bayırda ki direk çok aşırı biçimde etkilenir.Lodosun hızlandığı sattlerde seferler iptal edilir.İptali gerektirmeyen durumlarda esinti olduğu günlerde kabin rüzgardan direklere çarpmaması için kabine ileve ağırlık (safra)konulur.Ayrıca teleferik görevlisi direğe yaklaşınca komuta merkezine sinyal yollar,teleferiğin hızı azaltılır,görevli kapıyı açar,ayağını uzatır,direği ayağıyla karşılar,çarpmayı absorbe etmeye çalışır.Kabinin direğe çarpmasına ben bir-kaç defa şahit oldum.Çok nahoş bir hadiseydi.Özellikle yabancılar olumsuz etkilendiler.Siz seyahat esnesında aşağıya, ormana baktınız mı?.Aşağıda ki derin ormanı ben çok iyi biliyorum.Ormaniçinde patikalar var,dağı iyi bilenler bu patikaları kullanarak yolculuklarını sürdürürler.Bu konuda dün akşam olay tv de bir haber vardı.5 kişilik bir aile otellerden sarıalana ormaniçinden yayan gitmeye kalkmış.yolu kaybetmişler,vakit yitirmişler,karanlık basmış,bunlar çaresizlik içinde oraya-buraya savrulurken..

Ümit İpekçeker 
 07.08.2007 9:46
 

Yazınızın konusu ilgimi çekti,zevkle okudum.Ben uludağ'ın şifa kabul etmez bir hastasıyım.Çocukluğumun ve gençliğimin bir kısmı Uludağ'da geçti desem yalan olmaz.Yazınızda ki bazı minik ayrıntıların yanlışlığına dikkat çekmek istiyorum.Kadıyayla ve Sarıalan rakımı yanlıştır.Doğrusu Kadıyayla 1226,Sarıalan 1634 metredir.Nette de bu konuda rivayetler muhteliftir.Belkide bu farklılık 1999 depreminden kaynaklandı,sebebini tam bilemiyorum!.Kabinde yarım saat beklediğinizi ve bunun düzeltilmesi gerektiğini belirtiyorsunuz.Hakan bey İstanbul'da gemiler siz isteyince kalkıyor.mu?Onlarında bir hareket saati yok mu?,bakın işin doğrusu şudur.Teleferiğinde önceden tespit edilmiş bir hareket saati mevcutttur.Yanlız gemilerden farklı olarak 30 cıvarında yolcu olursa teleferik kalkış saatini beklemez.bazı günler teleferik binasında izdiham olur.Yolcu sırası aşağıda ki caddeye kadar uzar.Bu durumda esintiye göre yaklaşık 40 kişi kabine alınır,kabin hareket eder.Neden esinti dediğime gelince..

Ümit İpekçeker 
 07.08.2007 9:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 481
Toplam yorum
: 257
Toplam mesaj
: 20
Ort. okunma sayısı
: 1557
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster