Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Siyaset
 

Çaresizlik içinden çare aramak...

Çaresizlik içinden çare aramak...
 

Gönül gözünüz aydın olsun diyerekten başlayalım bugün sohbetimize….

Gerçek sevgiler karşındakini ayna kabul ettiğinizde sizin kendinizi gördüğünüzdür.

Sabah sabah şöyle bir basının kelli felli ulusal gazetelerine göz gezdirdim.

Neler yok ki….

Ve suphanallah dedirtecek türden haberler öylesine sıraya girmiş ki….

Kimse bana efendim basının tarafsızlığı nakaratlarını çığırtmasın. Ne tarafsızlığı canım?

Öyle bir taraflılık ki, bazı haberler tarafa göre kurgulanmış.

Pes doğrusu…

Bir arkadaşım

—inanır mısın artık gazete okumuyorum dedi.

İnanırım….

Şu okuduğum haberlerin neresini alsan yıkılıyor…

Aslında aramızda kalsın, bende çok fazla bu meşhur holding gazeteleri okumuyorum, yerellere takılıyorum ülke genelindeki ve de spor gazetelerine.

Aramızda kalacak ama söz di mi?

Ne yapayım spor gazetelerini okumak bana müthiş keyif veriyor.

( Maçları seyretmek, hipodroma gidip o şahane atların rüzgarla yarışını seyretmek, estetik, dinamik ne ararsan var sporda…. Adrenalinde…)

Bir de hiç gereği yok sabahın köründe müjde verir gibi,

TETAŞ, 1 Ekim'den itibaren geçerli olacak toptan elektrik fiyatları üzerinde hesaplamalarını büyük ölçüde bitirdi. Hesap; kurdaki artış ve önceki ayarlamaların ertelenmesiyle elektriğin toptan fiyatında yüzde 20 zam gösteriyor. Zammın tüketiciye yansıması yüzde 5-8 arasında

Vatana millete hayırlı olsun kardeşim….

Şu kurdaki artış memur ve emekli zammına neden yol gösterici olmaz acep?

Yüzde yirmi zammın bize yansımasıyüzde5–8 arasında.

Kemer sıkma vakti elektrikte bayanlar baylar. Ya benim yaşlı bir halam var onda gaz lambaları olması lazım fi tarihinden, gidip getireyim en iyisi.

Mum yaparım evde, almama gerek yok.

Kağıt havlu alayım ha kağıt tabak, bardak kullanmalı… TV seyretmeye komşuya , zengin akrabaya…

Radyo işi kolay, telefonda bile var nasılsa…

Hayrola Nefise?

Ne bunlar…

Önlemmmmm…

İşi çözdün sen…

Yaniii…

Ha ha ha ha…

Kafa yedirtecekler tüm kadınlara…

Ben yemeye başladım bile

Ağırlık kadında.

İster çalışsın, ister ev hanımı olsun ki, ev hanımlığı en ağır işçilik ne sendikası, ne sigortası, ne emekliliği var;tüm ağırlık kadınların omuzlarında.

Elektrik zammı, ekimde okulların başladığı dönem…

Erkekler işsiz ya da kıt kanaat maaşlı….

En ufak maliyet artışı ile erkekten laf işitmekte cabası.

Adamcağız haklı ne yapsın, yok

Kadın haklı yoktan var etmek zorunda…

Toptan kadınlar deprasyonda.

Ne sabır küpüymüşüz kardeşim.

Çare üretmeyi biliyoruz ama tepki yok….

En çok acıdığım bu ortam içinde; çocukluklarını ve gençliklerini yaşayamayan yavrular…

Bilmem kaç milyar maaşla oturdukları yerden ahkâm kesen vekiller artık,

canımı sıkmaya başladı.

Başbakanın alışverişteki (diş fırçası yâ da macunu çok hatırlamıyorum ürünü) fiyat artışı karşısındaki şaşkınlığı,

canımı sıkmaya başladı.

Yerelde muhalefetten belediye başkanlarına vurmak için yok efendim ekmeğin fiyatı artmış, yok efendim en pahalı suyu içiyoruz diye ortalığa çıkanlar,

canımı sıkmaya başladı.

Hükümetin il, ilçe yöneticilerinin ağzından bir günden bir güne bir zam karşıtı söylem duymamak ,

canımı sıkmaya başladı.

Vatandaştan yanaysan buna da karşı dur…

Açılım yapmak halkın refah düzeyini yükseltmekten daha kolay, bunu gören tüm siyasiler,

canımı sıkmaya başladı.

Ramazanda insanları yoksulluğa mahkûm edip sonrası sadaka vererek insanların onurlarıyla oynayanlar,

canımı sıkmaya başladı…

Hipokrat yeminini hiçe sayan adı doktorlar ,

canımı sıkmaya başladı.

İnsanlar ekmek peşindeyken, tatil yerlerini alay edercesine gösteren magazin programları,

canımı sıkmaya başladı.

Semt pazarları toplanırken yere dökülenleri toplayanların sayısının artması,

canımı sıkmaya başladı.

Bu listenin uzayıp gitmesi ve bir şey yapamamak canımı sıkmaya başladı.

Çaresizlik…

Nerden nereye geldim. Tedaş zammı nerden nereye getirdi beni.

Bu gün Cuma….

Allahım! kulu kula köle yapmaya çalışanlara ne yapacağını sen bilirsin….

Cumanız hayırlı olsun.
 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..