Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '16

 
Kategori
Güncel
 

Cehennemden gelen bir ses duydum

Cehennemden gelen bir ses duydum
 

Kara bahtlı maden işçisi arkadaşlarımın beşer, onar, yüzer kişilik gruplar halinde sonsuzluğa göçtüğü en karanlık zamanların başlangıcında...

Nitrat Adamları
“Bana günlük yiyeceklerini,/ Toprak damlarını,/ Güneşi, tozu, sinekleri/ Ve büyük yalnızlığı gösterdiler./ Ellerinin ayaları,/ Kürek saplarıyla parçalanmış/ Kirizmacıları gördüm ormanda/ Madenin dibinden,/ Cehennemden gelen bir ses duydum/ Üzerimde:/ Tozla, terle, kanla yoğrulmuş/ Bir yaratıktı bu/ Ve bana diyordu ki bu yüz:/ “Gittiğin her yerde/ Bu işkencelerden söz et/ Bu cehennemde yaşayan/ Kardeşinden/ Öteki kardeşine ilet/ Öylece!” (Pablo Neruda. “Nitrat Adamları,” Şiirler. 4.b. Türkçesi: Enver Gökçe. İstanbul: Doğrultu Yayınları, 1978, s.120)

Şehrimin (Zonguldak, Soma, Ermenek...) hal vaziyetine gelince, iki yüzyıldan beri aynı sesi duymaktayım:

maden; cehennemin öbür adıdır diyen maden işçisinin ve babasının kömür sürmeli gözlerindeki acı ve aydınlığı okuyan yedisinde bir çocuğun: yeraltına diri diri gömülen babamın kalbindedir göğe ağan hayat kapısının anahtarı diyen sesini... (Fırat Mehmet Eroğlu, Taş Konuştuğunda

Rahmeti rahmana kavuşan bütün maden işçilerinin hatırasına...

 

 
Toplam blog
: 57
: 385
Kayıt tarihi
: 26.11.12
 
 

Yazar, gazeteci (eskisi); şimdilerde işsiz, göğe ve suya yazıyor.  ..