Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '10

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Cennet avuçlarında

Cennet avuçlarında
 

TANRIÇA GİBİ BİR KADIN


8 Mart kadınlar günü ile ilgili ne yazılır ki? Yazmaya kalksam, hangi kadınları yazarım. Bir eli yağda, bir eli balda, olanlarımı, bir ayağı adada, bir ayağı moda da olanlarımı, borsacı ile, futbolcu arasında gidip gelenimi, evinde oturup, kocasının getireceklerini heyecanla bekleyeni mi, hadi, çocukları doyurdum, herife ne yedirecem, diye kara, kara düşüneni mi, tarladakini mi, dağda odun keseni mi, dayak yiyeni mi, kuma çekeni mi, taciz uğrayanı mı, tecavüz edilenimi, 13 yaşında satılanı mı, töreye kurban edileni mi, eksik etekliyi mi, saçı uzun, aklı kısayı mı, kaşık düşmanını mı, yaşadığına pişmanımı, ayağının altında cennet var, diye uyutulanı mı, ayağının altı, nasır tutanı mı, kafasına kurşun sıkılanımı, molotof ile yakılanı mı? Karnından sıpayı, sırtından sopayı eksik etmediklerimizi mi? Bunlardan hangisi bizim kadınımız? Ben hangisini yazsam?

Kadın üzerine, şiirler yazılır, şarkılar bestelenir. Kadınlar için, kavga edilir, hatta savaşlar bile çıkar. Kadınlar, kim ne derse desin, her zaman erkeklerin sahip olmak istediklerindendir. Sahipsiz kadının perişan olacağını düşünen erkeklerden, bizim toplumumuzda çok var. Bizim erkeklerimiz, analarına çok değer verseler de, kendileri tarafından, ana yapılanlara, pek aldırış etmezler. İşte, karnından sıpayı, sırtından sopayı, eksik etmeyeceksin sözünü de, bu yüzden söylemişler. Derler ki: Tanrı, önce erkeği yaratmış, sonra kadını. Daha sonra, elma yediler diye, ikisini de kovmuş. Elmayı kadın yemiş. Kadın bu, aklı kısa, iradesi zayıf. Şeytana uymuş, elmayı yemiş. Cennette, elmayı yiyen kadını, Tanrı bile cennetinden kovmuş. Git, dünyada da, ayvayı ye, demiş. Erkeklerin uydurduğu masal bu. Ben, şimdi tersini uyduruyorum.

Tanrının, önce erkeği yarattığına, ben de inanıyorum. Tanrı önce erkeği yarattı, çünkü, Tanrı kadın dı. Ve tanrı, onlara mükemmel bir dünya verdi. Cennet gibi bir dünya. Bu gün bile, sırrına eremediğimiz, mükemmel bir dünya. Peki, bu mükemmel dünya, bu gün ne halde? Dünyanın içine eden kim? Kim olacak, dünyayı yönetmeye çalışan, erkek milleti. Tanrı, kıyamet günü, erkeklerden hesap soracak. Diyecek ki: Size bir dünya verdim. Değerini bilmediniz. Hem dünyayı, hem, kendimden bir şeyler kattığım, ve yaratıcılığın simgesi olan, kadınları mahvettiniz. Bu kıyamet, erkeklerin kıyametidir. Bunları ben uydurdum. Ama güzel oldu. Öyle inanıyorum ki, kıyamet, erkeklerin yüzünden kopacak. İran Cumhurbaşkanını, ve ona benzemeye çalışanları gördükten sonra, daha çok inanıyorum.

Bu dünyada, erki elinde tutan erkekler, öbür dünyayı ve cenneti, kendi kafalarına göre şekillendirseler bile, orada, aradıklarını bulamayacaklar. Cennet, kadınların ayaklarının altında değil, avuçlarının arasında olacak. Erkekler, getir, götür işlerinde çalışacaklar.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..