Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '15

 
Kategori
Spor
Okunma Sayısı
1391
 

Çiftçi yürüyüşü hareketi

Çiftçi yürüyüşü hareketi
 

Çiftçi Yürüyüşü hareketi sizi tahmin ettiğinizden çok daha fazla zorlayabilir.


İster vücudunuzu şekle sokmak için ister başka sporlara yardımcı olarak yapın, vücut geliştirme sayısız faydaları olan bir uğraş. Bu aktiviteyi en verimli hale getirmenin yolu kuşkusuz en faydalı hareketleri öğrenmekten geçiyor. Ben de bu konuda ilgilenenlere yardımcı olmak amacıyla farmer’s walk yani çiftçi yürüyüşü adı verilen hareket hakkında bir yazı kaleme aldım.

Çiftçi Yürüyüşü Hareketi Nasıl Yapılır?

Hareket çok basit. İki elinize ağır iki dambıl alın ve yorulana kadar bunları taşıyarak yürüyün. Dışarıda yürüyüş parkuru gibi bir yerde ağırlık taşıyarak yürümek gibi bir niyetiniz yoksa tabi ki en uygunun küçük bir mesafede ileri geri gitmek. Bu sayede kaç tur attığınızı da kolayca sayabilirsiniz.

Bazı yerlerde çiftçi yürüyüşü için kettlebell kullanmanız gerektiğini duyabilirsiniz. Kettlebell varsa kullanabilirsiniz ama şahsen kettlebell ve dambıl arasında büyük bir fark göremiyorum.

Gene bazı yerlerde ağırlıkları kolunuza bir şekilde tutturarak eliniz yorulduktan sonrada harekete devam etmek gibi fikirlerle karşılaşabilirsiniz. Bence hiç gerek yok.

Çiftçi Yürüyüşü Hareketi Hangi Kasları Çalıştırır?

Çiftçi yürüyüşü en çok ön kol kaslarını çalıştırır. Bunlar bileğinizle dirseğiniz arasındaki kaslardır ve görevleri parmaklarınızın kapanmasını sağlamaktır. Ön kol kaslarınız geliştikçe bileğinizin bükülmesi güçleşir ve elinizin kavrama ve sıkma kabiliyeti artar. Bir arkadaşınız elinizi şakasına hafifçe sıkarak gücünüzü göstermek istiyorsanız, çiftçi yürüyüşü işinize yarayacaktır. Ön kol kasları ayrıca kısa kollu giydiğinizde gömleğin dışında kalan kısımdır ve bu kasların gelişmiş olması güçlü ve etkileyici bir görünüş için en önemli unsurlardan birisidir.

Çiftçi Yürüyüşü hareketi, ikinci olarak omuzları yani “traps” olarak bilinen trapezoid kaslarını çalıştırır. Bu kaslar, sırtınızın üst bölümü bir arada tutan ve omuzlarınızı boynunuza tutturan kaslardır. Traps kasları geliştikçe her türlü ağırlığı yukarı kaldırmak ve taşımak size daha kolay gelecektir. Ayrıca traps kasları güçlü görünen bir sırt ve omuzların vazgeçilmez unsurudur.

Üçüncü olarak, çiftçi yürüyüşü sırasında bacak kaslarınız ve özellikle baldırlarınız gelişir. Ancak bu kasların gelişmesi ön kol ve traps kaslarından daha azdır çünkü bacaklarınız gerçekten yorulana kadar kollarınız artık dambılları tutamayacak kadar yorulmuş olacaktır.

Çiftçi Yürüyüşü Hareketinin Faydaları

Bu hareketin görünüşünüzü nasıl iyileştireceğinden bahsettik. Şimdi bu hareketin diğer faydaları nelerdir, görelim.

Çiftçi yürüyüşü hareketi ile ilgili en sevdiğim şey, hedef aldığı kasların günlük hayatta çok işe yarayan kaslar olması. Aslında modern yaşamda güç gerektiren faaliyetler iyice azaldı ama bazen ağır bir poşet, valiz, çanta, kitap veya dizüstü bilgisayar taşımak gerekebiliyor. Dikkat ederseniz bu işlerin hepsi birbirine benziyor. Elinize ağır bir şey alıp yana sarkıtıyor ve taşıyoruz. İşte çiftçi yürüyüşü gündelik hayatta en çok gereken bu hareketin egzersizi. Bu hareketi yaptıkça işe giderken çantanızın size eskisi gibi ızdırap vermediğini farkedeceksiniz.

Çiftçi yürüyüşünün bir başka faydası ise vücuttaki büyük küçük bütün kasları az veya çok çalıştırmasıdır. Yorulan kas miktarı ne kadar çoksa vücudunuz, kas büyümesini sağlayan hormonları o kadar çok salgılar ve tüm vücudunuzdaki kas gelişmesi katlanır. Bir başka deyişle bacak kaslarını çalıştırmak kollarınızı da büyütür ve tam tersi… İşte böyle tüm vücudu çalıştıran bir hareket sayesinde bu sinerjiyi en üst seviyeye taşıyabilirsiniz ve vücunuzu adeta kas yapma moduna sokmuş olursunuz. Son olarak, bu hareketin bir sürü kalor iyakacağını da unutmayın.

Çiftçi Yürüyüşü Hareketini Yaparken Dikkat Etmek Gereken Hususlar

1-) Özellikle spor yapmaya yeni başlıyorsanız, çiftçi yürüyüşü veya herhangi bir egzersizden önce bir uzmana danışmak uygun olabilir.

2-) Çiftçi Yürüyüşü için normalde kullandığınızdan daha ağır dambıllar kullanacaksınız. Bunları kaldırırken, taşırken ve yere indirirken çok dikkatli olun. Belinizi zorlayıp fıtık falan olmayın. Eğer düzgün kaldıramayacaksınız, ya daha hafif ağırlıklar kaldırın yada bu egzersizden vazgeçin. Çiftçi yürüyüşü marketten plastik poşet taşımaya benzemez.

3-) Kendinizi sonuna kadar zorlamaktansa, tamamen yorulmadan dambılları dikkatlice yerine koymanız daha güvenli. Eğer yorgunluktan dambılları düşürürseniz yerde küçük bir krater oluşabilir. Ağanıza düşürmekten ise Allah korusun!

4-) Oldukça zor bir hareket olduğundan ısınma çok çok önemli. Aslında çiftçi yürüyüşünü en sona saklayıp tüm kalan gücünüzü bu hareketle tüketmek de iyi bir fikir olabilir. Çünkü ön kol kaslarınız bu hareketten sonra iyice yorulacağı için dambılları başka hareketler için elinizde bile tutamayacak duruma gelebilirsiniz.

5-) Metal saplı dambıllar elinizi nasır yapabilir. Eğer plastik saplı dambılınız yoksa sapına kağıt, peçete, bez falan sarmak iyi olabilir.

6-) Verimli bir çiftçi yürüyüşü için 7-8 metrelik gidip gelebileceğiniz açık bir yol gereklidir.

7-) Çiftçi yürüyüşünü spor salonunda yaparsanız, ne yapıyor bu adam? Türünden tuhaf bakışlara hazırlıklı okun.

8-) Evinizde yapıyorsanız etrafta değerli mobilyalar olmasın. Dambılları taşırken bunlara çarpabiliyorsunuz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 25
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 7303
Kayıt tarihi
: 11.10.15
 
 

Sağlıklı ve lezzetli gıdalarla beslenmek, temiz ve huzurlu bir ortamda sade ama keyifli bir yaşam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster