Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

Çirkin ördek yavrusu

Çirkin ördek yavrusu
 

2004 yılının Ağustos ayında bir gün İnebolu’da çocuklar ellerinde bir civciv ve bir ördek yavrusuyla geldiler. Civciv sıradan bir civcivdi ama ördek yavrusu başka birşeydi. O bir çirkin ördek yavrusuydu.

Günlerce çirkin ördek yavrusunun fotoğraflarını ve videolarını çektim. Sanki karşımda “ben bir çirkin ördek yavrusuyum” diye bağırıyordu. O çirkin ördek yavrusunun ne kadar güzel olduğunu anlatmaya gerek yok, çünkü benim gördüğüm bütün çirkin ördek yavruları çok güzeldi.

Her geçen gün çirkin ördek yavrusu değişti, onunla beraber gelen civciv arkadaşı ise ancak birkaç gün yaşadı. Çirkin ördek yavrusu yalnız olmasın diye başka civciv arkadaşlar bulundu, beraber büyüdüler.

Çirkin ördek yavrusunun videoları ve fotoğraflarından kısa video klipler hazırladım. İnebolu’dan döndükten sonra bu görüntülerle çok uğraştım. O çirkin ördek yavrusunu tanımayan çevremdekilerden kimse kalmadı. Bir süre sonra artık yetişkin bir ördek olarak köye gönderildiğini öğrendim.

Ertesi yıl Sıla ile bir çocuk filmine gittik. Son yıllarda Sıla sayesinde hemen hemen hiçbir çocuk filmini kaçırmıyorum. Bu filmimiz Cesur Civciv’di (Chicken Little). Çok şirin filmdi. Filmin başında kafasına düşen bir meşe palamudunu gökyüzü üzerimize düşüyor paniği yaratıp bütün şehrin altüst olmasına neden olduğu için hakkında film bile çekilen Cesur Civciv’in maceralarını izledik. Babası da herkes gibi cesur civcive hiç inanmıyordu. Arkadaşları şişman domuz, kafasında su dolu kaskla dolaşan balık ve çirkin ördek yavrusu... Bu çizgi filmdeki çirkin ördek yavrusu gerçekten çirkindi. Benim şimdiye kadar tanıdığım bütün çirkin ördek yavrularının çok güzel olduklarını bildiğim için çok şaşırmıştım. Filmin sonunda kahramanlıklarıyla dünyayı büyük bir uzay tehlikesinden kurtardıkları için hakkında filmi yapılıyor bu dört arkadaşın. Gerçekte minicik, çelimsiz bir civcivken hakkında çekilen filmde Herkül gibi birisi olarak görüyoruz, çirkin ördek yavrusu ise çekilen filmde çok güzel bir prenses olarak. Gerçek yaşamla film farklı oluyor.

Bizim çirkin ördek yavrusu şimdi kimbilir nerededir, yaşıyor mudur, hiç bilmiyorum. Benim için o küçük haliyle, çirkin ördek yavrusu olarak anılarımda ve görüntülerimde kaldı..

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..