Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '12

 
Kategori
Çocuk Modası
 

Çocuğuma asla giydirmeyeceğim 7 kıyafet

Çocuğuma asla giydirmeyeceğim 7 kıyafet
 

Çocuğuma Asla Giydirmeyeceğim 7 Kıyafet


Bazen sokakta öyle kıyafetler giydirilmiş bebekler ve çocuklarla karşılaşıyorum ki, dumura uğramamak işten bile değil. Elbette o elbiseleri (umarım) çocuklar değil, ebeveynleri seçiyor. Bu nedenle çocuklarda kabahat bulmamak lazım. Büyük konuşmayı sevmem, ama, bu yazımda bahsedeceğim kıyafetleri Can’a ya da ileride bir kızım olsa ona asla-ve-asla giydirmek istemem.

“Zevkler ve renkler tartışılmaz.” derler. Bu nedenle bu yazımda ele alacağım kıyafetleri siz çocuğunuza giydirmeyi seviyorsanız sakın üzerinize alınmayın. Bu arada haz etmediğim kıyafetlerin çoğunlukla kızlar için olması da biraz moda dünyasının kızlara daha çok eğilmesiyle ilgili ve biraz da tesadüf…

1- Tamamen Siyah

Bazı Hollywood ünlülerinde çocuklarını baştan aşağıya siyah giyinme eğilimi var. Sanırım böyle daha cool olduğunu düşünüyorlar, ama, tamamen siyah kıyafetleri çocukların renkli dünyasıyla bir türlü bağdaştıramıyorum. İlerleyen yaşlarında siyah giyecekleri bol bol fırsat varken, küçücük çocukları böyle simsiyah giydirmek çok gereksiz.

tamamen siyah

Bebek çok tatlı ama kıyafet insanı depresyona sokmaya yetecek kadar sıkıcı…

2- Sentetik Kıyafetler

Sentetik oranı yüksek olan kıyafetleri sağlık açısından kendim bile giymezken, çocuğuma giydirmeyi asla düşünmem. Yağmurluk ve mayo gibi su koruyuculuğu nedeniyle sentetik olan birkaç parça dışında, Can’ın dolabında sentetik kıyafetlerin yeri yoktur.

sentetik kumaş

Desenlerini şirin olan bu pijama maalesef %100 polyester

3- Aşırı Parlak Kıyafetler

1980'li yılarda fosforlu kumaşlar modaydı. Korkarım bu moda bu sene geri dönüyor. Kıyafetin içinde ayakkabı, kemer ya da gözlük gibi bir aksesuarda neon renklerin kullanılması beni rahatsız etmiyor. Ancak çocuğu Nicki Minaj ya da Katy Perry gibi baştan aşağıya parlak renklerle giydirmek gerçekten gözü yoruyor. Ayrıca bu parlak renkli ve desenli kıyafetler çoğunlukla sentetik kumaşlardan yapılıyor. İki kere hayır!

aşırı parlak renkler

Çocuğunuzun 1 kilometre öteden fark edilmesini istiyorsanız…

4- Yetişkin Kıyafetleri

Dekolteli ya da yetişkinlere yakışacak detayları olan kıyafetleri çocukların üzerinde görmekten hiç hoşlanmıyorum.

yetişkin kıyafetleri

Tom Cruise’un küçük kızı Suri ve çok eleştirilen topuklu ayakkabıları

5- Aşırı Detaylı Örgü Modelleri

El emeğiyle yapılan örgü kıyafetleri seviyorum. Ancak sade olanları… Sevmesem blogumda örgü modelleri kategorisi açar mıydım hiç? Ancak örgünün dozunu kaçırıp çocukları yün yumağı şeklinde dolaştırmamak gerek diye düşünüyorum.

 

aşırı detaylı örgü

Bu bebeğin kıyafeti bana banyodaki yıkanma liflerini hatırlattı… :)

6- Aşırı Süslü Kıyafetler

Çocuklara süslü kıyafetler yakışıyor. Yine fazla abartmamak kaydıyla. Her tarafından kurdele, dantel, fırfır, tüy fışkıran kıyafetleri hiç beğenmiyorum. Çocuklar zaten güzel. Bu güzellikleri metrelerce kumaş ve süsün altında boğmaya gerek var mı?

aşırı süslü

Zavallı çocuk tavus kuşu kıvamına gelmiş…

7- Hayvan Derisi Desenli ya da Gerçek Kürklü Kıyafetler

Hayvan postu kimde güzel durur? Bence sadece hayvanların üzerinde… Siz illa kürke meraklıysanız suni olanları tercih edebilirsiniz. Ancak hayvan derisi desenlerini ve gerçek kürkleri lütfen çocuğunuza giydirmeyin.

hayvan-desenli-kürklü

Olmuş mu şimdi yani?

Sevgiler,
Tanla
Diger yazilarim için>> http://www.bebekveben.com
Facebook>> Bebek ve Ben http://www.facebook.com/pages/Bebek-ve-Ben/156814961053785
Twitter>> Bebek_ve_Ben http://twitter.com/Bebek_ve_Ben

 
Toplam blog
: 143
: 7266
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..