Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '09

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuk ebeveyni ile konuşuyor

Çocuk ebeveyni ile konuşuyor
 

Çocuklarımız bizim için değerlidir.


Sevgili anne ve babacığım, biliyorum benden çeşitli beklentileriniz var. Beni çok sevdiğinizi biliyor ve beklentilerinize cevap vermeye çalışıyorum. Ama unutmayın ki ben de bir insanım hem de ayrı bir dünyası olan bir insan. Dolayısıyla benim de sizden çeşitli beklentilerim olacak.

Sevgili anne ve babacığım, beni en güzel şekilde terbiye edip toplumda sevilen, değer verilen iyi bir insan olmam için elinizden geleni yapmaya çalışıyorsunuz. Ama farkında olmasanız da bazen beni çok üzüyor hatta ileri de kişiliği yanlış oluşmuş, kendisine ve çevresine değişik konularda birçok zararlar veren bir insan olmama sebep olan yanlış temeller atıyorsunuz.

Bazen yanlış yapabilirim, aynen sizin yaptığınız gibi. Yanlışlarıma karşılık bana vurmanız veya beni incitecek sözler sarf etmeniz beni ziyadesiyle üzecek en kötüsü sorunlarımı şiddetle haletmeme, insanlara olan sevgimin ve güvenimin kaybolmasına sebep olacak. Güzel davranışlarımı da; “Yapmak zorunda” diye düşünüp onları görmezseniz, yapacağım yanlışlar daha da artar.

Uygun davranışlarımı, kullandığım uygun sözleri görüp onları takdir ederseniz, bu uygun olan davranışlarımı artırmakla birlikte zamanla beni yanlışlarımdan da uzaklaştıracaktır. “Neden?” diye sormayın. Sizin sevgi ve takdirinizi kazanmak kadar güzel bir şey olabilir mi ki bu dünyada. Bu arada şunu da hatırlatayım böyle yapmaya devam ederseniz bir süre sonra beni azarlamaya veya dövmeye de ihtiyacınız kalmaz.

Kıymetli anne ve babacığım, beni çok fazla serbest bırakmayın. Çünkü dünyaya hiçbir şey bilmeden geldim. Dolayısıyla çoğu zaman bilmeden yanlış yapabilirim. Benim ne tür işlerle uğraştığımı, dışarıda kimlerle beraber olduğumu, bilgisayarda nerelere girdiğimi vb. gözlemezseniz bana iyiliğiniz değil aksine kötülüğünüz dokunur. Ama beni gözleseniz de her zaman haberim olmasın ki yaptığım yanlışları düzeltebilesiniz.

Her dediğimi de yapmayın. Ama çocuktur deyip kesinlikle adaletsizlik yapmayın. Yanlış isteklerimi veya hoşunuza gitmeyen söz ve davranışlarımı bana uygun bir dille anlatın. Hatırlıyor musun babacığım geçen Pazar Hakan ile parka oyun oynamaya gitmek istediğimi söylemiştim. Ama sen üzerime bağırarak olamayacağını söylemiş ve hemen odama gitmemi istemiştin benden. Bana böyle davranman beni çok üzmüştü hatta o anda sana karşı içimde büyük bir öfke birikmişti. Ama nerden bilebilirdim ki geçen hafta parkta bir çocuk kaçırıldığı için bana izin vermediğini.

Özellikle bilmeden tüm hayatımı veya hayatımın önemli bir bölümünü olumsuz etkileyecek davranışlarda bulunursam beni kararlı bir şekilde sınırlayın. En güzeli buna alternatif daha güzel bir şeyler sunun bana. O zaman o yanlıştan gönül rahatlığı ile uzaklaşırım.

Unutmayın ki kısıtlanmak hoşuma gitmez. Ama yaptıklarıma bir sınır koymadığınızda ne yapacağımı şaşırıyorum.

Beni başka insanların yanında azarlamayın ve yanlışlarımı onların yanında değil de ben yalnız iken uygun bir dille söyleyin. Yoksa ben de istemeden sizi başkalarının yanında rencide edebilirim.

Beni kendinize benzetmeye çalışmayın. Ben de bir insan olarak ayrı yeteneklere, duygulara ve değişik bir ruh haline sahibim. Bunun yerine beni bu yönlerimle kabul edip bu şekilde gelişmeme yardımcı olun.

Beni kesinlikle oyundan alıkoymayın. Oyun benim için büyük bir ihtiyaçtır. En az yemek ve su kadar büyük bir ihtiyaçtır. Öğrenmemi istediğiniz en güzel şeyleri oyunlar aracılığı ile öğrenirim. Özellikle arkadaşlarımla oynadığım oyunlar beni sosyalleştirir. Yardımlaşmayı, başkalarına ve kendime güven duymayı, sevgi ve saygıyı, kazanma ve kaybetme duygularını ve daha sayamadığım birçok güzelliği oyunlar sayesinde öğrenirim. Şunu da unutmayın ki özellikle okul döneminde bütün zamanımı oyunlara ayırıp derslerimi aksatıyorsam beni uygun bir dille uyarıp derslerime de gereken zamanı ayırmam için bana yardımcı olun. Anneciğim geçen Pazar arkadaşlarımla futbol oynamak istedim. Sen hemen izin verdin. Kendimi oyuna kaptırdığım için geç döndüm. Banyo, dinlenme, yemek derken ödevlerimi yapmak için zamanım olmadı. Kendimi ancak yatağa atabildim. Ertesi gün ödevimi yapamadığım için öğretmenim bana düşük not verdi.

Aslında derslerimi oyunlaştırarak öğrenmek en büyük isteğim. Bana böyle bir imkan oluşturabilirseniz sevinirim. Veya ben bunu yaparsam bana engel olmayın. Unutmayın ki beni devamlı derslere zorlayıp oyundan uzaklaştırmaya çalışırsanız farkında olmadan benden çok şey çalarsınız.

Beni tanımaya ve anlamaya çalışın. Yaşayarak daha iyi öğreneceğimi unutmayın. Bana yanılma payı bırakın. Herkes gibi ben de kusursuz değilim. Hata yaptıkça doğruya daha çabuk ulaşırım. Yine hatırlatayım yanlış isteklerimin yanlışlığını uygun bir dille anlatın. Unutmayın ki bunların yanlışlığını beni ikna edecek şekilde bana anlatamazsanız korkarım ki bilinçaltıma yerleşen bu isteklerimi uygun bir ortam oluştuğunda gerçekleştirmekte gecikmem.

Ya bana söz vermeyin veya bana verdiğiniz sözü tutun. Yoksa size karşı olan güvenim azalır.

Sevgili ebeveynim, bana farklı davranışlarda bulunmayın. Biriniz sert diğeriniz yumuşak davranıp beni korumaya çalışırsa neyin doğru neyin yanlış olduğunu öğrenmem güçleşir. Bu yüzden benimle ilgili beraber ortak kararlar alın ve aynı davranışlarda da bana olan tepkiniz aynı olsun.

Bana ilgi gösterin. Sizinle arkadaş gibi gezmek, konuşmak isterim.

Yapmacık olmayın. Siz anlamasanız da hemen fark ederim yapmacık olduğunuzu. Sevginizi, ilginize içten gösterin.

Benimle konuşurken başka şeylerle ilgilenmeyin. Bu beni çok üzer ve başka zamanlarda sizinle sıkıntılarımı paylaşmamı engeller.

Bana davranışlarınız ile örnek olun. unutmayın ki davranışa dökülmemiş sözleriniz bir kulağımdan girip diğerinden çıkar.

Size soru sorduğumda beni dinleyin ve soruma cevap verin. Çünkü en iyi öğrenme anı soru sorduğum andır.

Beni sevdiğiniz söyleyin. Benim için “Seni seviyorum” sözü bana alacağınız yüzlerce pahalı hediyeden bile daha değerlidir.

Bazen bana karşı yanlışınızda olabilir. Bunu gayet normal karşılarım. Ama bana karşı bir yanlış olduğunda özür dilemenizi sizden beklerim. Böyle davranmanız size olan sevgi ve saygımı azaltmaz aksine sizi daha çok sever ve sayarım. İşte o zaman size kıyamam.

Meslek seçiminde de ben den beklentileriniz yeteneklerimle örtüşsün. Resim yeteneğim yoksa benden ressam olmamı beklemeyin.

UNUTMAYIN!

İçine kapanık, pısırık, utangaç, sıkılgan, pasif biri olmamı istiyorsanız beni dövün ve aşağılayın. Özellikle de bunları başkalarının yanında yapın.

Nerde ne yapacağımı bilmeyen biri olmamı istiyorsanız bana karşı tutarsız davranışlarda bulunun.

Birilerine bağımlı yaşamamı istiyorsanız beni aşırı koruma altına alın, bana toz kondurtmayın.

Kişilikli, güçlü, mutlu, kendinden emin, girişken… biri olmamı istiyorsanız; insan olduğumu özelliklede çocuk olduğumu unutmadan bana karşı HOŞGÖRÜLÜ olun.

Her şeye rağmen siz benim için çok değerlisiniz.

Sizi çok seven çocuğunuz

 
Toplam blog
: 6
: 622
Kayıt tarihi
: 27.08.09
 
 

Şu temiz hayat toprağına nefret tohumu ekipte, çocuklar misali anlamsız ve gereksiz kavgalar yapm..