Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Çocuk ve Gençlik Romanları yazarı İbrahim Ünsal Uçar ile...

Çocuk ve Gençlik Romanları yazarı İbrahim Ünsal Uçar ile...
 

İbrahim Ünsal Uçar


Çocuk ve Gençlik Romanları Yazarı Tokatlı Hemşerimiz İbrahim Ünsal Uçar “ İyi yazar olmak isteyen  bir gencin 100 roman okuyup bir roman yazması lazım “
 
SORU-  Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Ünsal bey? Nerede doğdunuz ve nerelerde çalıştınız?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- Tokat’ın bugün ilçe olan Pazar Nahiyesinde 1955 yılında dünyaya   geldim. İlk ve ortaokulu Pazar’da okuduktan sonra ailemin İstanbul’a taşınması üzerine  liseyi İstanbul’da okudum. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldum. Iğdır’da başladığım Öğretmenliğe İstanbul’da devam ettim.2008 yılında Bahçelievler Lisesi Müdürlüğünden emekli oldum.
 
Edebiyata ve tarihe olan ilgim ilk gençlik yıllarımda başladı. Üniversite ‘de dil ve edebiyatın yanında tarih dersleri de aldı. Şiir, hikaye ve romanın yanında Tarih kitapları da her zaman ilgi  alanına girdi. Şiir ile başladığım yazı çalışmalarıma hedef kitlesi çocuklar  ve gençler olan hikaye ve roman türleri ile devam ettim.
 
Evli ve 3 çocuk babasıyım.  Yazı çalışmalarıma  devam etmekte olup, fuar ve konferanslar ile okurlarımla   buluşmaktayım.
 
SORU-Ünsal bey  bugüne kadar  hangi kitapları yayınladınız ?  
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR-
 
Çocuk kitaplarım.
 
Prenses  Kim  olacak?
 
Köyde  bir Hafta
 
Kiraz  Ağacındaki Çocuk
 
Gençlik  Hikayeleri
 
Şeker Emmi
 
Annem  Hayat  Ağacım
 
Biyografik Romanlar
 
Plevne Kahramanı  Gaziosmanpaşa
 
Korkusuz Savaşçı Battal Gazi
 
Antep şehidi Şahin Bey
 
Yürekli Kadın Nene Hatun
 
Çanakkale Yiğidi  Setit Onbaşı
 
Fethin Sancaktarı Ulubatlı Hasan
 
Dağların Kartalı Gökçen Efe
 
Denizler Hakimi Turgut Reis
 
Gazi Kadın Fatma Teğmen
 
Selçuklu’nun Kılıcı Kılıçarslan
 
Tarih Romanları
 
Yemen Cephesi / Çöl  Sancısı
 
Sarıkamış Buz Kesiyor/ Doğu Cephesi
 
Hazırlamakta olduğum bir şiir kitabım bulunuyor.
 
SORU- Emekli  bir Edebiyat Öğretmeninin  Tarih Yazması  ilginç bu konuda neler söyleyeceksiniz?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- Öğretmenlik yaşamım boyunca, iki olumsuzluk beni çok üzmüştür. Birincisi, birçok öğrencinin kitap okumayı sevmemesi; ikincisi de öğrencilerin tarihimize karşı duyarsızlığı... Öğretmen olarak bu iki konuda gösterdiğim çabalardan yeterli sonuç alamadığıma inanıyorum. Ben, bu olumsuz tabloda, öğrencilerin severek okuyabilecekleri tarihi kitaplar bulunmayışının da etkisi olduğunu düşünüyorum. İşte bu nedenle, çocukların ve gençlerin severek okuyabilecekleri tarihi romanlar yazmaya karar verdim. Elbette bunda tarihe karşı duyduğum ilginin de payı var. Liseden beridir ki, edebiyata ve tarihe karşı büyük ilgi ve sevgi duydum. Kütüphanemdeki kitapların yarıdan fazlası tarihi kitaplardan oluşmaktadır.
 
SORU- Emeklİ BİR Edebiyat Öğretmeninin tarih  kitapları yazması takdir edilecek ve güzel bir davranış bu konuda neler söyleyeceksiniz ?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- Söyleşiler, konferanslar için gittiğim okullarda genç meslektaşlarıma diyorum ki: Ben yazmak için değil ama yazdıklarımı kitap hâline getirerek başkalarıyla paylaşmak için çok geç kaldım; siz geç kalmayın. Yazmak ve yazdıklarınızı başkalarıyla paylaşmak, çok büyük bir mutluluk. Fazla gecikmeden, bu mutluluğu tatmak ve yaşamak için gayret gösterin.
 
SORU- Şu anda yazmakta  ve tasarlamakta olduğunuz   kitaplar neler?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- . Günde ortalama 16 saat çalışıyorum. 10 Kitaplık 'Bizim Kahramanlarımız' dizisini iki buçuk senede tamamladım. İkinci projem olan 'Yakın Tarihimizdeki Önemli Cepheler' serisinin de ilk iki kitabı yayımlandı; üçüncüsü baskıda. Bu arada gençler için yazdığım bir hikaye kitabım ile otobiyografik roman sayılabilecek bir başka kitabım daha baskıya girmek üzere. Ama en önemli kitabıma son noktayı tam da bugün koydum. Şiir sevdalıları için yazdığım 'Âşıkların Yolunda' isimli kitap, kısa sürede yayımlanacak. Benzerlerinden çok değişik olan bu şiir kitabında hem şiirle ilgili temel bilgiler, hem şâir olmak isteyenler için öneriler ve hem de bana ait çeşitli türlerde şiirler var. Evet, benim için çok önemli olan bu kitap; otuz yıllık bilgi, birikim ve çalışmalarımın ürünü.
 
SORU- Pazar’da doğup büyüyen  bir insan olarak hemşeriniz  Gaziosmanpaşa’nın hayatını  yazmak sizce nasıl bir duyguydu?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- .On kitaplık 'Bizim Kahramanlarımız' projesindeki kahramanları, yayınevim ile birlikte belirledik. Ama projeyi hemşehrim olan Gazi Osman Paşa ile başlatmak, benim fikrim ve isteğimdi. Bir Tokatlı olarak büyük hayranlık ve gurur duyduğum Gazi Osman Paşa'yı yazarken, kendimi roman kahramanı gibi hissettim. Olaylar karşısında muhtemelen bu büyük Kahramanımızın hissettiklerini sanırım ben de bire bir duyumsadım.
 
SORU- Yazmaya ne zaman başladınız? Yazmaya başladıktan sonra duygularınızda ve hislerinizde ne gibi değişmeler oldu?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- .Ben on beş yaşımdan beri yazıyorum. Hikaye ve şiir yazıyorum. Ama on sene öncesine kadar bunları kitap hâline getirerek yayımlatmayı hiç düşünmedim. Salt zevk aldığım için, yazarken mutlu olduğum için sürekli yazdım. İlk yayımlanan kitabım ise 2007 yılında çıkan 'Şeker Emmi' isimli hikaye kitabı oldu. Sonrasında da birbiri peşi sıra hikaye ve roman türlerinde kitaplarım yayımlanmaya devam etti. Kitaplarım yayımlanmaya başladıktan sonra değil de, yazdıklarımla ilgili olarak ülkemizin birçok bölgesindeki okullarda yaptığım kitap-edebiyat konulu söyleşiler, hayatıma yepyeni bir anlam kazandırıp beni çok çok mutlu etti.
 
SORU- Memleketiniz Tokat ile alakalı Gaziosmanpaşa hayatı dışında hangi konularda çalışmalar yaptınız? Tokat ile alakalı başka hangi çalışmalar yapmayı düşünüyorsunuz ?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR- . Aslında Tokat'la ilgili bazı kitap tasarılarım var. Ancak Yayınevimle yaptığımız sözleşme gereğince önümüzdeki birkaç yılım dolu.
 
Allah, ömür verir de nasip ederse, memleketimle ilgili tasarılarımı da hayata geçirmeyi düşünüyorum.
 
SORU- Çocuk  ve gençlik  romanı yazmanızın sebebi nedir? Çocuklarımıza  tarih ve edebiyatı sevdirirsek ülkemiz neler kazanır?
 
İBRAHİM ÜNSAL UÇAR-  Neden çoçuklar ve gençler için tarihi romanlar yazdığımı açıkladım. Edebiyatı seven, tarihe duyarlı yeni nesiller yetişmesinin önemine gelince... Bu konuya, bazı kitaplarımın önsözlerinde yer verdim. Çok uzun açıklamalar gerektiren bir konu. Şu kadarını söyleyeyim: Tarihini bilmeyen milletlerin, çağdaş ve güçlü bir gelecek inşa edebilmeleri imkansızdır. Tarihimizi bilmek için bile okumak gerektiğine göre; edebiyatın, kitapların önemini uzun uzadıya açıklamama lüzum var mı ki?
 
SORU- Yazmak  ve usta yazar olmak isteyenlere neler önerecekisniz?
 
İBRAHİM ÜNSAL  UÇAR- Bu soruya cevap isteyen gençlere, sözünü ettiğim 'Âşıkların Yolunda' isimli şiir kitabımı öneririm. İnşallah bu ay içinde yayımlanacak. O kitapta şöyle bir cümle geçiyor ki, şimdilik o cümleyi nakletmekle yetineyim: "Bir şiir okuyup da birkaç şiir yazmaya yeltenmeyiniz; yüz şiir okuduktan sonra bir şiir yazabilmek için çaba gösteriniz." Ben bunu öneri mahiyetinde şâir adayları için söylemiştim. Yazar olmak isteyenler için de aynı tavsiyede bulunacağım: Bir roman yazmadan önce en az yüz roman okumak lâzımdır. Sonra bir roman daha yazmak için yüz roman daha.. Elbette bu konuda söylenecek çok şey var. Şu anda üzerinde çalıştığım bir kitapta, yazar olmak isteyenler için gerekli olan her bilgi ve öneri bulunacak. Ama o kitabın yayımlanması biraz zaman alacak. 
 
Bütün hemşehrilerime, İstanbul'dan sevgi ve saygılarımla...
 
Çok teşekkür ederim Ünsal abi çok güzel bir söyleşi oldu.
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..