Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '15

 
Kategori
Okullar
 

Sivas Öğrenci Meclisi Başkanı Nevzat Yüce ile...

Sivas Öğrenci Meclisi Başkanı Nevzat Yüce ile...
 

nevzat yüce


Sivas Öğrenci Meclisi Başkanı Nevzat Yüce: “Bir lideri lider yapan etken Ülkesine duyduğu sevgi ve onu uğruna verdiği toplumsal mücadeledeki kararlılığıdır. Mücadeleler, kararlılıklar, inançlar bir lideri doğurur”

SORU- bize kısaca kendinizi  tanıtır mısınız  ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

NEVZAT YÜCE-  Öncelikle merhaba, 07. Temmuz 1999 Yılında Sivas'ın Suşehri İlçesinde doğdum. İlk Öğretimime Suşehri Cumhuriyet İlk Öğretim Okulunda başladım. Daha sonra Suşehri Atatürk Orta Okulunda Orta Okulumu tamamladım ayrıca 10.Dönem Suşehri İlçe Öğrenci Meclis Başkanlık Görevini Üstlendim ve aynı yıl girdiğim OGES sınavından aldığım puanla mevcut okulum olan Suşehri Fen Lisesini Kazandım ve şu an 10.sınıfta öğrenim görmekteyim, 12.Dönem Sivas İl Öğrenci Meclis Başkanlığı görevini de üstlenmekteyim.

SORU- öğrenci Meclisi Başkanı olma hikayenizi anlatır mısınız ?

NEVZAT YÜCE-  Tabi ki öncelikle ben 6.sınıftan beri Öğrenci Meclisinin içerisinde aktif olarak çeşitli görevler üstlenmiş bir Öğrenci Temsilcisiyim. Bu işte çok pişmiş ve pişmekteyiz, ilk sorunuzda ifade ettiğim gibi 8.Sınıfta Suşehri İlçe Başkanıydım ve aynı zamanda Sivas İl Öğrenci Meclis Başkan Adayıydım. 10. Dönemde Sivas İl Öğrenci Meclis Başkanlığı nasip olmamıştı, yetersiz olmuş ve bu mevkiiyi hak etmemiştik, kendimize biz her hatadan her oylamadan ders çıkararak 12. Dönemde Öncelikle Sınıf, Okul, İlçe Temsilciliğine layık görülüp daha sonra da 12.Dönem Sivas İl Öğrenci Meclis Başkanlığına geleceğimizin teminatı olan gençliğimizin aziz temsilcileri tarafından getirildik. Şunu da İfade etmek isterim bu mevkiileri yerine getirebilecek azme yeterliliğe sahip ekibimle Sivas’ın Geleceği ve diğer İl Temsilcilerimizle de Güzel Vatanımızın Geleceğini temsil etmenin onurunu gururunu hazzını yaşıyoruz.

SORU-Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir? 

NEVZAT YÜCE- Öncelikle üç çocuklu bir ailenin en büyük çocuğuyum Babam Esnaf Annem Ev hanımıdır. Bir kız ve bir erkek kardeşim var ikisi de öğretimine devam etmektedir. Ailem benim çabalarıma olumlu ve sıcak bakıyor ve ellerinden geldiğince de bana yardımcı oluyorlar huzurlarınızda duyarlılıklarından dolayı da ayrıca teşekkür ediyorum.

SORU- Öğrenci Meclisi   olarak bugüne kadar neler yaptınız ?

NEVZAT YÜCE- .Meclis olarak bugüne kadar sorunları emanet bilip gerekli mercilerde dile getirdik, yapmış olduğumuz toplantılarla birlikte isabetli kararlar ve hedefler doğrultusunda ilerlemekteyiz çok yakın zamanda Meclisimizdeki yoğun trafiğin meyvesini yiyebileceğimize inanıyorum. Ve 12.Dönem Sivas İl Öğrenci Meclisi ekibinin benden sonraki adamları Süleyman Güngör ve Sedat Değer'e de teşekkürü borç biliyorum ve bu dönemdeki meclis kadromuzun gelmiş geçmiş en aktif kadrosu olarak tanımlıyorum.

SORU- bundan sonra neler yapmayı arzu ediyorsunuz ?

NEZVAT YÜCE- .Bu hizmet bayrağını en güzel en doğru kişiye alnımın akıyla gönül rahatlığıyla teslim etmeyi arzuluyorum.

SORU- Gençler genelde çekingen, siz genelde aktif  ve girişkensiniz. Bunun sebebi nedir? Bu sizlere neler kazandırdı?

NEVZAT YÜCE-  Dönemdeki gençliğimizin maalesef büyük bir çoğunluğu teknoloji özürlüsü konumunda  21 yaşında İstanbul’u feth eden Atamız Fatih Sultan Mehmed Han'ın daha bir diyalog kuramayan torunlarıyız. Bu duruma farkındalık yapmaya çaba ve ilgi gösteriyoruz, çalışmalarımızı da bu doğrultuda arttırıp şekillendiriyoruz. Benim gibi aktif olan gençler de gitgide artmakta sonunda zinciri bir nebzede olsun kırıp Hocamız Necmettin ERBAKAN'ında ifade ettiği gibi ''Bir Milleti topu, tüfeği veyahut tankı değil imanlı ve inançlı gençliği kurtaracaktır.'' inşallah bu gençlik yakında şahlanacak ve Sn. Cumhurbaşkanımızın Hedeflediği ve Hakkıyla çalıştığı 2023 Ve Yeni Türkiye'nin Sağlam, Dinamik, imanlı, inançlı gençliği gelecektir. Bana aktifliğin sana ne kazandıracak diye bir soru yönelttiniz bu aktiflik bana değil de daha çok ülkeme gençliğimize geleceğimize kazandıracaktır. Benim aktifliğim bana kazandırsa kazandırsa aziz milletimize, gençliğimize her kademede hizmet edebilmeyi bunun onuru gururunu kazandırır.

SORU- Kitap okuyor musunuz ? bu size ne kazandırdı ve hayatta ne kazandıracak?

NEVZAT YÜCE- .Öncelikle kitap ufku genişletir bugün hitabetimi görüş yeteneğimi artmakta olan bilgilerimi kitaba borçluyum. Kitaba, okumaya, yazarlara kütüphane gibi ortamlarda bulunmaya çok önem göstermekteyim.

SORU- kitaplar ve yazarlar  ile çok ilgilisiniz. Bu size ne kazandırıyor?

NEVZAT YÜCE- . Ben hayatta eğer bir görevde değilseniz ya hayırlısı değildir ya o görevde size gerek yoktur anlayışını benimsemiş bir gencim ileride de bu doğrultular içerisinde siyasette aktif olmayı planlıyor, hak ettiğimiz mevkilielerde ülkemize hizmet etmeyi arzuluyorum mevkiiler yalnızca yapacaklarınız işlere aracıdır asla bizim için amaç olmamıştır bunu da not düşmek isterim. Üniversite olarak ta iktisadi ve idari bilimler okumayı düşünüyorum.

SORU- gençlerin özgüven sahibi olması için ne önereceksiniz ?

NEVZAT YÜCE-  Gençliğimiz maalesef iletişimden çok çekiniyor oysaki iletişimden kimseye bir zarar gelmez tabii ki amacı dışına çıkmadan günümüzde sosyal medya gibi nimetlerin esiri olmuş genç sayısı çok fazla bu gibi nimetlerin esiri olmamalıyız bunları esir etmeliyiz en başta, zaten bundan sonra zamanla özgüven de geliyor uzmanlarımızı tam da bu noktada göreve davet ediyorum özgüven eksikliğine karşı önlem alınması ve ailelerin bilinçlendirilmesi gerekiyor.

SORU- lider olmak isteyen gençlere neler önereceksiniz?

NEVZAT YÜCE- . Bazı insanların liderliğe yatkın mizaçta doğduğunu inkar edemem ama fikrimce bir lideri lider yapan etken Ülkesine duyduğu sevgi ve onu uğruna verdiği toplumsal mücadeledeki kararlılığıdır. Mücadeleler, kararlılıklar, inançlar bir lideri doğurur

Çok sağ ol Nevzat çok güzel bir röportaj oldu. 

.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..