Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cocuklar buyuyor

Cocuklar buyuyor
 

Daha dun gibi . Kizimin dogdugu gun . Ilk cocugu buyutme endisesi ..Hem de baska bir kulturde . Cocugumla nasil iletisim kuracagim diye endiselendim once . Kimse olmadigi zaman onu Turkce kelimelerle seviyor . "Annem yavrum " diyordum .Simdi bile oyle . Beni kendi dilimi konusmaktan men eden herhangi bir durum yoktu ama esimin ve ailesinin benim ana dilimi bilmemeleri beni kosullandirdi Ingilizce ya da japonca konusmaya .

Onceleri Japoncam da cok iyi olmadigi icin endiselendim bu cocuk nasil konusacak diye . Kiz cocugu ya ..dokuz aylikken yurumeye basladi ve bicir konusmaya da bir yasini gectikten sonra . Ana okuluna gitmeden once bana Japonca ogretecek kadar konusur olmustu . Susturana askolsun :))

Ana okulu, ilkokul derken ozel okula girmek icin kursa basladi . Bir gun kurs arkadaslarindan birinin annesi ile karsilastim . "Sizin kiziniz sayesinde benim kizim kursu sevdi ." Bizim kiz cok konusur ya, kurs baslamadan once ve kurs sonrasi konusur arkadaslarini neselendirirmis . Ders calismayi cok severdi diyemeyecegim ama calisinca en yuksek notu aldigi cok oldu. Ama her zaman ayni tempoda calismadi . Hic tanimadigi yeni karsilastigi insanlarla bile hemen iletisime giren sosyal bir cocuktu .

Girdigi ozel okulda da ayni durumlari yasadik ama ergenlik vs sorunlari ile ne yapacagimi bilmez hale geldigim onunla iletisim kurmak istedigimde kuramadigim zamanlar aglayarak Turkiye deki kardeslerimi aradigim zamanlar oldu . Okulda tek ciddi olarak yaptigi sey basketbol oynamakti :)

Simdi lise sonda ve girdigi universite sinavini KAZANDI . Bugun her ne kadar burada ramazan bayrami kutlanmiyorsa da benim gonlumde CIFTE bayram var .

Sizler su anda uyandiniz Belki erkekler bayram namazina gitti ya da donmek uzere . Saati tam olarak bilmiyorum . Kucukler buyuklerin elini opup bayramlasti mi ? Birlikte ramazanin ardindan birlikte sabah kahvaltisi yapmaya basladiniz mi ? Bayram icin icin kartlar , Internet sagolsun e kartlar , mesajlar ulasti mi ?

Benim icin ilk haber kizimin sinav sonucunu ogrenmek oldu . Simdi kardesimden telefon bekliyorum . Abla ararim demisti . Blogdaki kardeslerimden mesaj aldim ama seslerini duymak da fena olmayacak yani :)

Hepinize saglikli gunler , hayirli bayramlar diliyorum . Bayrami uzuntu icinde geciren sehit ailelerimizi unutmadim. Daha kotu gunler gormemek dilegiyle. Yurdumun insaninin baris icinde yasamasi dilegiyle .
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..