Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '06

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Çocuklarınız için günlük tutun

Çocuklarınız için günlük tutun
 

Düşünsenize çocuğunuza 16. yaşgünün de (ya da siz uygun gördüğünüz bir zamanda) doğduğu günden itibaren yazmaya başladığınız, her gün olmasa bile onun için önemli olacağına inandığınız olaylardan ve anlardan bahsettiğiniz bir günlük hediye etseniz süper olmaz mı?

Ben annemin bana böyle bir şey vermiş olmasını çok isterdim. Çünkü annelerimizin ya da babalarımızın bizimle ilgili anlattıkları hiç bir zaman yeterli gelmiyor. Kendimiz de hatırlayabildiğimiz kadarını hatırlıyoruz. Bazıları çok şey hatırlar, '3 yaşımda şöyle yapmıştım' diyen de vardır benim gibi ilkokul zamanlarını bile zor hatılayan da. Hem bir başkasının (ki genel de bu annelerimiz olur) sizi anlatması, hatırladığınız bir şey bile olsa farklı bir gözden olması değişik olacaktır.

Ben oğullarım için yazmaya başladım. Her gün yazmıyorum açıkcası. Hergün yazacak bir şey de yok. Beraber paylaştığımız güzel anları, onların ilklerini, belli başlı (boy, kilo gibi) fiziksel özelliklerini, zaman içinde değişen huylarını, geçirdikleri hastalıkları, büyükanne, büyükbaba, dayı, amca gibi yakın akrabalarla olan anılarını,bana ve babalarına hissettirdiklerini döküyorum yazıya. İlk oğlum 4 yaşında ve ben 4 yıl önce yazdıklarımı okuduğumda unuttuğum 'Aaaa şöyle olmuştu bak doğruuu' dediğim şeyler oluyor. Kimbilir 10 yıl sonra aklımda ayrıntıların ne kadarı kalacak? Çocuğumun bana sorup ta cevap alamayacağı bir şey olsun istemiyorum açıkcası. Ve sanırım yıllar sonra tuttuğum bu günlükler beni bu anlamda kurtaracaklar. Şu an bile çok faydalanıyorum yazdıklarımdan. İkinci çocuğumla aralarındaki bebeklikteki benzerlikleri veya farkları okuyup daha iyi gözlemleyip değerlendirebiliyorum.

Büyüdükçe, çocukluktan çıktıkça günlük yazmanın önemi daha da artacak diye düşünüyorum. Çünkü büyük bir ihtimalle onlar da günlük tutmaya başlayacak ve kimbilir ben onlara günlüklerini verdiğim de onlarda oturup kendi yazdıklarıyla karşılaştıracak yaşadığımız bir olay için hem kendi düşüncelerini hem de aynı olaya karşı benim düşüncelerimi okuyacaklar.

Belki de yıllar sonra bile olsa bir yanlış anlaşılmayı ortaya çıkaracak bu günlükler. Büyüdüklerinde ilişkimizde bir yıpranma kopma olursa belki ilaç gibi gelecek bağları birleştirip iyileştirecekler. Ya da çok güzel bir ilişkiye daha da güzellik katacaklar. Ben o kadar yaşarmıyım ki diye düşünmeyin sakın. Düşündüğünüz zamana kadar yaşayamazsanız bile emin olun arkanızda hatırlanacağınız ve anılacağınız daha güzel bir şey bırakmış olamazsınız.

Hadi durmayın alın bir defter, bir kalem ve bir sürpriz yapın sevdiklerinize.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..